وکیل ماده 474 دیوان عالی کشور در تهران
فهرست مطالب

وکیل ماده 474 دیوان عالی کشور

آیا تا بحال به ماده 474 در قانون دادرسی کیفری توجهی داشته اید و یا اینکه اطلاعاتی در این خصوص دارید. قصد تیم تحریریه وکیل پرس در سال 1401 ارائه خدمات و معرفی وکیل ماده 474 دیوان عالی کشور برای شما عزیزان خواهد بود. جای نگرانی نیست چرا که کارشناسان حقوقی وکیل پرس 24 ساعته شما را مشاوره خواهند داد.

مزیت داشتن وکیل متخصص ماده 474

وکیل ماده 474 موجب گردیده که با دانش حقوقیش درصدد اثبات اشتباه و خطای دادرس برآید و موجب گردد که رای صادره قطعیت یافته شکسته شود و بار دیگر پرونده از نظر ماهیت مورد رسیدگی قرار بگیرد. از آنجایی که ثابت کردن این امر در نزد محاکم قضایی امری دشوار است و منوط به ارائه ادله مستند و مستدل می باشد در اینجا وجود وکیل متخصص و زبده می تواند کمک شایانی را به شما نماید و از تضییع شدن حقوق شما جلوگیری کند و با تقاضای اعاده دادرسی از دیوان عالی کشور و استناد به موارد قانونی ثبت تقاضای موکلش را از بالاترین مرجع قضایی بخواهد.

چطور وکیل ماده 474 اعاده دادرسی می کند؟

همان گونه که بیان شد اعتراض به آراء صادره ماده 474 یکی از روش های اعاده دادرسی است و در موارد خاصی به فرد محکوم علیه و نماینده قانونی او این حق داده شده که به عنوان معترض بتواند با استناد به ماده 474 و یکی از موارد خاصی که در ماده فوق الذکر بیان شده است و استناد ادله ای در صدد اثبات خطای دادرس باشد در اینجا کمک وکیل بدین سبب واجد اهمیت است که این وکیل با تنظیم لایحه قوی به دیوان مراتب اعتراض موکلش را اعلام دارد و از مرجع دی الصلاح بخواهد که به خواسته اش ترتیب اثر بدهند چرا که برخلاف طرق عادی اعتراض اعاده دادرسی تنها در موارد خاصی قابل قبول است و قرار نیست که دیوان به هر نوع اعتراض مطرح شده بدون وجود ادله مستند ترتیب اثر بدهد بنابر این ممکن است شما آخرین شانس خود را برای پذیرفته شدن اعتراض خود از دست بدهید پس نیاز است که در اینجا موکل به منظور پذیرفته شدن درخواست اعاده دادرسی خود بهتر است که از یک وکیل متخصص در این حوزه کسب مشاوره کند تا بهترین لایحه قانونی را به دیوان تحویل بدهد.

دلیل این امر شاید بدین خاطر است که اصل بر صحت احکام قانونی صادر بوده و پرونده ای که تمامی مراحل قانونی خود را در دادگاه مختلف بدوی، تجدید نظر طی نموده قاعدتا نباید اشکال دادرسی به آن وارد باشد اما از آنجایی که احتمال خطا و اشتباه ممکن است از هر دادرسی برآید قانون گذار به منظور رعایت حقوق محکوم علیه این حق اعتراض را پذیرفته است و درخواست بررسی مجدد پرونده را در شرایطی پذیرفته است تا بدین منظور از ضرر و خسارات جبران ناپذیری جلوگیری شود. و رسیدگی در این موارد در حوزه تخصص وکلای با تجربه و متخصص است.

اعاده دادرسی که در ماده 474 قانون آیین دادرسی کیفری قانون گذار آن را به عنوان یکی از طرق فوق العاده شکایت نسبت به احکام کیفری پیش بینی نموده موجبی برای دفاع از حقوق محکوم علیه ای بوده که ممکن است به عللی در فرآیند دادرسی اعم از خطا و اشتباه در حکم و مواردی از این قبیل حقش تضییع کرده و هم اکنون این امتیاز را داشته که با ارائه ادله قوی در جهت اثبات ادعایش ، خواستار تغییر حکمی باشد که به موجب حکم دادگاه قطعی گردیده و اعمال هیچ تغییری راجع به آن قابل اعمال نبوده است.

اما ماده 474 در قانون دادرسی کیفری این اصل را شکسته و حسب شرایطی به شخص محکوم علیه و اشخاصی که به نوعی نماینده قانونی یا قراردادی محکوم علیه بوده اند این حق را داده که بتوانند در جهت حمایت از شخص محکوم بتوانند درخواست اعاده دادرسی بدهند.

همچنین در یک مقاله ای جدا با موضوع “موارد نقض حکم در دیوان عالی کشور” شما را دعوت به مطالعه این مقاله نیز خواهیم نمود.

برخی از سوالات متداول

مزیت داشتن وکیل ماده 474 چیست؟

ماده 474 قرار است با طرح لایحه مستند و مستدل به دیوان بخواهد حکمی که به مرحله قطعیت رسیده را بار دیگر مورد رسیدگی قرار بدهد

چگونه وکیل ماده 474 اعاده دادرسی می کند؟

به منظور پذیرفته شدن درخواست اعاده دادرسی بهتر است که شخص معترض از یک وکیل متخصص در این حوزه کسب مشاوره کند تا بهترین لایحه قانونی را به دیوان تحویل بدهد. و علت این امر بدین خاطر است که اگر مدارک ارائه شده مستند و مستند نباشد دیوان به آن ترتیب اثر نمی دهد.

 

شماره تماس وکیل ماده 474 دیوان عالی کشور

جهت اخذ مشاوره تخصصی با وکیل ماده 474 هم اکنون تماس بگیرید. سوالات خود را به دایرکت صفحه رسمی اینستاگرام وکیل پرس ارسال کنید

 

شماره مشاوره حقوقی تلفنی

بهترین وکلای اعاده دادرسی

آقای محمدهادی پورسینا

از وکلای باتجربه در زمینه اعاده دادرسی

دکتر علیرضا صالحی فر، عضو هیأت علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه خوارزمی تهران و وکیل پایه یک دادگستری با بیش از ۱۴ سال سابقه وکالت در محاکم دادگستری می باشد.

دکتر صالحی فر، دارای تالیفات متعدد علمی حقوقی بوده و بارها از ایشان به عنوان استاد مدعو و پژوهشگر برتر در دانشگاهها و موسسات علمی جهان از جمله سوئد، آلمان، استرالیا و نیوزیلند دعوت به عمل آمده است.

آقای پورسینا وکیل پایه یک دادگستری و عضو کانون وکلای دادگستری مرکز تهران هستند. از وکلای باتجربه در زمینه اعاده دادرسی می باشند و دعاوی خانواده، ملکی، کیفری، داوری، وصول مطالبات، جرایم علیه اشخاص، جرایم علیه اموال، اموال و مالکیت، مالکیت معنوی، ثبت اسناد و … تخصص و تجربه دارند.

سرکار خانم نسترن زمانی پور

از وکلای مجرب در اعاده دادرسی

دکتر محمد تقی زاده، وكيل پايه يك دادگستري و مشاور حقوقی در شهر تهران، عضو کانون وکلای دادگستری مرکز و از بهترین، موفق ترین و با تجربه ترین وکلای تهران و فارغ التحصیل از دانشگاه دولتی علامه طباطبایی تهران می باشند.

تخصص ایشان در پرونده های کیفری علی الخصوص جرایم مواد مخدر در تمامی مراجع شامل دادسرا، دادگاه انقلاب و دیوان عالی کشور می باشد :

صبر، حسن سابقه، صداقت، پاسخگویی، دقت نظر در اظهارات مراجعین و ارائه راه حل مطلوب و پیگیری مجدانه در پرونده‌های وکالتی سبب گردیده تا ایشان در زمره وکلای خوشنام کشور قرار گیرند. در کارنامه شغلی دکتر محمد تقی زاده، سابقه وکالت در پرونده های کلان و جنجالی مشاهده می گردد.

خانم زمانی پور از وکلای پایه یک دادگستری تهران و از وکلای مجرب در اعاده دادرسی می باشند ایشان بیش از 10 سال سابقه وکالت دارند و در انواع دعاوی کیفری، ملکی، خانواده، داوری، انحصاروراثت، قراردادها، اجرای احکام، جرایم اینترنتی، جرایم علیه اشخاص، جرایم علیه اموال و … تخصص دارند.

سرکار خانم فاطمه میر

متخصص در دعاوی دیوان عالی

آقای اسلامی مهر با بیش از 20 سال سابقه در حرفه وکالت یکی از بهترین وکلای مواد مخدر در تهران هستند. متخصص در دعاوی کیفری، مواد مخدر، سرقت، آدم ربایی و … می باشند. سایر فعالیت های آقای اسلامی مهر در زمینه پرونده های حقوقی، خانواده، ملکی، ثبتی و … است.

آقای اسلامی مهر به عنوان وکیل پایه یک دادگستری تجارب بسیاری را در زمینه های مختلف کسب کرده اند. در دیوان عدالت اداری فعالیت داشته اند و به تنظیم انواع قراردادهای داخلی و بین المللی می پردازند.

تخصص ایشان در پرونده های خانواده و مشکلات خانوادگی و دعاوی طلاق از جمله طلاق توافقی، طلاق به درخواست زوج و طلاق به درخواست زوجه می باشد. همچنین دکتر محمد تقی زاده وکالت دعاوی در خصوص مهریه، حضانت، سلب و لغو حضانت، ملاقات فرزند مشترک، نفقه زوجه، نفقه فرزند مشترک، الزام به تمکین، استرداد جهیزیه، تهیه مسکن مستقل، اثبات واقعه نکاح، اجرت المثل ایام زوجیت و کلیه امور مربوط به مشکلات خانوادگی را بر عهده می گیرد.

خانم ساناز اسدی پور

متخصص در زمینه اعاده دادرسی

جناب آقای بنی جمالی وکیل پایه یک دادگستری در تهران و خبره در پرونده های مربوط به مواد مخدر هستند. ایشان پیش از وکالت، نزدیک به 15 سال در یکی از موسسات مالی و اعتباری کشور به عنوان کارمند فعالیت داشته اند. از جمله تخصص های ایشان در زمینه پرونده های مواد مخدر، تولید و پخش انواع مواد مخدر صنعتی و سنتی، قاچاق آن به کشور، مصرف انواع مواد مخدر و … است.

خانم اسدی پور وکیل پایه یک دادگستری در تهران و دارای مدرک کارشناسی ارشد حقوق خصوصی و بیش از 7 سال سابقه در حرفه وکالت می باشند. متخصص در زمینه اعاده دادرسی، متخصص در دعاوی خانواده، طلاق توافقی، محاسبه مهریه، انحصار وراثت و … هستند. از دیگر خدماتی که در دفتر حقوقی خانم اسدی پور ارایه می شود، قبول وکالت ایرانیان خارج از کشور است. 

آقای محسن علی گل تباربائی

متبحر در امور اعاده دادرسی

سرکار خانم آذین طالبی وکیل پایه یک دادگستری، مشاوره حقوقی و وکالت خود را با گرفتن پروانه وکالت صادره از کانون وکلای استان مازندران انجام می‌دهد. از تخصص های وی می توان به قبول دعاوی جرایم اقتصادی، تنظیم قرارداد، جرایم رایانه ای، کیفری، وکیل مهاجرت، حقوقی، خانواده، دعاوی شرکت ها اشاره نمود که وی با سابقه موفق خود در این زمینه ها توانسته اند تا جایگاه ویژه ای بین وکلای شهر تهران کسب کنند.

آقای وکیل محسن علی گل تباربائی، وکیل پایه یک دادگستری، عضو کانون وکلای مرکز تهران و مدرس دانشکده حقوق هستند. از وکلای خبره و متبحر در امور اعاده دادرسی می باشند و در این زمینه کمک های بسیاری به موکلین خود ارایه می کنند. مدرک کارشناسی ارشد دارند و در حال حاضر دانشجوی دکترای حقوق خصوصی می باشند.

 

آقای مصطفی محمدی

وکیل خبره در امور اعاده دادرسی

جناب آقای محمد مومن زاده وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی با بیش از 7 سال سابقه مشاوره و همکاری با موسسات و شرکت ها، کسب رتبه برتر در آزمون های ورودی وکالت، قضاوت، ارشد، دارای مدرک کارشناس ارشد جزا و جرم شناسی دانشگاه سراسری قم، وی با سابقه درخشان چندین ساله خود توانسته است تا ورود در بیش از ۳۰۰ پرونده کیفری، ملکی، حقوقی و ارث و خانواده و … را داشته باشد. جناب آقای محمد مومن زاده متخصص در پرونده های کیفری، ملکی، قراردادها، ارث، خانواده، مواد مخدر می باشد.

آقای محمدی وکیل پایه یک دادگستری در تهران و مدیر و مسؤل موسسه وکیل سرا هستند. متخصص در دعاوی کیفری، جرایم رایانه ای، اینترنتی و سایبری می باشند. ایشان به عنوان وکیل خبره در امور اعاده دادرسی، اطلاعات کامل و جامعی در خصوص قوانین می دانند. در جلسات مشاوره ای که با موکلین دارند، به طور کامل جزئیات پرونده را توضیح می دهند.

 
مقالات مرتبط

مطالب پیشنهادی

2 دیدگاه دربارهٔ «وکیل ماده 474 دیوان عالی کشور»

دیدگاهتان را بنویسید