نماد سایت وکیل پرس

طلاق توافقی در خارج از کشور

امروز کارشناس حقوقی خانواده وکیل پرس به سوال هموطنانی می پردازد که در خارج از کشور به سر می برند و این سوال را از طریق واتساپ وکیل پرس جویا می شوند. با ما همراه باشید تا پاسخ ساده این سوال را ببینید.

 

هموطنان ایرانی خارج از کشور برای طلاق توافقی باید از کجا شروع کنند؟

هموطنان ایرانی مقیم خارج از کشور برای شروع می بایست به وکلای دادگستری وکالت دهند. در طلاق توافقی، خانم یک وکیل و آقا باید یک وکیل داشته باشد.

 

برای اعطای وکالت به کدام مرجع باید مراجعه کنیم و به چه کسی وکالت دهیم؟

برای اعطای وکالت از طریق سامانه میخک، بعد از ارسال پیام به واتساپ، متن کامل وکالتنامه به اضافه عکس کارت ملی ۲ وکیل دادگستری برای شما ارسال میگردد. بعد از دریافت متن وکالتنامه و مشخصات وکلا، باید دو وکالتنامه یکی از طرف زوج و دیگری از طرف زوجه تنظیم و در سامانه میخک، ثبت نمایید.

سپس به سفارتخانه یا کنسولگری مراجعه و نسبت به امضای آن اقدام میکنید و نهایتاً عکس وکالتنامه که دارای کد QR هست را برای ما ارسال می‌نمایید.
اگرزوجین در سامانه ثنا قوه قضاییه دارای نام کاربری هستند، می‌توانند به وکیل اعلام کنند که وکیل وکالتنامه را از طریق سامانه ثنا تنظیم نماید. در این صورت یک‌ کد ۵رقمی به شماره همراه ثبت شده در سامانه ثنا به صورت پیامک ارسال میشود که باید آنرا برای وکیل ارسال نمایند تا وکالت نامه به صورت الکترونیکی تنظیم گردد.

 

آیا می دانید:

امکان توقیف اموال زوج در خارج از کشور برای طلب مهریه

 

برخی سوالات متداول در حوزه طلاق توافقی در خارج از کشور:

آیا زوجین نیاز به حضور فیزیکی در ایران دارند؟

زوجین نیازی به حضور فیزیکی در ایران ندارند و احراز هویت از طریق سفارت یا کنسولگری انجام خواهد شد‌.

طلاق توافقی ایرانیان خارج از کشور چقدر زمان میبرد؟

از زمان اعطای وکالت و شروع کار وکیل تا پایان تقریباً یک هفته الی دو هفته زمان می‌برد.

 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص وکیل طلاق توافقی در تهران با شماره تلفن زیر با ما در تماس باشید. صفحه اینستاگرام وکیل پرس را دنبال کنید

خروج از نسخه موبایل