نماد سایت وکیل پرس

وکیل اعاده دادرسی در تهران

هزینه وکیل اعاده دادرسی در تهران

اگر به دنبال وکیل اعاده دادرسی در تهران هستید کافی است با وکیل پرس تماس بگیرید تا علاوه بر مشاوره حقوق آنلاین، به صورت حضوری نیز در دفتر موسسه حضور پیدا کنید تا از خدمات حقوقی ما بهره مند گردید.

وکیل چه نقشی می تواند در رسیدگی از طریق اعاده دادرسی ایفا نماید؟

اعاده دادرسی همان طور که توضیح داده شد رسیدگی مجدد به حکمی است که سابقا صادر و قطعی شده است. از این رو فرصتی طلایی برای فردی است که از چنین طریقی اقدام می نماید، از این رو از حساسیت بالایی برخوردار است و بایستی نهایت دقت در چنین مواردی لحاظ گردد. از این رو شایسته است که چنین موضوعات حقوقی را به فردی سپرد که دانش و تخصص در این امور را داراست.

برخی از افراد گمان می نمایند صرف اطلاعات حقوقی می تواند در پیشبرد آن ها در موضوعات و مسائل حقوقی کافی باشد در حالیکه باید این نکته را به خاطر داشته باشید که اطلاعات حقوقی در کنار دانش و تجربه عملی و آشنایی با شیوه دادرسی و رویه های محاکم است که می تواند رسیدن به نتیجه مطلوب را تضمین نماید.

فلذا توصیه می شود در اعاده دادرسی حتما با مشاور حقوقی متخصص و وکلا و کارشناسان مشورت و هم فکری های لازم انجام گیرد.

 

 

چرا وجود وکیل اعاده دادرسی در روند پرونده در دیوان واجد اهمیت است؟

وکیل اعاده دادرسی همان گونه که بیان نمودیم قرار است در جهت اثبات حکمی که به علل قانونی موجب گردیده به ناحق راجع به شخص ذی النفع در مراجع قضایی صادر گردیده شود وارد رسیدگی بشود و بتواند رای صادره که در مرحله بدوی و یا تجدید نظر به قطعیت رسیده را به نفع موکل خویش با ارائه ادله قانونی تغییر بدهد و از آنجایی که قبولی این امر منوط به آن بوده که امارات قانونی به حدی مستدل و موجه بوده باشد که به آن ترتیب اثر داده بشود و بازنگری مجددی نسبت به پرونده شما صورت بپذیرد و از آنجایی که دیوان عالی کشور به عنوان بالاترین مرجع قضایی قرار نیست به هر شکایت که موجه نبوده ترتیب اثر بدهد لذا وجود وکیل متخصص در این حوزه در پیشبرد روند پرونده از اهمیت زیادی برخوردار بوده است چرا که با تسلط کامل نسبت به قوانین و آیین دادرسی محاکم می داند که در شرایطی ممکن است رای قطعی گردیده شده مورد نقض قرار بگیرد و دیوان عالی کشور به آن ترتیب اثر بدهد و روند پرونده را مجددا وارد جریان رسیدگی بیاندازد.

همچنین این توانایی را داشته که اشتباه تحقق یافته و خطای رخ داده که در حکم صادره قضایی وجود داشته را تشخیص بدهد و با ارائه نمودن ادله ای قانونی در مقام رفع آن اشتباه برآید و آن را به دیوان عالی کشور در مقام شخص معترض از جانب موکلش ارائه بدهد و مانع از آن بشود که حکمی به اشتباه به مرحله اجرا برسد و با به جریان انداختن مجدد پرونده از دیوان درصدد اثبات حکم صادره راجع به موکلش بوده باشد وتحقق یافتن این امور وجود یک وکیل متخصص که تسلط کامل به قوانین آیین دادرسی دادگاه ها و امر اعاده دادرسی داشته می طلبد تا با تکیه بر دانش و تجربیاتش در این امر بتواند روند پرونده بسته شده را مجددا به جریان بیاندازد و به نحو احسن از حقوق تضییع شده موکلش دفاع بنماید.

در چند پاراگرافی که راجع به اهمیت وکیل متخصص اعاده دادرسی پرداختیم متوجه شدیم که این وکیل تا چه حدودی وجودش در روند پرونده می تواند تاثیر گذار بوده باشد و بتواند با تشخیص و تخصصی که در رابطه با پرونده های دیوان داشته مانع از آن بشود که اگر حکمی به خطا و اشتباه دادرس رخ داده و قرار است به جریان بیافتد و موجب تضییع شدن حقی از هر یک از طرفین دعوی محکوم له و محکوم علیه بوده باشد با حضورش ممانعت از اجرای حکم به عمل بیاید

یک‌ وکیل اعاده دادرسی چگونه باید برای گرفتن حق موکل خود اقدام کند؟

یک وکیل اعاده دادرسی باید به شرح زیر برای گرفتن حق موکل خود اقدام کند:

گروه وکلای وکیل پرس چه خدمات حقوقی را ارائه می دهند؟

 

جهت اخذ مشاوره حقوقی آنلاین هم اکنون تماس بگیرید.

 صفحه رسمی اینستاگرام وکیل پرس در دنبال کنید

خروج از نسخه موبایل