فهرست مطالب

وکیل مهریه در تهران

مهریه که حق مالی زن بوده و به مجرد عقد نکاح برای او به وجود آمده از دیونی بوده که زوج را هر زمانی که زوجه خواهان مطالبه آن باشد ملزم به پرداخت می نماید و در صورت عدم پرداخت آن زن می تواند از طرق قانونی که برای او پیش بینی شده با طرح دعوی الزام به پرداخت مهریه خواستار دریافت آن از مرد باشد اما با تغییراتی که در قانون جدید وصول مهریه اعمال گردید زوجه قبل از طرح درخواست خود ملزم بوده که وضعیت مالی زوج را از طریق استعلام از اداره ثبت پیگیری نموده و نتیجه آن را پیوست دادخواست خود نماید و در صورت عدم رعایت این تشریفات درخواست زوجه در محاکم دادگستری پذیرفته شده نخواهد بود. در این مقاله سعی داریم که به بررسی قانون جدید مطالبه مهریه که طی بخشنامه جدیدکه توسط ریاست قوه قضائیه صادر و ناظر به اجرای بند ب ماده 113 قانون برنامه پنجم توسعه است بپردازیم تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

اقسام مهریه

1. مهرالمسمی : مهریه ای است که میزان و مقدار آن در سند ازدواج مبنی بر توافق زوجین درج شده و غیر قابل تغییر می باشد مگر آنکه زوج قبل از آنکه نزدیکی صورت گرفته باشد همسر خود را طلاق بدهد که در این وضعیت زوجه مستحق دریافت نصف از کل مهریه تعیین شده می باشد.

2. مهرالمثل : به مجرد وقوع عقد نکاح و برقراری رابطه زناشویی بین طرفین زن مستحق دریافت مهریه می باشد اما ممکن است برخلاف فرض اول هرگز مهریه ای ضمن عقد نکاح تعیین نشده باشد و بین زوجین رابطه برقرار شده باشد که در این حالت به استناد ماده 1087 ق م زن مستحق دریافت مهر المثل می باشد و همچنین است در فرضی که زوج رابطه را برقرار کرده و سپس زوجه خود را طلاق می دهد که در این وضعیت هم زن مستحق دریافت مهر المثل می باشد که تعیین آن از طریق کارشناس رسمی دادگستری و باتوجه به وضعیت زن که مصداق آن در ماده 1091 ق م بیان گردیده پرداخت خواهد شد

3. مهرالمتعه : مهرالمتعه که فرض مخالف مهرالمثل بوده ناظر به موردی است که زوج قبل از آنکه نزدیکی با زن خود انجام بدهد او را طلاق بدهد. در این قسم از مهریه هم چون میزان پرداخت آن از قبل تعیین نگردیده شده است و مبنای پرداخت آن به اعتبار میزان غنا و فقر زوج تعیین می گردد.

 

نحوه پرداخت مهریه به زوجه در چند فرض قابل بررسی است ؟

از ابتدای به طور کلی مهریه از نظر زمان اجرا به دو دسته ی عند المطالبه و عند الاستطاعه تقسیم می شود تا این قرارداد به صورت پیش فرض عند المطالبه می باشد. و در ادامه اضافه گردد که به منظور کاهش میزان مجازات حبس اصل بر عدم استطاعت مالی زوج در پرداخت مهریه بوده و اثبات خلاف آن بر عهده زوجه می باشد که با تقاضا کردن از اداره ثبت می تواند استعلامی از وضعیت مالی زوج به دادگاه خانواده ارائه و یا با مطرح کردن درخواست خود از طریق اجرای ثبت که عقد نکاح در آن به ثبت رسیده خواستار صدور اجرائیه نسبت به مطالبه مهریه باشد.

 

وکیل مهریه کیست و چه وظایفی بر عهده دارد ؟

وکیل مهریه شخصی است که هنگام نیاز به کمک برای مطالبه ی مهریه، با علم، دانش و آگاهی خود جهت احقاق حق موکلش تلاش می کند. مطابق با قانون، هرچیزی که ارزش مالی و قابلیت تملک داشته باشد واز لحاظ شرعی دارای مسئله ای نباشد، می تواند به عنوان مهریه منظور شود. در واقع مهریه مالی معلوم و معین و مشروع با قابلیت تملک است که طبق توافق طرفین و هنگام جاری شدن خطبه عقد، تعیین می شود. وکیل مهریه در تهران عنوان این مقاله می باشد چرا که گروه وکلای وکیل پرس مستقر در استان تهران می توانند کلیه خدمات حقوقی در امر مهریه را برای شما میسر سازند بنابراین تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

به طور کلی مهریه از نظر زمان اجرا به دو دسته ی عندالمطالبه و عندالاستطاعه تقسیم می شود که در ادامه به توضیحاتی جامع و خلاصه در ارتباط با آن ها خواهیم پرداخت.

مهریه عندالمطالبه: این نوع مهریه، از زمان جاری شدن خطبه عقد به زوجه اختیار آن را می دهد تا هر زمانی که مایل بود، با مراجعه به محاکم قضایی مهریه خود را مطالبه کند.

مهریه عندالاستطاعه: این نوع مهریه، تنها زمانی قابلیت مطالبه توسط زوجه را دارد که مرد استطاعت مالی پرداخت مبلغ مورد نظر را داشته باشد و در غیر این صورت، زوجه حق مطالبه ی مهریه خود را ندارد. مگر اینکه لیست اموال همسرش را تهیه کند و به مرجع قضایی ثابت کند که مرد توانایی پرداخت مهریه را دارد.

البته مهریه می تواند هر دو شرط عندالمطالبه و عندالاستطاعه بودن را دارا باشد. یعنی بخشی از مهریه ی مورد توافق طرفین با توجه به شرایط مالی مرد، به صورت عندالمطالبه و باقی مهریه به صورت عندالاستطاعه تنظیم شود. در این محتوا به بیان نقش و وظایف وکیل در مهریه جهت احقاق حق موکلش خواهیم پرداخت.

 

آیا می دانستید که زوجین بعد از عقد نکاح، اگر در خصوص مهریه توافقی نکرده باشند بازهم مهریه به زن تعلق خواهد گرفت؟ در ویدیو زیر در این باره توضیحاتی داده ایم

منظر قانون در خصوص مهریه

بر اساس بند ۶ ششم ماده ۴ قانون حمایت از خانواده، در خصوص مهریه، به محض انعقاد قرارداد عقد بین دو طرف، مرد موظف به پرداخت مهریه به همسر قانونی و شرعی خود می باشد.
مگر در صورتی که مهریه ذکر شده در عقدنامه به شیوه عندالاستطاعه مکتوب شده باشد. در این صورت تنها زمانی مرد موظف به پرداخت مهریه می باشد که استطاعت مالی اش برای پرداخت آن کفایت کند.
ضمناً زن برای مطالبه حق خود باید استطاعت مالی همسر خود را برای پرداخت مهریه اثبات کند.
اگر برایتان سوال است که زن چگونه میتواند مهریه عندالمطالبه خود را از همسرش طلب کند، پاسخ این سوال بسیار ساده است. در صورتی که در قرارداد عقد ذکر نشده باشد که مهریه عندالاستطاعه حساب می شود. زن میتواند با در دست داشتن اسناد عقد خود، به دادگاه یا دفتر اسناد مراجعه کنند و با نشان دادن آنها مهریه خود را از همسرش طلب کند.
اگر در قرارداد عقد، عندالمطالبه و عندالاستطاعه بودن مهریه ذکر نشده باشد، این قرارداد به طور پیش فرض عندالمطالبه می باشد. اگر با در دست داشتن اسناد و اقدامات قانونی زن موفق به اخذ مهریه است همسرش نشد، می‌ تواند با استناد به ماده ۳ قانون نحوه اجرای محکومیت های مالی، حکم جلب مرد را به عنوان مجرم مالی بگیرد و برای پرداخت مهریه به او فشار وارد کند.

تصوویر برای دریافت مهریه
وکیل مهریه در تهران

بررسی پرداخت مهریه با توجه به نوع طلاق

همانطور که گفته شد، مطالبه مهریه ربطی به جاری شدن حکم طلاق ندارد اما در صورت طلاق، شرایط به صورت زیر است:

1. اگر درخواست طلاق از طرف مرد به مراجع قضایی ارائه شود، مرد ملزم است مهریه را تمام و کمال پرداخت کند.
2. اگر درخواست طلاق از طرف زن ارائه شود(طلاق بائن)، زوجه باید مبلغی را به مرد پرداخت کند تا حکم طلاق جاری شود که معمولا این مبلغ با بخشیدن مقداری از مهریه صورت می گیرد.
3. در صورت طلاق توافقی (طلاق خلع)، همان طور که از نام آن پیداست، طبق توافقی که بین زن و مرد صورت می گیرد، قسمتی از مهریه بخشیده می شود و حکم طلاق جاری خواهد شد.
از طرفی طبق ماده22 قانون حمایت خانواده، اگر مهریه بیش از 110 سکه باشد، پرداخت آن منوط به توانایی مالی مرد است. یعنی اگر مهریه کمتر از 110 سکه یا دقیقا 110 سکه باشد، مرد مستلزم است که تمامی آن را پرداخت کند و در صورت امتناع مطابق ماده 2 محکومیت های مالی زندان با او برخورد خواهد شد و اگر مبلغ مهریه بیش از 110 سکه باشد، ابتدا باید عین 110 سکه پرداخت گردد و سپس مرجع قضایی با توجه به استطاعت مالی زوج در مورد مبلغ باقی مانده ی مهریه تصمیم گیری خواهد کرد. در این موارد، مرد می تواند تقاضای اعسار کند. اعسار، به زوج امکان تقسیط باقی مانده مهریه را می دهد و مرجع قضایی با توجه به شرایط مالی مرد و میزان دارایی و حقوق او، مبلغی معین می کند تا در زمان های تعیین و توافق شده به دست زوجه برسد.

 

مهم ترین وظایف وکیل مهریه چیست؟

معمولا به دلیل آشنا نبودن زوجه با قوانین و احکام، امکان تضییع حقوق او بسیار بالاست. بنابراین بهتر است از وکیلی متخصص در این زمینه استفاده کند که اصطلاحا با عنوان وکیل مهریه اطلاق می شود. وکیل مهریه، باید پروانه وکالت پایه یک دادگستری داشته باشد و از به روزترین قوانین دادگاه های خانواده آگاهی داشته باشد. حسن شهرت، اخلاق و توانایی علمی بسیار بالا در زمینه مهریه جزء مهم ترین ویژگی های یک وکیل مهریه است. البته وکیل مهریه موظف است تا جایی که امکان دارد و با استفاده از مشاوره حقوقی مهریه بنیان خانواده را حفظ کند، اما در صورتی که امکان حفظ بنیان خانواده وجود نداشت و زوجه به دریافت مهریه یا تقاضای طلاق مصمم بود، موظف است تمام توانایی خود را برای احقاق حق موکل خود به کار گیرد.
استفاده از وکیل مهریه نه تنها به جلوگیری از تضییع حق زوجه کمک می کند بلکه باعث صرفه جویی در زمان مطالبه حق می شود. هم چنین با وجود وکیل مهریه، نیازی به حضور موکل در مراجع قضایی نمی باشد و تمامی کارهای قانونی از طریق وکیل قابل پیگیری می باشد.

 

تصویر دو انگشتر و مهریه
وکیل مهریه در تهران

 

مهریه نیز جزء پرونده های مالی محسوب می شود پس برای تعیین هزینه قانونی وکیل مهریه، ابتدا مبلغ ریالی مهریه محاسبه شده و با توجه به موارد ذکر شده هزینه حق الوکاله تعیین می گردد. البته بدیهی است در صورت انعقاد قرارداد قانونی بین وکیل و موکل، آنها می توانند طبق توافق خود و با توجه به شرایط پرونده اعم از پیچیده بودن یا آسانی پرونده، شرایط مالی موکل و… مبلغی را به عنوان حق الوکاله ی وکیل مهریه تعیین کنند.
هم چنین شایان ذکر است که قوه قضاییه برای آن دسته از موکلانی که توانایی مالی لازم جهت اخذ وکیل را ندارند، مشاوره حقوقی مهریه و وکیل مهریه رایگان معرفی می کند. این قابلیت باعث می شود تا حقی از افرادی که بضاعت مالی مناسبی ندارند، ضایع نشود.

 

تشریفات اجرایی مطالبه مهریه توسط زوجه مطابق با قانون جدید

شرایط و مراحل به اجرا گذاشتن مهریه توسط زوجه مطابق با قانون جدید مهریه :

طبق قانون جدید مهریه که به منظور کاهش حبس زدایی محکومین به پرداخت مهریه به تصویب رسیده است برخلاف قانون سابق زمانی حکم به محکومیت زوج صادر شده، که استطاعت مالی مرد اثبات گردد والا فرض برآن است که زوج معسر و فاقد تمکن مالی بوده ، و نسبت به پرداخت مهریه تا سقف 110 سکه یا معادل آن، قبل از صدور حکم قطعی دادگاه، مبنی بر الزام به پرداخت مهریه محکوم به حبس نخواهد شد، مگر آنکه زوجه خلاف آن را به اثبات برساند و این الزام به حدی حائز اهمیت بوده که در صورت عدم رعایت آن محاکم از پذیرش خواسته زوجه منع شده است. اما روند کاری که زوجه قبل از مطرح کردن درخواست خود مبنی بر مطالبه مهریه ملزم به رعایت آن می باشد منوط به چه تشریفاتی است ؟

طی بخشنامه جدیدکه توسط ریاست قوه قضائیه صادر و ناظر به اجرای بند ب ماده 113 قانون برنامه پنجم توسعه می باشد در ابتدا به ساکن و قبل از مطرح کردن خواسته خود در دادگاه خانواده زوجه ملزم بوده خواهان پیگیری و بررسی صورتحساب زوج از طریق استعلام از اداره ثبت اسناد و املاک باشد تا پیگیری های لازم نسبت به بررسی وضعیت مالی زوج صورت پذیرد و سپس گواهی صادره مبنی بر آن به محاکم قضائی اعلام شده تا بر مبنای آن حکم صادر گردد.

 

طرح دعوی مطالبه مهریه

زوجه می تواند خواسته خود را به دو طریق مطرح کند:

از آنجا که مطالبه مهریه در حیطه دعاوی خانوادگی مربوط به زوجین بوده باید در دادگاه خانواده محل اقامت خوانده ( زوج ) و یا محل سکونت زوجه اقامه گردد مگر در مواردی که مهریه مال غیر منقولی بوده که در این حالت دادگاه محل وقوع ملک صالح به رسیدگی می باشد.

مطالبه مهریه از طریق دایره اجرای ثبت

در عقد نامه هایی که به صورت رسمی تنظیم شده است  و مهریه وجه نقد یا در حکم نقد مانند سکه و طلا باشد زن می تواند به دفتر ازدواج و یا دایره ثبت اسنادرسمی محل وقوع ازدواج مراجعه نموده و تقاضای صدور اجرائیه را بدون طی کردن مراحل طولانی مراجعه به دادگاه بنماید. وهمچنین زوجه می تواند مطالبه قسمتی از مهریه را از اداره اجرای ثبت تقاضا کرده و برای قسمتی دیگر مطالبه مهریه خود به دادگاه خانواده مراجعه نماید اما امکان مطرح کردن خواسته به صورت همزمان از دو مرجع مقدور نمی باشد.

هزینه وکالت مهریه به چه صورت محاسبه می شود؟

شاید این سوال در ذهنتان تداعی شده باشد که چند درصد از مهریه به وکیل تعلق می گیرد؟ باید گفت که به طور کلی در پرونده هایی که جنبه ی مالی دارند، تعرفه ی حق الوکاله به شرح زیر است:

  • مطالبات تا سقف 10 میلیون تومان، معادل 6 درصد از کل مطالبات مطالبات
  • بازه ی 10 تا 100 میلیون تومان، معادل 4 درصد از کل مطالبات
  • مطالبات بازه ی 100 تا 500 میلیون تومان، معادل 3 درصد از کل مطالبات
  • مطالبات بالای 500 میلیون تومان، معادل 2 درصد از کل مطالبات

برای مطالبه مهریه چه اقداماتی نیاز است؟

مهریه را به دو روش می توان مطالبه کرد، یا از طریق دادگاه و یا اداره ثبت، بهتر است برای به اجرا گذاشتن مهریه از طریق وکیل مهریه اقدامات لازم را انجام داد چون او به پیچ و خم کارهای قضایی واقف است و می تواند با اقدامات مناسب برای مقدار معینی از مهریه مراتب ممنوع الخروج شدن یا توقیف اموال زوج را فراهم کند که این اقدامات در ادامه منتهی به اخذ حق مهریه توسط موکل خواهد شد. البته این امکان برای زوجه مهیا است که خودش تمامی اقدامات مربوطه را انجام دهد، اما با در نظر گرفتن پیچیدگی قانون و عدم اطلاع کافی بانوان از این قوانین، مشاوره حقوقی مهریه و درخواست کمک از وکیل مهریه بیشتر مورد پیشنهاد است.

 

آیا قانون جدید مهریه موجب تضییع حقوق زوجه بوده است ؟

اجرا شدن این قانون شاید به نفع زوج باشد و او را از پرداخت مهریه معاف کند اما اگر بخواهیم این موضوع را از دیدگاه حقوق زوجه بررسی کنیم متوجه خواهیم شد که قانون حمایت خانواده تا حدودی موجبات تضییع حقوق زوجه را فراهم آورده بود و تنها زوج را در صورتی که از نظر مالی تمکن نداشت به پرداخت 110 سکه بهار آزادی محکوم می شد که می توانست پرداخت آن را به صورت تقسیطی تقاضا کند اما باز هم مزیتی برای زوجه داشت و موجب میشد که زوجه باز هم بتواند در صورتی که زوج نسبت به پرداخت امتناع کند خواهان اعمال کردن مجازات حبس راجع به او باشد اما قانون جدید که بیشتر به هدف کاهش مجازات حبس تعزیری اشاره داشته و در صدد حذف حبس بوده موجب گردیده که زوج به راحتی از پرداخت کردن مهریه سربازند و مدعی گردد که از پرداخت ناتوان می باشد

نتیجه گیری

به مجرد عقد نکاح زوجه مستحق دریافت مهریه بوده و می تواند هر زمانی که اختیار کند زوج را ملزم به پرداخت آن نماید و ارزش این حق مالی در نکاح منقطع به حدی حائز اهمیت بوده که به ذات عقد اختلال وارد کرده و موجب ابطال آن گردیده است. اما در نکاح دائم قانون گذار به این حد سختگیری به عمل نیاورده و عدم تعیین مهریه را از موارد ابطال عقد ندانسته و آن را به اختیار زوجین نهاده است .

 

مطالبه مهریه حق قانونی زوجه

معرفی مشاوره حقوقی مهریه و وکیل مهریه:
وکیل پرس، با استفاده از جمعی از وکلای متخصص در زمینه ی مهریه، و وکیل طلاق توافقی این امکان را برای شما مخاطب عزیز فراهم کرده است تا با کمترین هزینه، عملیات لازم جهت مطالبه مهریه با بهترین وکیل مهریه را انجام دهید. تیم حقوقی وکیل پرس متشکل ازمشاوران وکلای توانمند عرصه خانواده است که تمام توانایی خود را جهت مشاوره حقوقی مهریه در اختیار شما قرار می دهند. شما مخاطب عزیز می توانید برای اختیار کردن وکیل مهریه در تهران و هم چنین مشاوره حقوقی مهریه که از مهمترین خدمات حقوقی خانواده وکیل پرس می باشد با شماره تلفن زیر تماس حاصل فرمایید.

شماره مشاوره حقوقی تلفنی
شماره مشاوره حقوقی

همچنین سایت اختصاصی وکیل پرس با ایجاد امکان چت آنلاین تمامی تلاش خود را برای حل مشکلات حقوقی شما مخاطبان عزیز به کار بسته است. دیگر راه ارتباطی تیم حقوقی وکیل پرس برای مشاوره حقوقی فوری با شما همراهان گرامی، صفحه اینستاگرام آن است که آدرس آن را در ذیل مشاهده می کنید:

عکس آیکون اینستاگرام
.

امید است مطالب ذکر شده راهنمای خوبی برای شما همراهان گرامی بوده باشد.

 

برخی سوالات متداول در حوزه درخواست مهریه

چنانچه زوج پس از ابلاغ صدور اجرائیه مبنی بر پرداخت مهریه ادعای اعسار نکرده و مهریه را نپردازد می توان حکم جلب او را گرفت؟

مهلت تقدیم دادخواست اعسار از زمان ابلاغ اجرائیه بوده و چنانچه تا زمان قطعیت حکم طرح نشود می توان حکم جلب زوج را گرفت

هزینه وکالت مهریه چقدر است؟

بستگی به میزان مطالبه شما دارد که شامل موارد زیر می باشد :

مطالبات تا سقف 10 میلیون تومان، معادل 6 درصد از کل مطالبات مطالبات

بازه ی 10 تا 100 میلیون تومان، معادل 4 درصد از کل مطالبات

مطالبات بازه ی 100 تا 500 میلیون تومان، معادل 3 درصد از کل مطالبات

مطالبات بالای 500 میلیون تومان، معادل 2 درصد از کل مطالبات

اگر درخواست طلاق از طرف زن ارائه شود آیا زن بازهم میتواند درخواست مهریه کند؟

بله می تواند، زوجه باید مبلغی را به مرد پرداخت کند تا حکم طلاق جاری شود که معمولا این مبلغ با بخشیدن مقداری از مهریه صورت می گیرد.

بهترین وکلای طلاق

سرکار خانم زهره رستگار

متخصص پرونده های حقوقی، کیفری، خانوادگی به خصوص طلاق

دکتر علیرضا صالحی فر، عضو هیأت علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه خوارزمی تهران و وکیل پایه یک دادگستری با بیش از ۱۴ سال سابقه وکالت در محاکم دادگستری می باشد.

دکتر صالحی فر، دارای تالیفات متعدد علمی حقوقی بوده و بارها از ایشان به عنوان استاد مدعو و پژوهشگر برتر در دانشگاهها و موسسات علمی جهان از جمله سوئد، آلمان، استرالیا و نیوزیلند دعوت به عمل آمده است.

خانم رستگار یکی از برترین وکلای پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی در تهران می باشند. با تحصیلات عالیه و بیش از 23 سال سابقه وکالت در انواع پرونده های حقوقی، کیفری، خانوادگی به خصوص طلاق خوش درخشیده اند. خانم زهره رستگار به عنوان وکیل تخصصی در انواع دعاوی مربوط به خانواده از جمله طلاق، طلاق توافقی، طلاق از جانب زوج و طلاق از جانب زوجه، مطالبه مهریه، نفقه و حضانت فرزند فعالیت می کنند.

سرکار خانم بهاره فیض

متخصص در دعاوی خانواده اعم از طلاق

دکتر محمد تقی زاده، وكيل پايه يك دادگستري و مشاور حقوقی در شهر تهران، عضو کانون وکلای دادگستری مرکز و از بهترین، موفق ترین و با تجربه ترین وکلای تهران و فارغ التحصیل از دانشگاه دولتی علامه طباطبایی تهران می باشند.

تخصص ایشان در پرونده های کیفری علی الخصوص جرایم مواد مخدر در تمامی مراجع شامل دادسرا، دادگاه انقلاب و دیوان عالی کشور می باشد :

صبر، حسن سابقه، صداقت، پاسخگویی، دقت نظر در اظهارات مراجعین و ارائه راه حل مطلوب و پیگیری مجدانه در پرونده‌های وکالتی سبب گردیده تا ایشان در زمره وکلای خوشنام کشور قرار گیرند. در کارنامه شغلی دکتر محمد تقی زاده، سابقه وکالت در پرونده های کلان و جنجالی مشاهده می گردد.

بهاره فیض وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی، دانش آموخته ممتاز حقوق از دانشگاه دولتی شهید بهشتی تهران، رتبه 30 و برتر کانون وکلای دادگستری مرکز تهران، با بیش از ده سال سابقه فعالیت حقوقی، افتخار ارائه خدمات ملکی، حقوقی، جزائی، تجاری، خانواده، ارث و … به کلیه اشخاص اعم از حقیقی و حقوقی دارد.

آقای دکتر محمد تقی زاده

متخصص در دعاوی خانواده و طلاق

آقای اسلامی مهر با بیش از 20 سال سابقه در حرفه وکالت یکی از بهترین وکلای مواد مخدر در تهران هستند. متخصص در دعاوی کیفری، مواد مخدر، سرقت، آدم ربایی و … می باشند. سایر فعالیت های آقای اسلامی مهر در زمینه پرونده های حقوقی، خانواده، ملکی، ثبتی و … است.

آقای اسلامی مهر به عنوان وکیل پایه یک دادگستری تجارب بسیاری را در زمینه های مختلف کسب کرده اند. در دیوان عدالت اداری فعالیت داشته اند و به تنظیم انواع قراردادهای داخلی و بین المللی می پردازند.

تخصص ایشان در پرونده های خانواده و مشکلات خانوادگی و دعاوی طلاق از جمله طلاق توافقی، طلاق به درخواست زوج و طلاق به درخواست زوجه می باشد. همچنین دکتر محمد تقی زاده وکالت دعاوی در خصوص مهریه، حضانت، سلب و لغو حضانت، ملاقات فرزند مشترک، نفقه زوجه، نفقه فرزند مشترک، الزام به تمکین، استرداد جهیزیه، تهیه مسکن مستقل، اثبات واقعه نکاح، اجرت المثل ایام زوجیت و کلیه امور مربوط به مشکلات خانوادگی را بر عهده می گیرد.

سرکار خانم مونا ترابی

وکالت در کلیه دعاوی حقوقی، طلاق، طلاق توافقی و ...

جناب آقای بنی جمالی وکیل پایه یک دادگستری در تهران و خبره در پرونده های مربوط به مواد مخدر هستند. ایشان پیش از وکالت، نزدیک به 15 سال در یکی از موسسات مالی و اعتباری کشور به عنوان کارمند فعالیت داشته اند. از جمله تخصص های ایشان در زمینه پرونده های مواد مخدر، تولید و پخش انواع مواد مخدر صنعتی و سنتی، قاچاق آن به کشور، مصرف انواع مواد مخدر و … است.

خانم مونا ترابی وکیل پایه یک دادگستری و عضو کانون وکلای مرکز هستند، ایشان در زمینه وکالت 10 سال سابقه دارند و می توان گفت که از موفق ترین وکلای ایرانی هستند. دارای مدرک کارشناس ارشد حقوق خصوصی هستند و مجموعه ای قوی دارند که به حل پرونده های کیفری، ملکی و … می پردازند.

 

جناب آقای صمد زارع

متخصص دعاوی خانواده و حقوقی و ...

سرکار خانم آذین طالبی وکیل پایه یک دادگستری، مشاوره حقوقی و وکالت خود را با گرفتن پروانه وکالت صادره از کانون وکلای استان مازندران انجام می‌دهد. از تخصص های وی می توان به قبول دعاوی جرایم اقتصادی، تنظیم قرارداد، جرایم رایانه ای، کیفری، وکیل مهاجرت، حقوقی، خانواده، دعاوی شرکت ها اشاره نمود که وی با سابقه موفق خود در این زمینه ها توانسته اند تا جایگاه ویژه ای بین وکلای شهر تهران کسب کنند.

سرکار خانم آذین طالبی وکیل پایه یک دادگستری، مشاوره حقوقی و وکالت خود را با گرفتن پروانه وکالت صادره از کانون وکلای استان مازندران انجام می‌دهد. از تخصص های وی می توان به قبول دعاوی جرایم اقتصادی، تنظیم قرارداد، جرایم رایانه ای، کیفری، وکیل مهاجرت، حقوقی، خانواده، دعاوی شرکت ها اشاره نمود که وی با سابقه موفق خود در این زمینه ها توانسته اند تا جایگاه ویژه ای بین وکلای شهر تهران کسب کنند.

آقای دکتر محمد تقی زاده

متخصص در پرونده های کیفری، ملکی، خانواده و طلاق

جناب آقای محمد مومن زاده وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی با بیش از 7 سال سابقه مشاوره و همکاری با موسسات و شرکت ها، کسب رتبه برتر در آزمون های ورودی وکالت، قضاوت، ارشد، دارای مدرک کارشناس ارشد جزا و جرم شناسی دانشگاه سراسری قم، وی با سابقه درخشان چندین ساله خود توانسته است تا ورود در بیش از ۳۰۰ پرونده کیفری، ملکی، حقوقی و ارث و خانواده و … را داشته باشد. جناب آقای محمد مومن زاده متخصص در پرونده های کیفری، ملکی، قراردادها، ارث، خانواده، مواد مخدر می باشد.

جناب آقای محمد مومن زاده وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی با بیش از 7 سال سابقه مشاوره و همکاری با موسسات و شرکت ها، کسب رتبه برتر در آزمون های ورودی وکالت، قضاوت، ارشد، دارای مدرک کارشناس ارشد جزا و جرم شناسی دانشگاه سراسری قم، وی با سابقه درخشان چندین ساله خود توانسته است تا ورود در بیش از ۳۰۰ پرونده کیفری، ملکی، حقوقی و ارث و خانواده و … را داشته باشد. جناب آقای محمد مومن زاده متخصص در پرونده های کیفری، ملکی، قراردادها، ارث، خانواده، مواد مخدر می باشد.

مقالات مرتبط

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید