نماد سایت وکیل پرس

مراحل طلاق توافقی

در یک مقاله با رویکرد و موضوعیت وکیل طلاق توافقی پرداخته شد حال سعی خواهیم نمود که به بررسی تک تک موارد مقاله ذکر شدهبه صورت جامع بپردازیم این بار به مراحل طلاق توافقی  اشاره خواهیم داشت. با وکیل پرس همراه باشید.

 

مراحل طلاق توافقی 

در قانون مدنی ماده مشخصی درباره طلاق توافقی وجود ندارد، و قضات با تکیه بر سایر مواد قانونی و تطابق دادخواست با طلاق خلع و مبارات اقدام به صدور رای می کنند.

برای اقدام به طلاق توافقی ابتدا زوجین باید میان خودشان درباره ی مسائل مختلف به توافق برسند. سپس در سامانه تصمیم ثبت نام نمایند. پس از ثبت درخواست طلاق توافقی، ایشان را به مرکز غربالگری ارجاع می دهند، و جلسات مشاوره خانواده برای شان در نظر گرفته می شود. باید حدود 5 جلسه مشاوره را در مدت 45 روز پشت سر بگذارند.

در صورتی که زوجین پس از جلسات مشاوره همچنان بر طلاق اصرار داشته باشند، مشاور گواهی مربوط به طلاق ایشان را به امضا می رساند. دادگاه با ملاحظه نظر مشاور خانواده، دادخواست زوجین و متن توافقنامه رای به طلاق توافقی خواهد داد. وکیل طلاق توافقی می تواند به وکالت از زوجین تمام موارد گفته شده را انجام دهد، با این تفاوت که به دلیل آشنایی وکیل با این مسیر، مدت زمان بسیار کمتری صرف خواهد شد و زوجین بدون دغدغه حکم طلاق توافقی خود را دریافت می کنند.

با توجه به بخشنامه سال 97 زوجین می بایست در جلسات مشاوره خانواده شرکت کنند، اما در صورتی که تمایلی به حضور در جلسات مشاوره ندارند، یا در خارج از کشور بوده و نمی توانند به ایران مراجعه کنند، وکیل طلاق راهکار مناسب را در اختیار ایشان قرار خواهد داد.

 

همچنین بدانید:

آیا برای طلاق توافقی شاهد لازم است؟

شماره تماس برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مراحل وکیل طلاق توافقی و مشاوره حقوقی

صفحه رسمی اینستاگرام وکیل پرس را دنبال کنید

 

خروج از نسخه موبایل