کد تخبف پلیس امنیت اخلاقی
فهرست مطالب

کد تخلف پلیس امنیت اخلاقی

کد تخلف پلیس امنیت اخلاقی یعنی چه؟ آیا می دانید هر یک از کدهای تخلف پلیس امنیت اخلاقی نشان دهنده چه تخلفی است؟ ما در این مطلب معنی کد تخلف 14 پلیس امنیت اخلاقی، کد تخلف 15، کد 16 پلیس امنیت اخلاقی، کد 17، 18، 33 و 35 را بررسی کرده ایم و توضیح داده ایم که هر یک از این کدهای تخلف امنیت اخلاقی نشان دهنده چیست و در صورتی که پیامک مربوط به این تخلفات را دریافت کرده اید چه اقدامی باید انجام دهید.

کد تخلف پلیس امنیت اخلاقی

چنانچه پیامک تخلف پلیس امنیت اخلاقی شامل کدهای ،14،15،16،17،18،33،35 برای افراد ارسال گردد در این صورت مالک خودرو بایستی به پلیس امنیت مراجعه نماید و تعهد به عدم تکرار جرم مزبور را بدهد. در صورت تکرارتخلف مزبور، جریمه نقدی و توقیف خودرورا نیز در بر خواهد داشت.

 

هر کد تخلف پلیس امنیت اخلاقی نشان دهنده چیست؟

هر کدام از کدهای تخلف پلیس امنیت اخلاقی شامل یک عمل ممنوعه می باشند که عبارتند از:

  • کد تخلف 14 و 15 از طرف پلیس امنیت اخلاقی مربوط به موضوع کشف حجاب در خودرو می باشد.
  • ارسال کد تخلف 16 در صورتی است  که در خودرو پوشش نامناسب رویت گردد و همینطور روابط نامشروع در خودرو مشاهده گردد.
  • ارسال کد تخلف 17 در صورتی است که در خودرو حیوان خانگی باشد یا اینکه خودرو مزبور ایجاد آلودگی صوتی نماید.
  • ارسال کد تخلف 18 در صورتی است که در خیابان به طور مکرر تردد صورت گیرد و به اصطلاح دور دور کردن منظور است.
  • ارسال کد تخلف 33،35 از سوی پلیس امنیت اخلاقی مربوط به افرادی است که در خودرو اقدام به روزه خواری می نمایند و یا اینکه در خودرو استعمال دخانیات می نمایند.

مفاد متن هریک از پیامک های تخلفات مزبور چنین است:

“مالک محترم خودرو به شماره ……در خودرو شما در آدرس ……. جرم کشف حجاب صورت گرفته است. لذا ضمن اخطار مبنی بر عدم تکرار، ابلاغ می گردد با در دست داشتن مدارک هویتی و مالکیتی حداکثر ظرف مدت ۱۰ روز از ساعت ۸ الی ۱۴ برای رسیدگی به پلیس امنیت اخلاقی محل سکونت و یا به نزدیک ترین مرکز پلیس امنیت اخلاقی مراجعه نمایید.

پلیس امنیت اخلاقی”

 

درصورت دریافت پیامک کدهای تخلف امنیتی چه باید کرد؟

چنانچه فردی پیامک تخلف امنیتی دریافت نماید بدین معناست که کد تخلف مزبور برای خودرو مالک ثبت گردیده است. از این رو به مالک خودرو یک ماه فرصت داده می شود که جهت رسیدگی به پلیس امنیت اجتماعی مراجعه نماید و چنانچه مالک در مهلت مقرر شده یک ماهه از این امر امتناع نماید خودرو توقیف می گردد.

بسیاری از افراد بیم سوء پیشینه شدن را دارند واز این رو از مراجعه به پلیس امنیت خودداری می نمایند فلذا لازم به ذکر است که در مرتبه اول تنها مراجعین تعهد به عدم تکرار جرم می دهند اما چنانچه جرم تکرار گردد در این صورت موضوع متفاوت می شود و تشکیل پرونده صورت می گیرد و پرونده به مراجع قضایی ارسال و از این طریق اقدامات انجام می گیرد.

لازم به ذکر است که در صورت تکرار تخلفات کدهای مزبور، جریمه نقدی  و یا توقیف خودرو به مدت چند هفته ای را نیز در پی خواهد داشت.

 

مطالب پیشنهادی

انتشار نوشته در شبکه های اجتماعی:

4 دیدگاه دربارهٔ «کد تخلف پلیس امنیت اخلاقی»

  1. بنظرم نباید بگه کد کشف حجاب در خودرو باید بگه کد ادراک کشف حجاب باشه چون هیچکس نمیتونه با اطمینان درون خودرو رو رویت کنه ممکنه بنظر بی حجاب برسه ولی یه چیزی رو کلش باشه بعد بگه قسم بخوره من کشف حجاب نبودم درحالیکه هیچ فرقی با یه بی حجاب نداشته

  2. مالک محترم خودروی شماره 16ج927-ایران84 پیرو ارسال پیامک قبلی پلیس بدلیل بی توجهی به اخطارهای پلیس مبنی بر عدم تکرار جرم کشف حجاب در خودرو (تکرار مجدد و یا عدم مراجعه) برابر قانون خودرو شما در لیست توقیف قرار گرفته است. جهت پیگیری و تعیین تکلیف با در دست داشتن مدرک هویتی و مالکیتی به نزدیکترین مرکز پلیس امنیت اخلاقی محل زندگی خود مراجعه نمایید.

  3. خودرو دست فرزندانم است….برای دانشگاه رفتنشان….بامادرشان بودند کشف حجاب…. رفتند کلاس…ماشین یک هفته در پارکینگ خونه بوده تا از بندرعباس وکالت به مادرشان بدهم…..دوهفته ماشین بیرون نرفته وازاسنپ استفاده کردند برای دانشگاهشون…برنامه ماشین تموم شد دوباره بامارشون کشف حجاب دوباره ماشین ….بردیم پارکینگ…دوباره کارها ش راانجام دادیم….حالا بازهم پلاک ماشین در رديف توقیف ها اعلام شده…

دیدگاهتان را بنویسید