نماد سایت وکیل پرس

شکایت از همسر به دلیل خیانت

 

موضوع دیگری که در مباحث خانواده اکثر زوجین بسیار با آن مواجه بوده اند بحث خیانت بوده که ممکن است توسط زن یا مرد مصداق پیدا کند. با ما همراه باشید تا به سوال شکایت از همسر به دلیل خیانت پاسخ دهیم.

بحث خیانت همسر این گونه مصداق پیدا کرده که ممکن است زوجه بدون اینکه رابطه فیزیکی و یا روابط نامشروع با شخصی بیگانه به غیر از همسرش داشته باشد در قالب ارسال پیام و یا به صورت تلفنی رابطه غیر اخلاقی برقرار کرده و به همسرش خیانت کند البته اثبات خیانت زوجه در این شرایط بسیار دشوار بوده و به سختی زوج می تواند آن را اثبات نماید و حتی در صورت شکایت ممکن است به دلیل اثبات نشدن نسبت به آن  قرار منع تعقیب صادر گردد .

سوالی که در اینجا مطرح می گردد این است با چه ادله ای می توان اقدام به اثبات خیانت همسر کرد ؟

بر خلاف اثبات رابطه نامشروع که ممکن است زوجه با ارائه ادله ای بتواند آن را اثبات کند اما در رابطه با خیانت همسر حتی با استناد به اسکرین شات از پیام ها و یا تماس های همسرش منوط به آن بوده که قاضی براساس ادله ارائه شده  و قالب متن پیام ها به اقناع وجدانی برسد که رابطه  ای خارج از عرف صورت گرفته و بر مبنای ادعای زوج به خیانت همسرش را اثبات نماید اما همان طور که گفتیم اثبات آن بسیار سخت است چون زوجه ممکن است منکر ادعای زوج شود و آن را رد کند.

 

همچنین بخوانید:

شکایت رابطه نامشروع بعد از طلاق

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص طلاق و مشاوره حقوقی طلاق توافقی با شماره تلفن زیر با ما در تماس باشید

نویسنده: خانم فائزه آخوندی کارشناس ارشد حقوقی وکیل پرس

خروج از نسخه موبایل