شماره تماس برای وکیل طلاق توافقی
فهرست مطالب

وکیل طلاق توافقی

طلاق توافقی یکی از روش هایی است که کمک می کند، زوجین راحتتر از یکدیگر جدا شوند و مراجعه به وکیل طلاق توافقی این مسیر را برایشان هموارتر می سازد. وکیل خانواده بعد از مطالعه پرونده و گفتگو با طرفین شرایطی را فراهم می آورد، که در کوتاه ترین زمان و صرف هزینه اندک بتوانند از یکدیگر جدا شوند.

در صورتی که زندگی مشترک میان زوجین به پایان رسیده و راه دیگری جز جدایی وجود نداشته باشد، طلاق توافقی بهترین راه حل خواهد بود، زیرا از شدت تنش و استرس خانواده کم می کند و زوجین می توانند در آرامش کامل مراحل طلاق را طی کنند و فرزندان شان را از این آسیب دور نگه دارند.

 

ویژگی های وکیل طلاق توافقی 

وکیل طلاق توافقی باید ویژگی هایی داشته باشد و افراد هنگام سپردن وکالت به ایشان باید نکاتی را در نظر بگیرند. اولین مسئله تجربه و تخصص وکیل است. شخصی که وکالت طلاق را می پذیرد باید در امور مربوط به خانواده تخصص کافی را داشته باشد. آشنایی با مشکلات حقوقی خانواده و مسائلی که ممکن است در مسیر طلاق به وجود آید، کمک می کند وکیل بهترین راهکار را در اختیار موکل خود قرار دهد. سابقه شرکت در پرونده های طلاق نشان دهنده قدرت وکیل در حل و فصل اختلافات می باشد.

نکته دوم درباره وکیل طلاق توافقی نظم و وقت شناسی ایشان است. حضور به موقع در جلسات دادگاه و ارائه گزارش مداوم به موکل می تواند موجب آرامش خاطر ایشان شود و به طور دقیق در جریان مراحل طلاق خود قرار بگیرد. نحوه تعامل وکیل طلاق با موکل از اهمیت زیادی برخوردار است. موکل باید بتواند هر زمانی که نیاز داشت، با وکیل تماس برقرار کند و مشکلات خود را با ایشان در میان بگذارد. بنابراین نحوه دسترسی و پاسخگویی وکیل می تواند از ویژگی های مثبت وی باشد.

مراحل طلاق توافقی

مراحل طلاق توافقی 

در قانون مدنی ماده مشخصی درباره طلاق توافقی وجود ندارد، و قضات با تکیه بر سایر مواد قانونی و تطابق دادخواست با طلاق خلع و مبارات اقدام به صدور رای می کنند.

برای اقدام به طلاق توافقی ابتدا زوجین باید میان خودشان درباره ی مسائل مختلف به توافق برسند. سپس در سامانه تصمیم ثبت نام نمایند. پس از ثبت درخواست طلاق توافقی، ایشان را به مرکز غربالگری ارجاع می دهند، و جلسات مشاوره خانواده برای شان در نظر گرفته می شود. باید حدود 5 جلسه مشاوره را در مدت 45 روز پشت سر بگذارند.

در صورتی که زوجین پس از جلسات مشاوره همچنان بر طلاق اصرار داشته باشند، مشاور گواهی مربوط به طلاق ایشان را به امضا می رساند. دادگاه با ملاحظه نظر مشاور خانواده، دادخواست زوجین و متن توافقنامه رای به طلاق توافقی خواهد داد. وکیل طلاق توافقی می تواند به وکالت از زوجین تمام موارد گفته شده را انجام دهد، با این تفاوت که به دلیل آشنایی وکیل با این مسیر، مدت زمان بسیار کمتری صرف خواهد شد و زوجین بدون دغدغه حکم طلاق توافقی خود را دریافت می کنند.

با توجه به بخشنامه سال 97 زوجین می بایست در جلسات مشاوره خانواده شرکت کنند، اما در صورتی که تمایلی به حضور در جلسات مشاوره ندارند ، یا در خارج از کشور بوده و نمی توانند به ایران مراجعه کنند، وکیل طلاق راهکار مناسب را در اختیار ایشان قرار خواهد داد.

 

مدارک مورد نیاز طلاق توافقی 

همانطور که گفته شد زوجین برای انجام طلاق توافقی باید در سامانه تصمیم ثبت نام کنند، یا از ابتدا به وکیل طلاق توافقی وکالت دهند، تا ایشان کارهای مربوط به طلاق را انجام دهد. مدارک لازم برای طلاق به این شرح است:

_ اصل شناسنامه زوجین

_ کپی کارت ملی زوجین

_ اصل دفتر نکاحیه

_ توافقنامه میان زوجین

_ گواهی عدم بارداری زوجه

_ گواهی سلامت بکارت در صورت دوشیزه بودن زوجه

_ گواهی شرکت در جلسات مشاوره خانواده

مدارک لازم برای طلاق توافقی

هزینه طلاق توافقی

در صورتی که افراد برای جدایی به وکیل طلاق توافقی مراجعه کنند، در بسیاری از هزینه ها صرفه جویی خواهد شد. زیرا آشنایی وکیل با پروسه طلاق توافقی باعث می شود بدون انجام کارهای موازی و بیهوده حکم طلاق صادر شود. اما افراد باید توجه داشته باشند که وکالت خود را به کارشناسان حقوقی معتبر بسپارند، زیرا افراد غیر حرفه ای موجب می شوند، هزینه زوجین به هدر برود و مدت زمان زیادی را درگیر پرونده طلاق خود باشند.

هزینه هایی که در مسیر طلاق توافقی زوجین باید متقبل شوند، شامل هزینه نگارش دادخواست، هزینه وکیل طلاق توافقی یا حق الوکاله و هزینه دادرسی است که با مراجعه به موسسات حقوقی معتبر می توانند با صرف هزینه بسیار کم پروسه طلاق را به پایان رسانده و حکم طلاق توافقی خود را دریافت کنند.

شماره وکیل طلاق توافقی

مراجعه به وکیل خانواده می تواند اطلاعات مفیدی در زمینه طلاق در اختیار زوجین قرار دهد. برای ارتباط با وکیل در زیر شماره وکیل طلاق توافقی آورده شده تا افراد بتوانند به آسانی با ایشان گفتگو نمایند:

شماره وکیل طلاق توافقی

شاید این پرسش به وجود آید که وکیل طلاق توافقی چه کاری برای ما می کند در پاسخ باید گفت زوجین در گفتگو با وکیل طلاق می توانند مشکل خود را در میان بگذارند و وکیل با بررسی شرایط ایشان بهترین راه حل را ارائه می کند، و در کمترین زمان مقدمات طلاق توافقی را فراهم می آورد.

 

آیا با داشتن وکالت طلاق باز هم باید وکیل بگیریم ؟ 

در حال حاضر رویه اکثر دادگاه ها چنین است که افراد با معرفی نماینده قانونی و وکیل باید دادخواست خود را ارائه نمایند. حضور فرد متخصص در زمینه حقوقی مانع از اطاله دادرسی و هدر رفتن وقت دادگاه خواهد شد.

 

حال ممکن است این سوال به ذهن افراد خطور کند که وکیل طلاق توافقی چه کارهایی انجام می دهد؟

در صورتی که تصمیم افراد برای طلاق توافقی قطعی باشد، ابتدا باید به کارشناس حقوقی مراجعه کنند و مشاوره دریافت نمایند. زوجین در حضور وکیل توافقنامه ای تنظیم کرده و درباره تمام حقوق مالی و معنوی تکلیف می کنند، مسائلی مانند مهریه، نفقه، جهیزیه، حضانت فرزندان و… در متن توافق آورده می شود.

وکیل طلاق توافقی مراحل مربوط به طلاق را انجام می دهد و ظرف مدت کوتاهی که اکثر موارد کمتر از سه ماه است حکم طلاق توافقی را برای ایشان دریافت می کند.

 

مشکلات طلاق توافقی

حضور وکیل در یک پرونده می تواند از مشکلات طلاق توافقی جلوگیری کند. ممکن است زوجه وکالت در طلاق داشته باشد، اما از حقوق خود آگاهی کامل نداشته و با بخشیدن تمام مهریه خود بخواهد حکم طلاق را دریافت کند. در حالی که با مراجعه به وکیل طلاق توافقی هر یک از زوجین به حق و حقوق خود خواهند رسید و بدون نگرانی از یکدیگر جدا می شوند.

مسائل حقوقی مختلفی وجود دارد که در توافقنامه میان زوجین باید آورده شود. به طور مثال زوجه باید متعهد شود که پس از طلاق حق رجوع به مهریه را از خود ساقط خواهد کرد، یا زوج درباره نحوه پرداخت مهریه تعهدات لازم انجام دهد.

ناآگاهی افراد از مسائل مهم حقوقی موجب می شود که پس از جاری شدن طلاق همچنان ادعایی وجود داشته باشد و پای افراد به دادگاه باز شود. اختلافات مالی و حقوقی برای افرادی که به وکیل طلاق توافقی مراجعه نمی کنند و خود به این مسیر آشنایی ندارند بسیار محتمل خواهد بود.

مشکلات طلاق توافقی

ثبت طلاق توافقی در دفترخانه از وظایف وکیل نمی باشد، اما زوجین می توانند در این باره به وکیل وکالت دهند تا در دفترخانه حاضر شده و به وکالت از ایشان صیغه طلاق را هم جاری کند. اگر زوجه از بابت حضور زوج در محضر و جاری شدن صیغه طلاق نگران است، باید در متن توافقنامه، وکالت در اجرای صیغه طلاق را هم از زوج دریافت نماید.

همانطور که ملاحظه می شود نکات حقوقی بسیاری در مسیر طلاق توافقی وجود دارد که وکیل متخصص بر آن اشراف داشته و می تواند به سرعت پرونده طلاق توافقی را به انجام برساند.

 

نحوه ارتباط با وکیل طلاق توافقی 

در حال حاضر ارتباط با وکیل طلاق توافقی بسیار آسان است، فقط کافی است افراد موسسات معتبر را شناسایی نمایند. موسسه حقوقی وکیل پرس با معرفی بهترین وکیل در امور خانواده، طلاق و وکیل مهریه در تهران به افراد کمک می کند که با خاطری آسوده پرونده حقوقی خود را پیگیری نمایند.

برای ارتباط با وکیل پایه یک دادگستری و وکیل متخصص در امور خانواده راه های مختلفی پیش بینی شده است. مراجعه حضوری یکی از روش های دریافت مشاوره حقوقی از وکیل خانواده است. برخی افراد نیاز دارند که به صورت رودررو با وکیل گفتگو نمایند، بنابراین مراجعه حضوری برای ایشان بهترین روش ارتباط است.

مراجعه تلفنی یکی دیگر از روش های گفتگو با وکیل طلاق توافقی است، با شماره تلفن :

شماره مشاوره حقوقی تلفنی

افراد به آسانی می توانند با وکیل طلاق مکالمه داشته باشند و مشکلات خود را با ایشان در میان بگذارند.

یکی از روش ها نوین برای ارتباط با وکیل گفتگو در چت آنلاین سایت یا چت واتساپ است. افراد از این طریق می توانند بدون طی مسافت و ماندن در شلوغی شهر با وکیل ارتباط برقرار کرده و مشاوره حقوقی دریافت کنند. بنابراین با هریک از روش های گفته شده می توان از خدمات حقوقی گسترده گروه وکلای وکیل پرس بهره مند شد.

صفحه رسمی اینستاگرام وکیل پرس را دنبال کنید

اینستاگرام طلاق توافقی

مطالب پیشنهادی

انتشار نوشته در شبکه های اجتماعی:

دیدگاهتان را بنویسید