نماد سایت وکیل پرس

مهریه عند الاستطاعه و عند المطالبه چه تفاوتی دارند؟

از سوالات پرتکرار در حوزه مهریه می توان به این سوال اشاره کرد: مهریه عند الاستطاعه و عند المطالبه چه تفاوتی دارند؟ وکلای پایه یک دادگستری به این سوال پاسخ خواهند داد. با وکیل پرس همراه باشید

 

تفاوت مهریه عند الاستطاعه و عند المطالبه

آنچه در بیشتر مواقع شنیده می شود و معمول و شایع است این است که مهریه عند المطالبه است و زن هر زمانی که بخواهد می تواند آن را مطالبه نماید. در واقع عند المطالبه همانطور که از معنای تحت الفظی آن بر می آید هر زمان که درخواست شود باید پرداخت گردد و بر خلاف تصور برخی از افراد مهریه عند المطالبه هیچ ربطی به طلاق  و جدایی زوجین ندارد و زن هر زمان حتی در زمان زندگی مشترک با مرد نیز می تواند مهریه عند المطالبه خویش را درخواست نماید و مرد نیز موظف است  که آن را هر زمان که زن درخواست می نماید به وی پرداخت نماید.

اما مهریه عندالاستطاعه نیز با معنای تحت الفظی آن هماهنگی دارد . مهریه عند الاستطاعه بدین معناست که استطاعت و توانایی پرداخت از سوی مرد وجود داشته باشد و در غیر این صورت امکان الزام وی وجود ندارد. البته این امر به معنای این نیست که مرد می تواند از زیر مهریه شانه خالی کند بلکه تفاوت آن با مهریه عند المطالبه در این است که اگرچه این نوع مهریه نیز قابل مطالبه است اما تمکن مرد را در مطالبه بایستی در نظر گرفت .

در این مواقع چنانچه مرد توانایی پرداخت داشته باشد زن می تواند با معرفی اموال وی در صدد مطالبه مهریه خویش برآید اما تفاوت بین مهریه عندالمطالبه و عندالاستطاعه در این است که در مهریه عند الاستطاعه امکان جلب و ممنوع الخروج نمودن مرد وجود ندارد اما در مهریه عند المطالبه امکان جلب و ممنوع الخروج نمودن مرد توسط زن وجود دارد.

 

شماره تماس 24 ساعته برای مشاوره حقوقی وکیل مهریه در تهران

همچنین سایت اختصاصی وکیل پرس با ایجاد امکان چت آنلاین تمامی تلاش خود را برای حل مشکلات حقوقی شما مخاطبان عزیز به کار بسته است. دیگر راه ارتباطی تیم حقوقی وکیل پرس برای مشاوره حقوقی فوری با شما همراهان گرامی، صفحه اینستاگرام آن است که آدرس آن را در ذیل مشاهده می کنید:

.

امید است مطالب ذکر شده راهنمای خوبی برای شما همراهان گرامی بوده باشد.

 

خروج از نسخه موبایل