شماره تلفن وکیل جهت انحصار وراثت
فهرست مطالب

وکیل جهت انحصار وراثت

آیا در این ایام به وکیل جهت انحصار وراثت نیاز دارید؟ ( درخواست مشاوره حقوقی ) نگران نباشید. تیم حقوقی وکیل پرس از طریق کانال های مختلف در خدمت شما عزیزان خواهد بود.

وقتی فردی فوت می کند دارایی اش به وراث او منتقل می گردد و این انتقال از طریق فرآیند انحصار وراثت انجام می شود. حال وراث مختار هستند که این ارث را بپذیرند یا نه. در واقع انحصار وراثت به این معنا است که وراث متوفی همگی شناسایی شده و سهم الارث هر یک از آنها مشخص می شود. مطابق ماده 1002 قانون مدنی، مرجع صدور گواهی انحصار وراثت، شورای حل اختلاف محل سکونت شخص متوفی است. در این مقاله سعی نموده ایم به صورت ساده به موضوع هزینه انحصار وراثت و مراحل اخذ آن بپردازیم.

همچنین از طریق صفحه اینستاگرام وکیل پرس می توانید سوالات خود در حوزه انحصار وراثت را از کارشناس حقوقی بپرسید.

 

وکیل انحصار وراثت

وکلا معمولا نیمی از هزینه رسیدگی به پرونده های مربوط به انحصار وراثت را پیش از شروع روال پرونده و نیم دیگر را پس از اتمام کار دریافت می نمایند. کمک گرفتن از یک وکیل معمولا انتخاب خوبی برای پرونده های مربوط به انحصار وراثت به شمار می رود. وکیل می تواند با در دست گرفتن روال پرونده به راحتی تمام کارها را به نیابت از وراث یا افراد ذی نفع انجام داده و تاثیر بزرگ روی پیشبرد هر چه سریع تر پرونده داشته باشد.

تهیه استشهادیه را نیز می توانید بر عهده وکیل بگذارید اما احتمالا باید هزینه بیشتری را برای حق الوکاله بپردازید.

پرونده های مربوط به انحصار وراثت پیچیدگی های قابل توجهی دارند. به خصوص اگر تعداد وراث و افراد ذی نفع زیاد باشد و یا فرد متوفی اموال قابل توجهی از خود به ارث گذاشته باشد. این پرونده ها می توانند متشنج باشند و یا بسیاری از افراد ذی نفع به دلیل رودربایستی یا غیر نتوانند حق خود را دریافت نمایند. تمامی این موارد ایجاب می کند که حتما برای پیشبرد پرونده های این چنینی از یک وکیل کمک گرفت و یا حداقل با یک وکیل مشورت کرد. وکلا می توانند بدون نیاز به حضور هیچ یک از وراث، به راحتی پرونده را مدیریت کرده و با طی کردن روال حقوقی و دادگاهی، در کمترین زمان نسبت به دریافت گواهی انحصار وراثت اقدام نمایند.

 

شماره تماس 24 ساعته برای ارتباط به وکیل تقسیم ارث

شماره مشاوره حقوقی تلفنی

 

مطالب پیشنهادی

انتشار نوشته در شبکه های اجتماعی:

دیدگاهتان را بنویسید