نماد سایت وکیل پرس

وکیل برای تخفیف مجازات حمل مواد مخدر

شما نیز این روزها به دنبال وکیل برای تخفیف مجازات حمل مواد مخدر هستید؟؟ وکیل پرس بهترین و متخصص ترین وکلای مواد مخدر را برای شما معرفی خواهد کرد. با ما همراه باشید.

در خصوص اعمال جهات مخففه در جرم تعزیری حمل مواد مخدر قانون گذار درماده 38 قانون اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر بیان می دارد که دادگاه می تواند در صورت وجود جهات مخففه مجازات های تعزیری مقرره در این قانون را تا نصف حداقل مجازات آن جرم تخفیف دهد و در صورتی که مجازاتی فاقد حداقل باشد همان مجازات تا نصف تخفیف می یابد. که میزان تخفیف در احکام حبس ابد 15 سال و دادگاه مجازات به تعیین مجازات بیشتر و یا کمتر نمی باشد. و اما در مورد مجازات اعدام، دادگاه به هیچ وجه مجاز نیست راسا اقدام به تخفیف مجازات و تعیین کیفر دیگری جز اعدام بنماید بلکه باید پشنهاد یک یا دو درجه تخفیف از طریق کمیسیون عفو و تخفیف مجازات را بدهد.

موجبات تخفیف در مجازات تعزیری حمل مواد مخدر

تبصره ماده فوق الذکر بیان می دارد که کلیه محکومینی که پس از صدور حکم به نحوی با نیروی انتظامی یا سازمان عمل کننده همکاری نمایند و اقدام آنها منجر به کشف شبکه ها گردد دادگاه صادر کننده رای می تواند با تقاضای نیروی انتظامی و یا سازمان عمل کننده براساس اسناد مربوطه مجازات وی را ضمن اصلاح حکم سابق الصدور تا نصف تخفیف دهد.

ماده 16 قانون کاهش حبس مجازات های تعزیری یکی دیگر از نص های قانونی بوده که اشاره به اعمال معاذیر تخفیف دهنده راجع به مرتکبین جرایم مواد مخدر داشته است
مجازات های حبس تعزیری مربوط به جرایم مواد مخدر در مورد محکومین فاقد سابقه کیفری موثر در جرایم مواد مخدر به نصف کاهش می یابد. و چنانچه دادگاه حداکثر مجازات کاهش یافته را کافی نداند می تواند مناسب با شرایط و اوضاع و احوال جرم ارتکابی و خصوصیات مرتکب علاوه بر مجازات تکمیلی مقرر می تواند مرتکب را به یک یا چند مورد از مجازات های جایگزین موضوع ماده 64 قانون مجازات اسلامی محکوم بنماید.

معاذیر قانونی تخفیف دهنده مجازات

قانون گذار در قانون اصلاح مبارزه با مواد مخدر اشاره ای به این امر به جز تبصره ماده 38 که به یکی از موجبات تخفیف دهنده اشاره داشته است نداشته اما با استناد به ماده 38قانون مجازات که موجبات تخفیف در جرائم تعزیری را بیان داشته در رابطه با مجرم حمل مواد مخدر اعلام داشت که عبارت است:

1.همکاری موثر متهم در شناسایی شریک یا شرکا و به دست آوردن مدارک و لوازم اعمال جرم
2.اوضاع و احوال خاص مرتکب جرم مثل انگیزه شرافتمندانه
3.اعلام متهم قبل از تعقیبش و اقرار در جرایم مواد مخدر
4.پشیمانی متهم ،حسن سابقه و وضعیت خاص جسمانی اش مثل بیماری و بالا بودن سن
5.تلاش متهم برای کم کردن آثار جرم
6 دخالت ضعیف شریک یا معاون جرم

همچنین بدانید:

نگهداری مواد مخدر در صلاحیت کدام دادگاه است؟

وکیل برای تخفیف مجازات حمل مواد مخدر

خروج از نسخه موبایل