فهرست مطالب

برای طلاق توافقی شاهد لازم است؟

آیا برای طلاق توافقی شاهد لازم است؟ سوالی که این روزهای از پنل آنلاین مشاوره حقوقی وکیل پرس پرسیده می شود؟ با ما همراه باشید.

در مقالات متعدد که طلاق توافقی را مورد بررسی قرار دادیم متذکر شدیم که در این نوع طلاق از آنجاییکه که طرفین در رابطه با کلیه امور اعم از مالی و غیر مالی با یکدیگر توافق نظر داشته اند بعد از رعایت تشریفات لازمه برای انجام طلاق، زوجین به نسبت با سایر طلاق ها چنانچه راهکاری که در مقاله تسریع در روند طلاق توافقی بیان گردید را، عملی سازند، به روند اجرای طلاق خود سرعت بخشیده اند و این عامل موجب گردیده که مقدمات لازمه برای اجرای طلاق اعم از تشکیل جلسه رسیدگی، جلسات مشاوره و غیره به نسبت سریع تر انجام بپذیرد.

درست است که افراد می توانند با اقداماتی روند اجرای طلاق خود را سرعت ببخشند و آن در موعد زمانی کوتاه تری محقق سازند اما باید بدانیم در رابطه با هر نوع از طلاقی الزاماتی وجود داشته که در صورت عدول از آن طلاق جاری شده فاقد آثار قانونی بوده و هرگز جاری نخواهد گردید.

الزام به حضور دو شاهد مرد برای جاری شدن صیغه طلاق الزامی بوده، که قانون گذار آن را از شرایط صحت صیغه طلاق دانسته و چنانچه طلاقی بدون حضور شاهدین که حضور آنها برای جاری شدن صیغه طلاق الزامی بوده جاری گردد باطل است

و در پاسخ به این سوال که:

حکم طلاق بدون حضور شاهد در طلاق توافقی امکان پذیر می باشد یا خیر؟

باید اعلام داریم که طلاق توافقی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و صحت آن منوط به حضور شهودی خواهد بود که در زمان جاری شدن صیغه طلاق شاهد آن بوده اند.

 

همچنین بدانید:

طلاق خلع چیست؟

نحوه ثبت نام در سامانه ثنا برای طلاق

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص وکیل طلاق با شماره تلفن زیر با ما در تماس باشید

شماره تلفن وکیل طلاق توافقی در تهراننویسنده: خانم فائزه آخوندی کارشناس ارشد حقوقی وکیل پرس

مطالب پیشنهادی

انتشار نوشته در شبکه های اجتماعی:

دیدگاهتان را بنویسید