شماره تماس وکیل متخصص ماده 477
فهرست مطالب

وکیل متخصص ماده 477

اعاده دادرسی ماده 477 این امکان را به وجود می آورد که افراد اعم از حقیقی و حقوقی بتوانند از دیوان عالی کشور بخواهند که بار دیگر پرونده ای که به مرحله قطعیت رسیده را مورد رسیدگی قرار بدهد و بر خلاف سابق که این امکان تنها برای رییس قوه قضاییه امکان پذیر بود از محدودیت خارج و به کلیه افرادی که به نوعی دخیل در پرونده مطروحه بوده حق طرح شکایت را داده است. البته بر خلاف اعاده دادرسی ماده 474 شخص معترض مستقیما نمی توانند خواستار طرح اعتراض خود به دیوان باشند بلکه منوط به آن است که مجوز قبولی بر اینکه اعتراض آنها ممکن است در دیوان مورد قبول واقع گردد و به آن ترتیب اثر داده شود یا به علت عدم ارائه مستندات قابل قبول رد شود را دریافت کنند. تشخیص دهنده این امر که آیا مستندات ارائه شده مشمول اعاده دادرسی ماده 477 قرار گرفته و قابل قبول است یا نه رییس قوه قضائیه است.

در رابطه با اعاده دادرسی خاص نیز همانند اعاده دادرسی عام معترض نمی تواند مستقیما مراجعه فیزیکی برای طرح خواسته خویش را به رییس قوه داشته باشد بلکه می بایست با ارائه لایحه مستدل و مستند خواسته خود را به سمع و نظر ریاست قوه قضائیه برساند تا تصمیم گیری راجع به درخواست وی صورت بگیرد. در اینجا وجود یک وکیل متخصص ماده 477 می تواند کمک شایانی را به معترض نماید چرا که این وکیل فردی متبحر بوده و تجربیات موفقی را در این زمینه کسب نموده است.و می داند که برای اثبات ادعای اعاده دادرسی و ترتیب اثر داده شدن به آنها چه مستندات قانونی ارائه شود.

 

 

اهمیت دیگر این امر آن است که قرار نیست به هر درخواستی ترتیب اثر داده شود چرا که تا تعیین تکلیف شدن اعاده دادرسی، اجرای حکم توقیف شده و این امر موجب اطاله دادرسی می شود. پس ارائه ادله و مستندات قانونی شرط است و از آنجایی که هر کسی تسلط کافی به قوانین نداشته قاعدتا در جایی که صدور حکم غیر قانونی موجب تضییع شدن حقوقش شده، نمی تواند درخواست اعاده دادرسی به دیوان را داشته باشد. قبولی این امر منوط به ارائه ادله قانونی است که وکیل متخصص در این حوزه با استفاده از دانش و مهارت های حقوقی خود توانسته صدور رای نهایی را به نفع شما تغییر بدهد.
در این مقاله تصمیم بر آن داریم که این بحث را به صورت مفصل ارائه بدهیم شما می توانید در صورت هر گونه ابهام راجع به بحث مورد نظر سوالات خود را از طریق راههای ارتباطی با کارشناسان ما در میان بگذارید.

اهمیت وجود وکیل متخصص ماده 477

در رابطه با اعاده دادرسی ماده 477 قانون آیین دادرسی کیفری قبل از تصویب دستور العمل اجرایی تنها رئیس قوه قضاییه به عنوان شخص معترض این حق را داشت که از دیوان عالی کشور خواستار نقض حکمی که مغایرت با قانون و شرع را داشت بخواهد اما در سال 1398 این دایره از محدودیت خارج و به اشخاصی که به نوعی در پرونده مطروحه دخیل بودنداین حق داده شد که خود و یا نماینده قراردادی آنها نیز بتوانند در صورت تشخیص نسبت به اعاده دادرسی ماده فوق الذکر درخواست شان را مطرح بنمایند البته این اشخاص حقیقی و حقوقی برای ثبت اعتراض خود ملزم به آن بودند که برای ثبت خواسته خود به دادگستری کل استان مراجعه نمایند و حق اینکه مستقیما بتوانند به رییس قوه و یا دیوان عالی مراجعه کنند را نداشته اند. چرا که این امر ممکن است موجب اطاله دادرسی گردد و افراد با مطرح کردن شکایت های بی مورد که واقعا هیچ گونه ارتباطی نداشته فرآیند دادرسی پرونده را به تاخیر بیاندازند لذا در اینجاست که تشخیص این امر در وارد بودن اعتراض به موجب بند 4 دستور العمل به رئیس کل دادگستری استان به عنوان مرجع تشخیص سپرده گردیده شده است

اما این اشخاص حقیقی و حقوقی آیا به شخصه می توانند به عنوان فرد معترض در بیان آنکه حکم صادره راجع به آنها از نظر قانونی و شرعی مغایرت دارد در مقام اثبات ادعای خویش بوده باشند ؟

در پاسخ به این سوال مسلما پاس مثبت است اما آیا این افراد آشنایی کامل به مفاد و تبصره های قانونی داشته اند و می توانند در صدد تشخیص و تمیز آن با شرع برآیند ؟

قاعدتا این امر منوط به داشتن دانش و مهارت کافی بوده است و شخصی که تخصص کافی راجع به امور مرتبط با اعاده دادرسی داشته می تواند به جمع آوری ادله کافی پرداخته و با ارائه دادن آن در مقام نقض حکمی که در رابطه با آن قاضی بدون رعایت کردن اصول و قواعد حقوقی اقدام به صدور حکم بوده بنمایند.
پس متوجه نقش این وکیل در امر اعاده دادرسی ماده 477 شدیم که چگونه می تواند اقدام به گرفتن حق قانونی موکلش بپردازد چرا که این امر که جز موارد اعاده دادرسی خاص بوده به راحتی موجب پذیرفته شدن نبوده و برای ترتیب اثر داده شدن منوط به احراز ادله ای بوده که بتواند خطا و اشتباه قاضی را به مقامی که قرار است خواسته مطروحه شما را به مراجع عالی تر اعلام دارد به اثبات برساند.

چرا که قرار است این امر اجرای حکم را به توقف بیاندازد و آن را تا تعیین تکلیف شدن در اینکه واقعا اعاده دادرسی راجع به این امر وجود داشته یا نه به تاخیر بیاندازد درست است که اقداماتی به منظور جلوگیری از این امر اعمال گردیده شده و قرار نیست که به هر نوع اعتراضی رسیدگی شود اما این نکته را باید در نظر داشت که این امر با محدودیت مواجه بوده و شما تنها فقط یک بار می توانید به عنوان معترض نسبت به حکم صادره درخواست اعاده دارسی نموده و درصدد دفاع از حق تضییع شده خود برآیید

 

آیا می دانید:

چطور وکیل ماده 474 اعاده دادرسی می کند؟

 

برخی از سوالات متداول درخصوص وکیل متخصص ماده 477:

آیا برای پذیرفته شدن اعاده دادرسی ماده 477 اشخاص حقیقی و حقوقی و یا نماینده قراردادی آنها حق داشتن اعتراض به دیوان عالی کشور را داشته اند؟

در این رابطه امکان پذیرفته شدن اعاده دادرسی از جانب کلیه اشخاص و وکیلش قابل پذیرفته شدن بوده و دایره اعتراض به این امر تنها محدود به بالاترین مقام قضایی که رئیس قوه قضائیه بوده نشده است

 

آیا وکیل اعاده دادرسی ماده 477 می تواند مستقیما اقدام به ثبت اعتراض خود به دیوان عالی کشور بنماید؟

در این امر به علت جلوگیری از اطاله دادرسی و به تاخیر افتادن فرآیند دادرسی پرونده در وارد بودن اعاده دادرسی امکان مطرح کردن اعتراض به صورت مستقیم به دیوان وجود نداشته است و شخص معترض باید ابتدا درخصوص ثبت اعتراضش به دادگستری استان مراجعه بنماید.

 

جهت اخذ مشاوره تخصصی با وکیل ماده 477 در تهران هم اکنون تماس بگیرید. صفحه رسمی اینستاگرام وکیل پرس پلی برای پاسخ به سوالات در حوزه ماده 474

 

شماره مشاوره حقوقی تلفنی

 

نویسنده: فائزه آخوندی کارشناس حقوقی وکیل پرس

بهترین وکلای اعاده دادرسی

آقای محمدهادی پورسینا

از وکلای باتجربه در زمینه اعاده دادرسی

دکتر علیرضا صالحی فر، عضو هیأت علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه خوارزمی تهران و وکیل پایه یک دادگستری با بیش از ۱۴ سال سابقه وکالت در محاکم دادگستری می باشد.

دکتر صالحی فر، دارای تالیفات متعدد علمی حقوقی بوده و بارها از ایشان به عنوان استاد مدعو و پژوهشگر برتر در دانشگاهها و موسسات علمی جهان از جمله سوئد، آلمان، استرالیا و نیوزیلند دعوت به عمل آمده است.

آقای پورسینا وکیل پایه یک دادگستری و عضو کانون وکلای دادگستری مرکز تهران هستند. از وکلای باتجربه در زمینه اعاده دادرسی می باشند و دعاوی خانواده، ملکی، کیفری، داوری، وصول مطالبات، جرایم علیه اشخاص، جرایم علیه اموال، اموال و مالکیت، مالکیت معنوی، ثبت اسناد و … تخصص و تجربه دارند.

سرکار خانم نسترن زمانی پور

از وکلای مجرب در اعاده دادرسی

دکتر محمد تقی زاده، وكيل پايه يك دادگستري و مشاور حقوقی در شهر تهران، عضو کانون وکلای دادگستری مرکز و از بهترین، موفق ترین و با تجربه ترین وکلای تهران و فارغ التحصیل از دانشگاه دولتی علامه طباطبایی تهران می باشند.

تخصص ایشان در پرونده های کیفری علی الخصوص جرایم مواد مخدر در تمامی مراجع شامل دادسرا، دادگاه انقلاب و دیوان عالی کشور می باشد :

صبر، حسن سابقه، صداقت، پاسخگویی، دقت نظر در اظهارات مراجعین و ارائه راه حل مطلوب و پیگیری مجدانه در پرونده‌های وکالتی سبب گردیده تا ایشان در زمره وکلای خوشنام کشور قرار گیرند. در کارنامه شغلی دکتر محمد تقی زاده، سابقه وکالت در پرونده های کلان و جنجالی مشاهده می گردد.

خانم زمانی پور از وکلای پایه یک دادگستری تهران و از وکلای مجرب در اعاده دادرسی می باشند ایشان بیش از 10 سال سابقه وکالت دارند و در انواع دعاوی کیفری، ملکی، خانواده، داوری، انحصاروراثت، قراردادها، اجرای احکام، جرایم اینترنتی، جرایم علیه اشخاص، جرایم علیه اموال و … تخصص دارند.

سرکار خانم فاطمه میر

متخصص در دعاوی دیوان عالی

آقای اسلامی مهر با بیش از 20 سال سابقه در حرفه وکالت یکی از بهترین وکلای مواد مخدر در تهران هستند. متخصص در دعاوی کیفری، مواد مخدر، سرقت، آدم ربایی و … می باشند. سایر فعالیت های آقای اسلامی مهر در زمینه پرونده های حقوقی، خانواده، ملکی، ثبتی و … است.

آقای اسلامی مهر به عنوان وکیل پایه یک دادگستری تجارب بسیاری را در زمینه های مختلف کسب کرده اند. در دیوان عدالت اداری فعالیت داشته اند و به تنظیم انواع قراردادهای داخلی و بین المللی می پردازند.

تخصص ایشان در پرونده های خانواده و مشکلات خانوادگی و دعاوی طلاق از جمله طلاق توافقی، طلاق به درخواست زوج و طلاق به درخواست زوجه می باشد. همچنین دکتر محمد تقی زاده وکالت دعاوی در خصوص مهریه، حضانت، سلب و لغو حضانت، ملاقات فرزند مشترک، نفقه زوجه، نفقه فرزند مشترک، الزام به تمکین، استرداد جهیزیه، تهیه مسکن مستقل، اثبات واقعه نکاح، اجرت المثل ایام زوجیت و کلیه امور مربوط به مشکلات خانوادگی را بر عهده می گیرد.

خانم ساناز اسدی پور

متخصص در زمینه اعاده دادرسی

جناب آقای بنی جمالی وکیل پایه یک دادگستری در تهران و خبره در پرونده های مربوط به مواد مخدر هستند. ایشان پیش از وکالت، نزدیک به 15 سال در یکی از موسسات مالی و اعتباری کشور به عنوان کارمند فعالیت داشته اند. از جمله تخصص های ایشان در زمینه پرونده های مواد مخدر، تولید و پخش انواع مواد مخدر صنعتی و سنتی، قاچاق آن به کشور، مصرف انواع مواد مخدر و … است.

خانم اسدی پور وکیل پایه یک دادگستری در تهران و دارای مدرک کارشناسی ارشد حقوق خصوصی و بیش از 7 سال سابقه در حرفه وکالت می باشند. متخصص در زمینه اعاده دادرسی، متخصص در دعاوی خانواده، طلاق توافقی، محاسبه مهریه، انحصار وراثت و … هستند. از دیگر خدماتی که در دفتر حقوقی خانم اسدی پور ارایه می شود، قبول وکالت ایرانیان خارج از کشور است. 

آقای محسن علی گل تباربائی

متبحر در امور اعاده دادرسی

سرکار خانم آذین طالبی وکیل پایه یک دادگستری، مشاوره حقوقی و وکالت خود را با گرفتن پروانه وکالت صادره از کانون وکلای استان مازندران انجام می‌دهد. از تخصص های وی می توان به قبول دعاوی جرایم اقتصادی، تنظیم قرارداد، جرایم رایانه ای، کیفری، وکیل مهاجرت، حقوقی، خانواده، دعاوی شرکت ها اشاره نمود که وی با سابقه موفق خود در این زمینه ها توانسته اند تا جایگاه ویژه ای بین وکلای شهر تهران کسب کنند.

آقای وکیل محسن علی گل تباربائی، وکیل پایه یک دادگستری، عضو کانون وکلای مرکز تهران و مدرس دانشکده حقوق هستند. از وکلای خبره و متبحر در امور اعاده دادرسی می باشند و در این زمینه کمک های بسیاری به موکلین خود ارایه می کنند. مدرک کارشناسی ارشد دارند و در حال حاضر دانشجوی دکترای حقوق خصوصی می باشند.

 

آقای مصطفی محمدی

وکیل خبره در امور اعاده دادرسی

جناب آقای محمد مومن زاده وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی با بیش از 7 سال سابقه مشاوره و همکاری با موسسات و شرکت ها، کسب رتبه برتر در آزمون های ورودی وکالت، قضاوت، ارشد، دارای مدرک کارشناس ارشد جزا و جرم شناسی دانشگاه سراسری قم، وی با سابقه درخشان چندین ساله خود توانسته است تا ورود در بیش از ۳۰۰ پرونده کیفری، ملکی، حقوقی و ارث و خانواده و … را داشته باشد. جناب آقای محمد مومن زاده متخصص در پرونده های کیفری، ملکی، قراردادها، ارث، خانواده، مواد مخدر می باشد.

آقای محمدی وکیل پایه یک دادگستری در تهران و مدیر و مسؤل موسسه وکیل سرا هستند. متخصص در دعاوی کیفری، جرایم رایانه ای، اینترنتی و سایبری می باشند. ایشان به عنوان وکیل خبره در امور اعاده دادرسی، اطلاعات کامل و جامعی در خصوص قوانین می دانند. در جلسات مشاوره ای که با موکلین دارند، به طور کامل جزئیات پرونده را توضیح می دهند.

 
مقالات مرتبط

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید