نماد سایت وکیل پرس

هزینه وکیل برای انحصار وراثت

Close-up of mallet showing separation of family and house on wooden desk

هزینه وکیل برای انحصار وراثت چقدر است؟ سوالی پرتکرار این روزهایی که کارشناسان وکیل پرس پرسیده می شود. با ما همراه باشید.

به طور کلی هزینه های مربوط به انحصار وراثت صرفا شامل هزینه دادرسی و هزینه های مربوط به حق الوکاله وکیل می شود. هزینه دادرسی برای صدور گواهی انحصار وراثت با توجه به مدارک و پیوست های ارائه شده مبلغی بین 140 تا 200 هزار تومان خواهد بود. موارد مختلفی می توانند بر برآورد هزینه انحصار وراثت تاثیرگذار باشند. این موارد عبارتند از انتخاب وکیل و حق الوکاله ی او و تعداد وراثی که مدارک هر یک از آنها باید بررسی شود و غیره. البته پیش از این برای چاپ آگهی در روزنامه نیز هزینه دریافت می شد اما هزینه چاپ آگهی از ابتدای سال 1400 برای پرونده های مربوط به حصر ورثه رایگان محاسبه می شود.

هزینه وکیل برای انحصار وراثت

درباره هزینه حق الوکاله وکیل نیز می توان گفت که وکلا برای پرونده های مختلف هزینه ی متفاوتی دریافت می کنند. این هزینه با توجه به موارد مختلفی تعیین می شود مانند میزان پیچیدگی پرونده، تجربه ی وکیل در به ثمر رساندن پرونده های مشابه موفق و غیره. اما به طور کلی معمولا هزینه حق الوکاله دریافتی وکیل برای پرونده های این چنینی از 2 میلیون تومان شروع می شود.

به جز این موارد هزینه های جانبی دیگری نیز ممکن است وجود داشته باشد. برای مثال ممکن است متوفی به افرادی بدهکار بوده باشد که در این صورت باید هزینه های مربوط به این بدهکاری از اموال وی کسب شود. همچنین مهریه ی همسر متوفی نیز از اموال کم شده و پس از آن انحصار وراثت صورت می گیرد.

 

 

شماره تماس 24 ساعته برای ارتباط با وکلای وکیل پرس برای مشاوره حقوقی

خروج از نسخه موبایل