نماد سایت وکیل پرس

آیا به علت ناتوانی جنسی مرد میتوان طلاق گرفت؟

امروزه متاسفانه با توجه به نبود آموزش های درست آمار بسیاری از طلاق ها را میتوان به علت عدم روابط جنسی یا مطلوب نبودن روابط دانست یکی از ارکان مهم است که باعث استحکام زندگی زناشویی میشود با توجه به نیاز جامعه و پرونده های مطروح و مفتوحه وکلای خبره وکیل پرس با توجه به تجربه های خود سعی در راهنمایی و روشن ساختن هرچه بهتر این مسایل دارد . امروز قرار است به این موضوع بپردازیم (آیا به علت ناتوانی جنسی مرد میتوان طلاق گرفت؟)

طلاق یک طرفه یا ایقاع میتواند از طرف هریک از زوجین مطرح بشود یکی از این موارد طلاق زوجه بعلت عدم رابطه ی زناشویی میباشد

موارد طلاق و فسخ نکاح برای زن و مرد متفاوت و مختلف است که شامل :

 رابطه ی جنسی نا متعارف و خارج از قاعده : زن و شوهر باید حسن رابطه و معاشرت داشته باشند در صورت عدم حسن و صحت معاشرت زوجه میتواند اسیب ببیند . رابطه ی  مقعدی یا تعدد روابط جنسی در طول روز با عدم رضایت و امادگی زوجه از موارد رابطه ی سوء رفتار می باشد

در قانون کشور ما طبق ماده 1122 ق .م عیوب در مرد که حق فسخ طلاق را به زن میدهد :
موارد زیر فسخ نکاح مختص ازدواج دائم میباشد:

خصا یا اخته بودن مرد به معنای عدم انزال مرد یا زود انزالی مرد میباشد در صورت امکان درمان بهتر است به پزشک متخصص مراجعه شود و در صورت عدم بهبود زوجه میتواند به علت عسر و هرج از دادگاه تقاضای طلاق بنماید.

عنن به معنای عدم توانایی مرد در برقراری رابطه جنسی را گویند گاها زوج به دلیل انحرافات جنسی یا عدم نعوذ و ارگاسم است که سرد بودن مرد به دلایل مختلف پزشکی که خارج از موضوع است و دلایل روانی و ژنتیکی که در این موارد نیز زن به دلیل بودن در عسر و هرج میتوان تقاضای طلاق بکند و دادگاه حکم مطلقه بودن زن را صادر مینماید باید در انتها مطرح کرد که با اولین نزدیکی حق فسخ نکهح توسط زوجه باطل میگردد.

در مورد سوم مذکور مقطوع بودن آلت تناسلی مرد به قدری که قابل انجام عمل دخول شود و در مواردی زوجه با بکارت از رابطهی زوجیت خارج میشود.

چگونگی اثبات ناتوانی مرد:

شهادت شهود در برخی از موارد
گواهی پزشک قانونی
عدم اقامه ی قسم توسط زوج

 

در صورت عدم برقراری رابطه مرد با زن به عمد زوجه چه تکلیفی دارد؟

در اینصورت اگر مرد عمدا و بدوب دلیل موجه  با همسر خود بمدت طولانی رابطه  رابطه برقرار نکند و این طولانی بودن بستگی به نظر عرف دارد زن میتواند به استناد مواد مذکور و عسر  و هرج درخواست طلاق یک جانبه خود را از دادگاه بخواهد.

 

برای بررسی این موضوع از منظر قانونی باید از مشاوران حقوقی کمک خواست و جهت روال و انجام کارهای دادگاهی بهتر است که از وکلا مجرب استفاده کرد تیم حقوقی وکیل پرس به صورت 24 ساعته در خدمت رسانی آماده اند

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص وکیل طلاق در تهران با شماره تلفن زیر با ما در تماس باشید. صفحه اینستاگرام وکیل پرس را دنبال کنید

خروج از نسخه موبایل