نماد سایت وکیل پرس

وکیل ماده 474 دیوان عالی کشور

وکیل ماده 474 دیوان عالی کشور در تهران

آیا تا بحال به ماده 474 در قانون دادرسی کیفری توجهی داشته اید و یا اینکه اطلاعاتی در این خصوص دارید. قصد تیم تحریریه وکیل پرس در سال 1401 ارائه خدمات و معرفی وکیل ماده 474 دیوان عالی کشور برای شما عزیزان خواهد بود. جای نگرانی نیست چرا که کارشناسان حقوقی وکیل پرس 24 ساعته شما را مشاوره خواهند داد.

مزیت داشتن وکیل متخصص ماده 474

وکیل ماده 474 موجب گردیده که با دانش حقوقیش درصدد اثبات اشتباه و خطای دادرس برآید و موجب گردد که رای صادره قطعیت یافته شکسته شود و بار دیگر پرونده از نظر ماهیت مورد رسیدگی قرار بگیرد. از آنجایی که ثابت کردن این امر در نزد محاکم قضایی امری دشوار است و منوط به ارائه ادله مستند و مستدل می باشد در اینجا وجود وکیل متخصص و زبده می تواند کمک شایانی را به شما نماید و از تضییع شدن حقوق شما جلوگیری کند و با تقاضای اعاده دادرسی از دیوان عالی کشور و استناد به موارد قانونی ثبت تقاضای موکلش را از بالاترین مرجع قضایی بخواهد.

چطور وکیل ماده 474 اعاده دادرسی می کند؟

همان گونه که بیان شد اعتراض به آراء صادره ماده 474 یکی از روش های اعاده دادرسی است و در موارد خاصی به فرد محکوم علیه و نماینده قانونی او این حق داده شده که به عنوان معترض بتواند با استناد به ماده 474 و یکی از موارد خاصی که در ماده فوق الذکر بیان شده است و استناد ادله ای در صدد اثبات خطای دادرس باشد در اینجا کمک وکیل بدین سبب واجد اهمیت است که این وکیل با تنظیم لایحه قوی به دیوان مراتب اعتراض موکلش را اعلام دارد و از مرجع دی الصلاح بخواهد که به خواسته اش ترتیب اثر بدهند چرا که برخلاف طرق عادی اعتراض اعاده دادرسی تنها در موارد خاصی قابل قبول است و قرار نیست که دیوان به هر نوع اعتراض مطرح شده بدون وجود ادله مستند ترتیب اثر بدهد بنابر این ممکن است شما آخرین شانس خود را برای پذیرفته شدن اعتراض خود از دست بدهید پس نیاز است که در اینجا موکل به منظور پذیرفته شدن درخواست اعاده دادرسی خود بهتر است که از یک وکیل متخصص در این حوزه کسب مشاوره کند تا بهترین لایحه قانونی را به دیوان تحویل بدهد.

دلیل این امر شاید بدین خاطر است که اصل بر صحت احکام قانونی صادر بوده و پرونده ای که تمامی مراحل قانونی خود را در دادگاه مختلف بدوی، تجدید نظر طی نموده قاعدتا نباید اشکال دادرسی به آن وارد باشد اما از آنجایی که احتمال خطا و اشتباه ممکن است از هر دادرسی برآید قانون گذار به منظور رعایت حقوق محکوم علیه این حق اعتراض را پذیرفته است و درخواست بررسی مجدد پرونده را در شرایطی پذیرفته است تا بدین منظور از ضرر و خسارات جبران ناپذیری جلوگیری شود. و رسیدگی در این موارد در حوزه تخصص وکلای با تجربه و متخصص است.

اعاده دادرسی که در ماده 474 قانون آیین دادرسی کیفری قانون گذار آن را به عنوان یکی از طرق فوق العاده شکایت نسبت به احکام کیفری پیش بینی نموده موجبی برای دفاع از حقوق محکوم علیه ای بوده که ممکن است به عللی در فرآیند دادرسی اعم از خطا و اشتباه در حکم و مواردی از این قبیل حقش تضییع کرده و هم اکنون این امتیاز را داشته که با ارائه ادله قوی در جهت اثبات ادعایش ، خواستار تغییر حکمی باشد که به موجب حکم دادگاه قطعی گردیده و اعمال هیچ تغییری راجع به آن قابل اعمال نبوده است.

اما ماده 474 در قانون دادرسی کیفری این اصل را شکسته و حسب شرایطی به شخص محکوم علیه و اشخاصی که به نوعی نماینده قانونی یا قراردادی محکوم علیه بوده اند این حق را داده که بتوانند در جهت حمایت از شخص محکوم بتوانند درخواست اعاده دادرسی بدهند.

همچنین در یک مقاله ای جدا با موضوع “موارد نقض حکم در دیوان عالی کشور” شما را دعوت به مطالعه این مقاله نیز خواهیم نمود.

برخی از سوالات متداول

مزیت داشتن وکیل ماده 474 چیست؟

ماده 474 قرار است با طرح لایحه مستند و مستدل به دیوان بخواهد حکمی که به مرحله قطعیت رسیده را بار دیگر مورد رسیدگی قرار بدهد

چگونه وکیل ماده 474 اعاده دادرسی می کند؟

به منظور پذیرفته شدن درخواست اعاده دادرسی بهتر است که شخص معترض از یک وکیل متخصص در این حوزه کسب مشاوره کند تا بهترین لایحه قانونی را به دیوان تحویل بدهد. و علت این امر بدین خاطر است که اگر مدارک ارائه شده مستند و مستند نباشد دیوان به آن ترتیب اثر نمی دهد.

 

شماره تماس وکیل ماده 474 دیوان عالی کشور

جهت اخذ مشاوره تخصصی با وکیل ماده 474 هم اکنون تماس بگیرید. سوالات خود را به دایرکت صفحه رسمی اینستاگرام وکیل پرس ارسال کنید

 

خروج از نسخه موبایل