وکیل برای اعاده دادرسی در امور حقوقی
فهرست مطالب

وکیل برای اعاده دادرسی در امور حقوقی

امروز به بررسی موضوع ” وکیل برای اعاده دادرسی در امور حقوقی ” خواهیم پرداخت با وکیل پرس همراه باشید.

مطابق ماده 426 قانون آیین دادرسی مدنی در اعاده دادرسی حقوقی همانند اعاده دادرسی کیفری قرار است فرصتی دوباره به محکوم له و محکوم علیه داده شود که بار دیگر پرونده ای که حکم راجع به آن به قطعیت رسیده و می بایست اجرا شود مورد بازنگری قرار بگیرد و اگر جهات اعاده دادرسی نسبت به آن وارد بود دادگاه صادر کننده حکم را ملزم به آن نماید که بار دیگر حکم قطعیت یافته را مورد بررسی مجدد قرار بدهد.
در اینجا وجود یک وکیل اعاده دادرسی ممکن است از چند جنبه واجد اهمیت باشد

  • موضوع اول رعایت مهلت قانونی برای طرح درخواست اعاده دادرسی است که برخلاف اعاده دادرسی کیفری به طرفین دعوی این اختیار داده نشده که هر زمانی بتوانند در صورت وجود جهات اعاده دادرسی علی الخصوص راجع به اعاده دادرسی خاص خواستار اعاده دادرسی باشند بلکه عدم رعایت مهلت در اعاده دادرسی حقوقی موجب قطعی شدن حکم بوده و ممکن است این امر به ضرر شخص درخواست دهنده باشد در اینجا وکیل و یا مشاور حقوقی با آگاه کردن شخصی که خواستار اعتراض اعاده دادرسی بوده موجب می گردند که این تشریفات رعایت و به درخواست اعاده دادرسی ترتیب اثر داده شود.
  • موضوع دوم آشناییت و تسلط داشتن وکیل اعاده دادرسی حقوقی به قوانین است چرا که قرار نیست به هر اعتراضی ترتیب اثر داده شود و شما به عنوان متقاضی نمی توانید در صورت عدم وجود جهات اعاده دادرسی حقوقی و ادله مستدل و مستند از دادگاه صادر کننده حکم به عنوان مرجع صالح بخواهید که به اعتراض شما ترتیب اثر داده شود چرا که اعاده دادرسی موجب آن گردیده که در اجرای حکم اطاله دادرسی ایجاد شود و تا تعیین تکلیف قطعی قبولی یا رد، روند پرونده متوقف گردد.

 

 

اعاده دادرسی قابل قبول زمانی است که تمامی شرایط ذیل رعایت شده باشد:

  1. اعتراض در مهلت قانونی بیست روز و دو ماه به دادگاه صادر کننده حکم تقدیم شده باشد
  2. درخواست با یکی از موارد تصریح شده در ماده 426 قانون آیین دادرسی مدنی مطابقت داشته باشد
  3. ادله مستند و متناسب با جهات اعاده دادرسی باشد

پس عدم رعایت این موارد موجب می گردد که به اعتراض شما ترتیب اثر داده نشده و دادگاه صادر کننده نسبت به آن اعتراض قرار رد درخواست صادر کند و شما آخرین شانس خود را بر اینکه بتوانید حکم قطعیت یافته ی که به جهات ایراد و خطا دادس راجع به شما به صورت ناحق صادر گردیده و شما را در مقام محکوم له و محکوم علیه متضرر ساخته از دست بدهید لذا این امر از حساسیت زیادی برخوردار بوده و برخلاف سایر طرق اعتراض سختگیری بیشتری را داشته است که عدم توجه به تشریفات آن موجب رد شدن درخواست شما می گردد.

اهمیت وجود وکیل اعاده دادرسی حقوقی

همان گونه که بیان شد شرط قبولی اعاده دادرسی حقوقی منوط به رعایت تشریفاتی است که عدم رعایت کردن آن موجب عدم قبولی درخواست شما خواهد بود در اینجا وکیل اعاده دادرسی که آشناییت و تسلط کافی را نسبت به قوانین و رویه های قضایی داشته توانسته با بررسی پرونده شما بر اینکه آیا جهات اعاده دادرسی که قرار است به آن استناد شود مطابق با یکی از موارد تصریح شده در ماده 426 قانون آیین دادرسی مدنی می باشد یا خیر. که در مقاله جداگانه اعاده دادرسی حقوقی آن را به صورت مفصل مورد بررسی قرار دادیم، تطبیق داده و سپس اقدام به طرح اعتراض کند و نخواهد علی رغم صرف زمان و هزینه گزاف به نتیجه ای نرسد.

تیم حقوقی وکیل پرس

گروه حقوقی وکیل پرس با سابقه چندین ساله در راستای امور حقوقی و کیفری، اعاده دادرسی و غیره تلاش نموده که بهترین تیم وکلا را که متخصص و زبده بوده اند گرد خود جمع آورد تا بتوانند بهترین خدمات حقوقی را در همه زمینه های تخصصی به افرادی که نیازمند مشاوره حقوقی بوده اند ارائه بدهد. از آنجایی که اعتراض نسبت به حکمی و تغییر دادن آن درجایی که قطعیت یافته کمی سخت و دشوار است و بسیاری از قضات به آن ترتیب اثر نداده اند و اصل را بر صحت رای صادره قطعیت یافته می دانند ممکن است شما را کمی آزرده خاطر سازد که قرار است تسلیم به حکمی شوید که نسبت به آن خطا و ایراد وارد است در اینجا وکلای اعاده دادرسی حقوقی وکیل پرس به عنوان افرادی متخصص و کارآزموده که قرار است وکالت پرونده شما بر عهده بگیرند تمامی تلاش خود را نموده اند تا با بررسی تفصیلی پرونده شما چنانچه جهات اعاده دادرسی نسبت به آن وارد باشد به آن استناد و از مقام قضایی صلاحیت دار تقاضای اعاده دادرسی و بازنگری مجدد پرونده را خواستار باشند.

 

جهت اخذ مشاوره تخصصی با وکیل اعاده دادرسی تضمینی در تهران هم اکنون تماس بگیرید. صفحه رسمی اینستاگرام وکیل پرس پلی برای پاسخ به سوالات در حوزه اعاده دادرسی

 شماره مشاوره حقوقی تلفنی

نویسنده خانم آخوندی کارشناس ارشد تیم تحریریه وکیل پرس

مطالب پیشنهادی

انتشار نوشته در شبکه های اجتماعی:

دیدگاهتان را بنویسید