فهرست مطالب

هزینه وکیل برای اجرای مهریه

هزینه وکیل برای اجرای مهریه چقدر است؟ در مقاله ای با عنوان وکیل مهریه در تهران  به صورت کاملا جامع و کامل به بررسی همه ابعاد مطالبه مهریه پرداخته ایم که می توانید مقاله مذکور را مطالعه کنید حجال به بررسی کوتاهی از میزان هزینه وکیل برای اجرای مهریه می پردازیم. با وکیل پرس همراه باشید.

هزینه وکالت مهریه به چه صورت محاسبه می شود؟

شاید این سوال در ذهنتان تداعی شده باشد که چند درصد از مهریه به وکیل تعلق می گیرد؟ باید گفت که به طور کلی در پرونده هایی که جنبه ی مالی دارند، تعرفه ی حق الوکاله به شرح زیر است:

  • مطالبات تا سقف 10 میلیون تومان، معادل 6 درصد از کل مطالبات مطالبات
  • بازه ی 10 تا 100 میلیون تومان، معادل 4 درصد از کل مطالبات
  • مطالبات بازه ی 100 تا 500 میلیون تومان، معادل 3 درصد از کل مطالبات
  • مطالبات بالای 500 میلیون تومان، معادل 2 درصد از کل مطالبات

برای مطالبه مهریه چه اقداماتی نیاز است؟

مهریه را به دو روش می توان مطالبه کرد، یا از طریق دادگاه و یا اداره ثبت، بهتر است برای به اجرا گذاشتن مهریه از طریق وکیل مهریه اقدامات لازم را انجام داد چون او به پیچ و خم کارهای قضایی واقف است و می تواند با اقدامات مناسب برای مقدار معینی از مهریه مراتب ممنوع الخروج شدن یا توقیف اموال زوج را فراهم کند که این اقدامات در ادامه منتهی به اخذ حق مهریه توسط موکل خواهد شد. البته این امکان برای زوجه مهیا است که خودش تمامی اقدامات مربوطه را انجام دهد، اما با در نظر گرفتن پیچیدگی قانون و عدم اطلاع کافی بانوان از این قوانین، مشاوره حقوقی مهریه و درخواست کمک از وکیل مهریه بیشتر مورد پیشنهاد است.

همچنین بخوانید:

چند درصد مهریه به وکیل تعلق میگیرد؟

شما عزیزان می توانید برای اختیار کردن وکیل مهریه در تهران و هم چنین مشاوره حقوقی مهریه که از مهمترین خدمات حقوقی خانواده وکیل پرس می باشد با شماره تلفن زیر تماس حاصل فرمایید.

شماره مشاوره حقوقی تلفنی
شماره مشاوره حقوقی

همچنین سایت اختصاصی وکیل پرس با ایجاد امکان چت آنلاین تمامی تلاش خود را برای حل مشکلات حقوقی شما مخاطبان عزیز به کار بسته است. دیگر راه ارتباطی تیم حقوقی وکیل پرس برای مشاوره حقوقی فوری با شما همراهان گرامی، صفحه اینستاگرام آن است که آدرس آن را در ذیل مشاهده می کنید:

عکس آیکون اینستاگرام

 

مطالب پیشنهادی

انتشار نوشته در شبکه های اجتماعی:

2 دیدگاه دربارهٔ «هزینه وکیل برای اجرای مهریه»

  1. سلام عرض ادب من ۱۵ ساله طلاق گرفتم در طلاق توافقی ۱ سکه در ماه چند ساله نداده تا خط موبایلش به نام خودش نیست اوراق اقساطی در دفتر خانه موقع طلاق امضا کرده حدود ۱۰۰ سکه اوراق در دست دارم خود را مخفی می کرد اون اوایل هم چی می گرفتم با جلب بوده از زندان می ترسه وکیلی می خوام تا گرفتن خانوم دومش گفتن ثنا باز کرده به ایشون هم گفته ببخش تا طلاق بدم از خطی که ثنا داره می تونن دریابی کنن بگیرنش؟

دیدگاهتان را بنویسید