نماد سایت وکیل پرس

چگونه حق طلاق خانم بی اثر می شود

حق طلاق خانم

قبل از پرداختن به این موضوع (چگونه حق طلاق خانم بی اثر می شود) خاطر نشان می کنم که طلاق آخرین راه است نه اولین راه، چون قبل از ازدواج برخی از خانم ها که خواستار داشتن حق طلاق هستند، بنا به توافقات طرفین در مقابل این حق طلاق، مهریه بسیار پایین و جزئی تعیین می کنند و تقریبا میشه گفت عملا از حق مهریه خود را صرفنظر می کنند.

در چنین شرایطی اگر بعد ها مشخص شود که خانم به علت ننوشتن تنها «چند جمله»، حق طلاق هم ندارد، در آن صورت ایشان هر دو حق را از دست داده اند که دیگه….

طرفین (بانو و آقا) زمان امضای مفاد سند ازدواج در دفترخانه ازدواج، می خواهند حق طلاق برای خانم در آن ذکر شود، در همین راستا به صورت کاملا روشن نوشته می شود که بطور مثال زوجه حق طلاق را در هر زمان دارد، یا مثلا نوشته می شود؛ زوج وکالت در حق طلاق را به زوجه اعطاء میکند و یا جملاتی شبیه این موارد

طرفین امضا می‌کنند و می روند ولی در آینده خانم تازه می فهد که به دلیلی هیچ حق طلاقی ندارد !

بنابریان اصل مطلب:

به صرف نوشتن اینکه خانم حق طلاق دارد، کافی برای اعمال این حق نیست و می بایست در سند ازدواج موارد ذیل نیز درج گردد.

حتی اگر یکی از موارد هم ذکر نشود، حق طلاق را باید فراموش کرد! و باید نوشته شود:

 

همانطور که عرض کردیم ننوشتن «حتی یکی» از این موارد باعث از دست رفتن حق طلاق زوجه می شود و در چنین شرایطی بعضا میان فقط می نویسند؛ خانم حق وکالت در طلاق دارد! (و تمام).

 

همچنین بخوانید:

آیا به علت ناتوانی جنسی مرد میتوان طلاق گرفت؟

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص وکیل طلاق در تهران با شماره تلفن زیر با ما در تماس باشید. صفحه اینستاگرام وکیل پرس را دنبال کنید

.

خروج از نسخه موبایل