نماد سایت وکیل پرس

وکیل خانم برای طلاق توافقی در تهران

 

مشاوره حقوقی طلاق توافقی در تهران

تاسیس موسسات حقوقی و مشاوره آنلاین مرزهای جغرافیایی را از بین برده است و هر فردی در هر نقطه ای از کشور می تواند مشاوره حقوقی با بهترین وکیل خانم برای طلاق توافقی در تهران را از طریق سایت وکیل پرس انجام دهد. افراد ساکن تهران نیز به مانند سایر هموطنان در سراسر کشور می توانند از خدمات مشاوره حقوقی طلاق بهره ببرند و با وکلای مجرب در حوزه طلاق مشاوره انجام دهند.

افرادی هم که نیاز به مشاوره حقوقی در تهران دارند و میخواهند با یک وکیل خانم در تهران مشاوره انجام دهند می توانند به راحتی از طریق شماره های مندرج در سایت یا فرم مشاوره اقدام دریافت مشاوره نمایند.

 

حال به سوال زیر پاسخ خواهیم داد:

در طلاق توافقی آوردن شاهد برای محضر بر عهده زوج هست یا زوجه؟

قبا از پرداختن لازم است بدانید : مراحل طلاق توافقی برای زوجين

ابتدا باید با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی اقدام به طرح دعوی و ارائه دادخواست به دادگاه صالح صورت پذيرد
١-ارجاع به مراکز مشاوره خانواده بهزیستی
٢- تنطیم توافقنامه طلاق توافقی: یکی از مهم ترین مدارکی که باید در زمان رسیدگی به دادگاه خانواده ارائه شود، توافقنامه طلاق توافقی است.
٣-ارجاع به پزشکی، جهت گواهي عدم بارداري زوجه كه زوجه باید قبل از صدور رای طلاق به آزمایشگاه مراجعه و آزمایش بارداری بدهد
٤-ارجاع پرونده به دادگاه: بعد از مراحل مشاوره چنانچه مشکل زوج ها همچنان ادامه داشته باشد و خواستار طلاق باشند مرکز مشاوره اقدام به صدور گواهی عدم سازش برای زوجین نموده و پرونده را جهت ادامه رسیدگی به دادگاه مربوطه ارجاع می دهد.
۵-صدور رای توسط دادگاه: در این مرحله جلسه دادگاه تشکیل ميگردد و قاضی با بررسی كليه مدارک و استماع اظهارات زوجین یا وکلای آنها اقدام به صدور رای عدم امکان سازش و طلاق توافقی می نماید.
٦-اسقاط حق رجوع به ما بذل: چنانچه در صدور رای طلاق توافقی توسط دادگاه دقت لازم نشود ممکن است زن بعد از طلاق بتواند بر خلاف توافق تمام مهریه خود را مطالبه کند.

طلاق توافقی معمولا اينگونه است که زن بخشی از مهریه و حقوق مالی خود را می بخشد و مرد نیز به طلاق او رضایت می دهد. اما اگر بخشیدن حقوق مالی و به خصوص مهریه به طور قانونی و دقیق انجام نشود زن می تواند تا مدت مشخصی بعد از صدور حکم طلاق نیز از بخشش خود رجوع کرده و مهریه را از شوهر سابق مطالبه كند . به این عمل رجوع به ما بذل گفته ميشود

برای اینکه امکان رجوع به ما بذل از زن سلب شود و دیگر نتواند مهریه بخشیده شده را مطالبه کند باید ضمن توافقنامه طلاق و به خصوص در رای دادگاه درج شود که حق رجوع به ما بذل از زن سلب میگردد و زن این حق را از خود ساقط نمود .

حال به سوال ” در طلاق توافقی آوردن شاهد برای محضر بر عهده زوج هست یا زوجه؟” پاسخ خواهیم داد:

اصل بر آن بوده که کلیه اقدامات لازمه برای انجام صیغه طلاق از جمله آوردن شاهد در محضر بر عهده مرد بوده باشد مگر آنکه زوجین حسب توافق خلاف آن را شرط بنمایند

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص وکیل طلاق توافقی در تهران با شماره تلفن زیر با ما در تماس باشید. صفحه اینستاگرام وکیل پرس را دنبال کنید

خروج از نسخه موبایل