نماد سایت وکیل پرس

آیا به زنی که تمکین نمیکند مهریه تعلق می‌گیرد؟

 تکلیف مهریه زوجه ای که از همسرش تمکین نمی کند چیست ؟ آیا بین تمکین زن و دریافت مهریه ارتباط وجود دارد ؟ آیا به زنی که تمکین نمیکند مهریه تعلق می‌گیرد؟ در ادامه با وکیل پرس همراه باشید.

شاید در رابطه با تمکین زن و حق دریافت نفقه بتوانیم این اصل را بپذیریم چون نفقه فرع بر تمکین است یعنی چی ؟ یعنی اگر زوجه از همسرش تمکین نکرد به علت عدم تمکین مستحق دریافت نفقه نیست اما این موضوع در رابطه با مهریه صدق نکرده و زوجه چنانچه از همسرش تمکین هم نکرد باز هم حق دریافت حق مالی خود که مهریه بوده را داشته است . پس حق مهریه به هیچ وجه قابل اسقاط نبوده مگر آنکه خود زوجه این حق را از خود ساقط کند و زوج را نسبت به پرداخت آن مبری سازد.

همچنین بخوانید:

اگر زن تمکین نکند می تواند طلاق بگیرد؟

 

برخی از سوالات متداول :

چنانچه زوج در دادگاه عدم تمکین زوجه خود را اثبات نماید دادگاه زوج را از پرداخت مهریه معاف می سازد؟

ارتباط مستقیمی بین تمکین و حق دریافت نفقه وجود ندارد یعنی حتی اگر زوجه از همسرش تمکین هم نکرد باز هم مستحق دریافت حق مالی خود بوده، و پرداخت این دین بر ذمه زوج بوده است

چنانچه در ازدواج موقت که تمکین زوجه و تامین نیازهای جنسی زوج هدف اصلی از تشکیل این نوع ازدواج بوده ، عدم تمکینش ، مسقط کننده حق مالی او می باشد؟

در رابطه با عقد نکاح موقت هم باید بیان بداریم که عدم تمکین زوجه موجب اسقاط حق مهریه زوجه نبوده و او در صورت عدم پرداخت مهریه، توسط زوج، توانسته خواستار الزام او، به پرداخت حق مالی خویش باشد

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص وکیل مهریه با شماره تلفن زیر با ما در تماس باشید

نویسنده: خانم فائزه آخوندی کارشناس ارشد حقوقی وکیل پرس

 

خروج از نسخه موبایل