نماد سایت وکیل پرس

آیا برای گرفتن مهریه وکیل لازم است؟

آیا برای گرفتن مهریه وکیل لازم است؟ امروز قراره به این سوال ساده پاسخ دهیم. با وکیل پرس همراه باشید.

وکیل مهریه پروانه وکالت پایه یک دادگستری دارد و در واقع همان وکیل خانواده و زیرمجموعه آن است. همچنین تسلط کافی و مهارت‌های حقوقی لازم را در زمینه مهریه دارد و به دلیل آشنایی با مراحل و روند رسیدگی به پرونده مهریه، نقش مهمی در موفقیت آن دارد. پس بهترین راه مطالبه مهریه استفاده و کمک گرفتن از وکیل مهریه است که با قوانین مهریه در دادگاه‌های خانواده آشنایی دارد و می‌تواند موکل خود را به حقوق مالی‌اش رسانده و از ضایع شدن حق وی جلوگیری کند.

همچنین بخوانید:

چند درصد مهریه به وکیل تعلق میگیرد؟

انواع مهریه قابل وصول توسط وکیل مهریه چیست؟

مهرالسنه

مهرالسنه مهریه‌ای است که پیامبر(ص) برای همسران و حضرت فاطمه(س) تعیین کرده‌اند که مقدار آن ۵/۲۶۲ مثقال پول نقره مسکوک می‌باشد. همچنین به امت خود سفارش کرده‌اند که مستحب است مهریه از این مقدار بیشتر نباشد و کراهت دارد.

مهرالمسمی

مهرالمسمی همان مهریه‌ای است که زن و مرد قبل از جاری شدن عقد راجع‌به مقدار آن توافق می‌کنند. بر اساس ماده ۱۰۸۰ مقدار مهریه به رضایت دو طرف بستگی دارد و محدودیتی برای آن تعیین نشده است.

 مهرالمثل

اگر قبل از ازدواج و یا در زمان جاری شدن خطبه عقد مهریه به هر دلیلی تعیین نگردد، و قبل از تعیین مهریه بین زن و مرد نزدیکی و رابطه‌ی زناشویی برقرار شود، مهرالمثل به او تعلق می‌گیرد. مقدار مهرالمثل متناسب با شرایط و وضع خانوادگی و نزدیکان زن در نظر گرفته می‌شود که نزدیکی و رابطه‌ی زناشویی زوجین قبل از تعیین مهریه از شروط آن می‌باشد. همچنین اگر مهرالمسمی مبهم باشد و کاملا مشخص نباشد مهرالمثل به زن تعلق می‌گیرد.

مهرالمتعه

اگر مهریه در زمان جاری شدن خطبه عقد مشخص نشود و بعد از آن مرد بخواهد همسر خود را طلاق دهد و زن هنوز دوشیزه و باکره باشد مهرالمتعه به او تعلق می‌گیرد. مقدار مهرالمتعه متناسب با شرایط و وضع مرد می‌باشد.

 

همچنین بدانید:

مهریه زن متوفی به چه کسانی می رسد؟

.

همچنین سایت اختصاصی وکیل پرس با ایجاد امکان چت آنلاین تمامی تلاش خود را برای حل مشکلات حقوقی شما مخاطبان عزیز به کار بسته است. دیگر راه ارتباطی تیم حقوقی وکیل پرس برای مشاوره حقوقی فوری با شما همراهان گرامی، صفحه اینستاگرام آن است که آدرس آن را در ذیل مشاهده می کنید:

.

 

خروج از نسخه موبایل