فهرست مطالب

پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی از طریق اینترنت و اپلیکیشن

 

سالهاست که دنیا به سمت الکترونیکی شدن پیش می رود و انسانها در تلاشند که با مجازی ساختن خیلی از فرآیند ها در بسیاری از مولفات مانند زمان و هزینه، صرفه جویی کنند. این روند با وجود ویروس کرونا سرعت بیشتری گرفته است و درحال حاضر شاهد مجازی شدن اکثر روندهای اداری هستیم. نحوه پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی نیز از این روند مستثنا نبوده است و بااینکه حداقل 7 روش برای پرداخت این حق وجود دارد، گرایش ها به سمت روش های مجازی و الکترونیکی پرداخت حق بیمه است. در این متن ما برآنیم که پرداخت بیمه تامین اجتماعی از طریق اپلیکیشن و از طریق اینترنت را آموزش دهیم.

 

نحوه پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی از طریق اپلیکیشن

سازمان بیمه تامین اجتماعی دارای یک اپلیکیشن است که خدمات زیادی را برای مشتریانش به صورت غیرحضوری و مجازی، صرفا از طریق یک موبایل و اینترنت انجام می دهد و در وقت و هزینه مشریانش صرفه جویی می کند. بخشی از خدمات این اپلیکیشن، خدمات مالی و پرداختی است و با اطلاعات بانکی مشتریان سروکار دارد. بنابراین امنیت آن بسیار اهمیت دارد. خوشبختانه چون این اپلیکیشن توسط سازمان تامین اجتماعی راه اندازی شده است، این امنیت نیز در آن وجود دارد و مشتریان با خیال راحت می توانند برای انجام کارهای مالی، مانند پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی، از آن استفاده نمایند.

 

 برای پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی به این طریق، شما نیازمند یک موبایل هوشمند اندروید هستید. در ابتدا برنامه « تامین اجتماعی من» را از طریق سایت های اینترنتی یا اپلیکیشن « بازار» دانلود نمایید. تصویر اپلیکیشن را می توانید در قسمت زیر مشاهده نمایید:

.

سپس وارد اپلیکیشن تامین اجتماعی من شوید. در پایین صفحه خود، یک نوار باریکی را ملاحظه می کنید که دارای پنج گزینه است.

(1) آخرین گزینه سمت راست خود به نام « بیمه شده» را انتخاب نمایید.

(2) درحال حاضر شما با یک صفحه ای روبرو هستید که در قسمت بالای آن از شما میخواهد اطلاعات بیمه ای خود را استعلام نمایید. و در قسمت زیرین آن شما با دو گزینه مواجه هستید: « ثبت نام در سامانه مشاهده سوابق» و « پرداخت حق بیمه». گزینه « پرداخت حق بیمه» را برگزینید.

(3) شما به «صفحه پرداخت سازمان تامین اجتماعی» هدایت خواهید شد. در این صفحه دو اطلاعات از شما خواسته خواهد شد: « شناسه پرداخت» و « مبلغ قابل پرداخت».

(4) پس از وارد کردن این اطلاعات، گزینه «بررسی شناسه پرداخت» را بزنید. درضمن یک فایل پی دی اف در وسط صفحه پرداخت سازمان تامین اجتماعی نیز وجود دارد با نام « راهنمای استفاده از صفحه پرداخت». برای اطمینان می توانید آن را هم دانلود کرده و مطالعه فرمایید.

(5) فرآیند پرداخت را با دادن اطلاعات بانکی خود( شماره کارت، رمز اینترنتی، تاریخ انقضای کارت، cvv2 کارت) کامل کنید.

(6) در انتهای فرآیند پرداخت نیز سامانه به شما یک گزارش تراکنش خواهد داد که شامل « شماره مرجع» و « شماره پیگیری» و « مبلغ» می باشد. شما حتما شماره پیگیری خود را یادداشت کنید تا درصورت پیش آمد برخی مسائل، به مشکلی برنخورید. یک گزینه چاپ هم در همین صفحه است که به شما امکان چاپ کاغذی رسید را می دهد. راهنمای استفاده از اپلیکیشن را به صورت تصویری و با شماره گذاری در ادامه مشاهده خواهید کرد.

پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی از طریق اپلیکیشن. مرحله 1

 

پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی از طریق اپلیکیشن. مرحله 2 و 3

 

 

پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی از طریق اپلیکیشن. مرحله 4 و 5

 

پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی از طریق اپلیکیشن. مرحله 6

 

نحوه پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی از طریق اینترنت (روش اول)

روش اول:

برای انجام این نحوه پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی به این طریق هم، شما نیازمند یک موبایل هوشمند هستید. علاوه بر آن شما به اینترنت و مرورگر ( مانند کروم و فایر فاکس و …) هم نیاز دارید. ابتدا وارد یکی از مرورگر ها شوید و آدرس اینترنتی بانک ملت را وارد نمایید:

هنگامی که وارد آدرس اینترنتی مذکور شوید، وارد صفحه اصلی اینترنتی بانک ملت خواهید شد. در بالای راست صفحه خود، سه خط افقی موازی کوتاه سفیدرنگ را مشاهده می نمایید.

(1) بر روی آن کلیک کنید و گزینه بانکداری الکترونیکی را برگزینید.

پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی از طریق اینترنت. مرحله 1

(2) در این مرحله، شما با چهار گزینه مواجه خواهید شد: « سامانه های مبتنی بر وب»، « سامانه های مبتنی بر تلفن و تلفن همراه»، « سایر خدمات الکترونیک» و « کارت های بانکی». بر روی گزینه «سامانه های مبتنی بر وب» کلیک کنید

(3) و سپس از بین بیست و دو گزینه ممکن، گزینه چهاردهم یعنی « واریز وجوه به حساب سازمان ها» را انتخاب کنید.

پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی از طریق اینترنت. مرحله 2 و 3

(4) شما به صفحه جدیدی هدایت خواهید شد که باید گزینه بالای صفحه به نام « ورود به سامانه واریز شتابی وجوه به سازمان ها» را انتخاب نمایید.

پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی از طریق اینترنت. مرحله 4

(5) در صفحه جدید، شما سازمان تامین اجتماعی را از میان سازمان های دیگر انتخاب می کنید

پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی از طریق اینترنت. مرحله 5

(6) و به صفحه پرداخت بانک ملت هدایت می شوید، که در آنجا باید مبلغ، نام، نام خانوادگی، پست الکترونیک، شماره همراه، شناسه واریز و شرح واریز را وارد کنید. هنگامیکه همه اطلاعات را وارد نمودید، گزینه تایید را انتخاب نمایید.

پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی از طریق اینترنت. مرحله 6

(7) بدین صورت می توانید حق بیمه تامین اجتماعی خود را پرداخت نمایید. شرح تصویری این روش را می توانید در تصاویر زیر مشاهده نمایید:

پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی از طریق اینترنت. مرحله 7

 

نحوه پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی از طریق اینترنت (روش دوم)

روش دوم:

نحوه و روش های مختلفی برای پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی از طریق اینترنت وجود دارد. با یکی از روش ها در متن قبل، آشنا شدیم. برای انجام روش بعدی باید به سایت www.refah-bank.ir برویم. در صفحه ای که برای ما باز می شود، گزینه های زیادی وجود دارد.

در بالای صفحه به مانند روش قبل، سه خط افقی موازی کوتاه سفیدرنگ را مشاهده می کنید.

(1) روی آن کلیک کنید. شما با پنج گزینه مواجه خواهید شد. گزینه خدمات الکترونیک را انتخاب کنید.

پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی از طریق اینترنت. مرحله 1

(2) سپس از میان « سرویس های مالی الکترونیکی»، گزینه « پرداخت حق بیمه با کارت شتابی» را برگزینید.

پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی از طریق اینترنت. مرحله 2

(3) شما به صفحه پرداخت سازمان تامین اجتماعی هدایت خواهید شد

پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی از طریق اینترنت. مرحله 3

(4) که نحوه تکمیل پرداخت، دقیقا مشابه فرآیند شماره 4 تا 6 در پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی از طریق اپلیکیشن خواهد بود.

پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی از طریق اینترنت. مرحله 4

 

همچنین در صورتی که فرآیند مذکور برای شما قابل فهم نبود می توانید با شماره تلفن زیر تماس گرفته تا کارشناسان حقوقی وکیل پرس به صورت رایگان شما عزیزان را راهنمایی کنند

مطالب پیشنهادی

انتشار نوشته در شبکه های اجتماعی:

دیدگاهتان را بنویسید