فهرست مطالب

پرسش و پاسخ اداره کار

با توجه به تکراری بودن سوالات حقوقی در حوزه اداره کار، تیم حقوقی وکیل پرس دراین بخش بیشترین سوالاتی که از طرف شما عزیزان پرسیده شده است را گردآوری نموده است. بنابراین چنانچه شما نیز در حوزه شکایت از کارفرما سوالاتی داشته باشید می توانید با شماره تلفن زیر تماس گرفته تا کارشناسان وکیل پرس جوابگوی سوالات شما باشند

در صورتی که قرارداد من در شرکت تمام شده باشد میتوانم از شرکت بیام بیرون یا باید استعفا بدم؟

من در محل کارم بیمه نشدم به مدت حدودا سه سال و هر وقت تقاضای بیمه میکنم تهدید به اخراج شدن میشدم چطوری میتونم به حق و حقوقم برسم؟
من از سال‌ ۸۷تا۹۵توی شرکتی مشغول بکار بودم و بیمه نبودم از سال ۹۹دوباره برگشتم به همون شرکت مشغول هستم آیا میتونم به مدیر عامل شرکت بگم همه سالهایی که بیمه نبودم بیمه ده‌ساله منو رد کنه؟
من حدود ۷ سال تو شهر مرودشت استان فارس تو یه استخر کار کردم و بیمه ام رد شد تا خوردیم به کرونا و اونجا تعطیل شد و اومدم تهران حالا هم گفتن که منو نمیخوان، آیا من میتونم ازشون شکایت کنم بخاطر ندادن سنوات و عیدی؟ و آیا حقی دارم؟
سلام من سال ۱۳۷۶ در یک گارگاه مشغول به ‌کار بودم سه بار بازرسی بیمه برام سابقه رد شده ولی کار فرما از برج سه ۱۳۷۷ برام بیمه رد کرده چی کار میتونم بکنم حدود ۱۵ ماه برام سابقه رد بشه؟؟
سلام بنده یک کارمند خانم استخدام کردم که 5 روز برای بنده کار کرد بعد خودش نیامد الان خواستار حق و حقوق است درصورتی که از ایشون خواسته شد مدارک شناسایی جهت احراز هویت ارایه دهد و قرارداد منعقد کند و ایشون سهل انگاری کرد آیا ایشان مشمول حقوق می باشد می تواند شکایت کند؟
سلام وقت به خیر پنج ماه بیمه ندارم حقوق با تاخیر الان چهارماه قراردامون هم 30آبان تموم شده لطفاً راهنمایی کنید؟
ببخشید یکی از کارگرهای من ترک کار کرده و رفته اداره کار هم شکایت کرده و حق و حقوقش رو میخواد آیا با ترک کار هنوز کارگر می‌تونه مطالبه حق و حقوقش رو بکنه؟

اگه من 2 روز به خاطر مشکل خانوادگی نرم سرکار ، آیا ترک کار محسوب میشه؟

در صورت غیبت و عدم اطلاع ترک کار محسوب می شود.

 

سنوات چند سالی که کار کردم بهم پرداخت نشده، حالا یه مدتی حدود 4ماهه که از کار اومدم بیرون، آیا سنوات رو میتونم بگیرم؟ چطوری و از کجا باید اقدام کنم؟

از طریق اداره کار باید شکایت کنید. سنوات شما به مبلغ روز قابل مطالبه می باشد.

 

5ساله تو شرکتی کار میکنم، کارفرما بیمه ام نکرده ، پارسال که مامور بیمه اومد ، منو قایم کرد و نزاشت بفهمن من اونجا کار میکنم. بعدش یه امضا و اثرانگشت ازم گرفت که پول بیمه به من پرداخت میشه و من هیچ مطالبه ای بابت بیمه از ش ندارم. میخوام بدونم کارش قانونیه؟

حتی در فرض تعهد به اینکه شما بیمه نمی خواهید ، کارفرما موظف است شما را بیمه کندو در صورت عدم اقدام جریمه می شود

.
.
.
برای رسیدن به سوالات حقوق در حوزه اداره کار، صفحه اینستاگرام وکیل پرس را دنبال کنید.

 

مطالب پیشنهادی

انتشار نوشته در شبکه های اجتماعی:

دیدگاهتان را بنویسید