نماد سایت وکیل پرس

ثبت نام ثنا برای طلاق

ثبت نام ثنا برای طلاق چگونه است؟ با ما در ادامه همراه باشید تا به این سوال شما وکلای با تجربه وکیل پرس پاسخ دهند.

طبق الزامی که درسال 1395 در سیستم قضائی به وجود آمد  کلیه افراد ملزم گردیدند که برای پیگیری امور خود در سامانه ثبت ثنا ثبت نام نمایند و کلیه امور خود اعم از طرح دعوی راجع به موضوعات مختلف و پیگیری های لازم راجع به آن را بدون اینکه به حوزه قضائی مربوطه مراجعه نماید با مراجعه به کارتابل شخصی خود که از روند کامل پرونده اطلاع پیدا نمایند.

موضوعی که امروز تصمیم داریم آن را مورد بررسی قرار دهیم در رابطه با ثبت نام در سامانه ثنا در رابطه با موضوع طلاق بوده که غالب پرونده های خانوادگی را تشکیل داده و بسیاری از افراد درگیر آن بوده اند . در سابق افراد موظف بودند که برای طرح دادخواست و در جریان قرار گرفتن امور راجع به خواسته خود چندین بار به صورت حضوری به شعبه که گرونده مطروحه در آن در حال رسیدگی است مراجعه کنند اما امروزه به راحتی می توان بعد از ثبت نام و طی کردن روند ثبت نام در سامانه عدل ایران به راحتی با وارد کردن کد ملی یا شماره پرونده قضایی وارد کارتابل شخصی خود شده و کلیه اطلاعاتی که راجع به پرونده شما اعم از رای قاضی ، ابلاغیه های صادره و لایحه های ارسال شده که در رابطه با خواسته شما ضمیمه پرونده شما شده است ملاحظه نمایید.

همچنین بدانید:

دعاوی مرتبط با طلاق که قابلیت ثبت در دفاتر خدمات قضائی دارند:

 

پس از ثبت نام ، شما می توانید خواسته خود را ،حسب آنکه با کدام یک از دعاوی راجع به نوع طلاق ، اعم از طلاق رجعی ، طلاق توافقی، … ارتباط داشته ،در سامانه مربوط ثبت نمایید. واگر تسلط کافی راجع به اصول حقوقی در حیطه طلاق داشته باشید می توانید خودتان اقدامات راجع به انجام ثبت دادخواست را انجام بدهید و در غیر این صورت با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک قضائی، از کاربر خدمات قضائی بخواهید که دادخواست شما را ثبت بنماید.

 

همچنین بدانید:

تفاوت فسخ نکاح با طلاق

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص وکیل طلاق با شماره تلفن زیر با ما در تماس باشید

نویسنده: خانم فائزه آخوندی کارشناس ارشد حقوقی وکیل پرس

خروج از نسخه موبایل