فهرست مطالب

نمونه دادخواست طلاق توافقی

قبل از ارائه نمونه دادخواست طلاق توافقی، بد نیست به این موضوع اشاره شود که متن نمونه دادخواست طلاق توافقی اهمیتی نداشته و نباید در مورد آن سخت گرفت. این بدین معنا است که نیاز نیست که زوجین و یا وکلای آنها در متن دادخواست جزئیات کامل توافقات زوجین را بیاورند و بهتر است نمونه دادخواست کامل با جزئیات آن با حضور قاضی و نزد او انجام شود.

توجه داشته باشید که طی مراحل طلاق توافقی از دو حال خارج نیست یا این که مراحل انجام طلاق توافقی با وکیل است که در این حالت وکیل خانواده متخصص قبل از تقدیم دادخواست به دادگاه از طریق دفاتر خدمات قضایی توافقات زوجین را صورتجلسه می کند و متن توافق نامه طلاق توافقی را نزد خود بایگانی می کند و مندرجات و توافق ها را در خصوص مهریه، نفقه، اجرت المثل، حضانت و آنچه قرار است بین زوجین رد و بدل شود صورتجلسه می کند.

وکیل پس از دادن دادخواست طلاق توافقی به صورت ساده در دفتر خدمات و پس از ارجاع دادخواست به شعبه، جزئیات کامل توافق های زوجین را به دادگاه اعلام می کند که در متن رای طلاق توافقی منعکس می شود. در حالت دوم مراحل انجام طلاق توافقی بدون وکیل است در این حالت نیز زوجین با داشتن مدارک لازم طلاق توافقی به دفتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه می کنند و با دادن مدارک فقط اعلام می کنند که خواسته دادخواست آن ها طلاق توافقی است.

معمولا این دفاتر متن آماده دارند که زوجین به صورت الکترونیکی آن را امضاء می کنند و در این جا هم لازم نیست همه توافق های خود را – چه بسا از قبل آماده کرده باشید – در متن دادخواست طلاق توافقی بگنجانید اگرچه می توانید توافق نامه ای را که بین خود صورتجلسه کرده اید در صورت تمایل به دفتر خدمات بدهید تا آن را به انضمام دادخواست پیوست کند ولی همانطور که گفته شد بهتر است فقط دادخواست ساده طلاق توافقی را امضاء کنید و اعلام توافقات خود را به دادگاه و مرحله مشاوره و نزد قاضی موکول نمایید.

 

مطلب مرتبط :   حقوق زن (زوجه) در عقد نکاح از نظر قانون مدنی و قانون حمایت خانواده

نکته مهم این که دادن دادخواست طلاق توافقی و امضاء آن در صورت پشیمانی یکی از زوجین تکلیفی برای آن ها به وجود نمی آورد و با عدم پیگیری یکی از زوجین پرونده بسته خواهد شد. (فرم طلاق توافقی)

نمونه دادخواست طلاق توافقی – متن دادخواست طلاق توافقی

خواهان خانم/آقای…
خوانده خانم/آقای…
وکیل
خواسته طلاق توافقی
دلایل و منضمات ۱٫عقد نامه ۲٫شناسنامه زوجین ۳٫کارت ملی زوجین

ریاست محترم دادگاه های خانواده تهران

با سلام احتراما اینجانبان بر طبق کپی مصدق عقدنامه پیوست از مورخ در عقد نکاح دائم یکدیگر می باشیم که به دلیل عدم تفاهم اخلاقی تمایل به جدایی و طلاق داریم. لذا از محضر محترمتان صدور گواهی عدم امکان سازش (طلاق توافقی) مورد استدعاست.

امضاء

نمونه دادخواست طلاق توافقی دیگر با بیان جزئیات توافق:

خواهان خانم/آقای…
خوانده خانم/آقای…
وکیل
خواسته طلاق توافقی
دلایل و منضمات ۱٫عقد نامه ۲٫شناسنامه زوجین ۳٫کارت ملی زوجین

ریاست محترم دادگاه های خانواده تهران

با سلام احتراما به استحضار می رساند که اینجانبان بر طبق سند نکاحیه شماره…. دفتر خانه…. اصفهان در عقد نکاح دائم یکدیگر می باشیم ولی به دلیل اختلافات فی ما بین از دادگاه تقاضای طلاق توافقی داریم و در این راستا از کل مهریه که ۳۱۴ سکه بهار آزادی می باشد ۲۱۴ سکه در قبال طلاق از جانب زوجه بذل می شود و زوج قبول بذل دارد و ۱۱۰ سکه باقی مانده به صورت ماهانه دو سکه پرداخت می گردد. فرزند مشترک دختر ۵ ساله در حضانت مادر (زوجه) است و نفقه ایشان ماهانه چهارصد هزار تومان برعهده زوج می باشد. جهیزیه زوجه تا قبل از اجرای صیغه طلاق مسترد خواهد شد. زوجین دیگر ادعایی نسبت به هم ندارند لذا صدور گواهی عدم امکان سازش (طلاق توافقی) مورد استدعاست.

امضاء

نمونه دادخواست طلاق توافقی با وکالت طلاق

  • توجه داشته باشید که هم شوهر(زوج) و هم زن(زوجه) می توانند به دیگری و البته هر شخص دیگر وکالت در طلاق اعطا کند که در اصطلاح روزمره مردم حق طلاق هم نامیده می شود. این وکالت از طریق شرط وکالت مندرج در عقدنامه و یا مراجعه به دفتر اسناد رسمی و تنظیم وکالت رسمی داده می شود. توصیه می شود مطلب حق طلاق چیست را برای داشتن اطلاعات کامل مطالعه فرمایید. اجمالا اینکه اختیار وکیل دادگستری در طلاق توافقی با وکالت مع الواسطه برای طلاق اجباری است.
مطلب مرتبط :   همه چیز در خصوص اعسار از پرداخت مهریه (قسط بندی مهریه)
خواهان خانم/آقای…
خوانده خانم/آقای…
وکیل خانم/آقای…  آدرس:
خواسته طلاق توافقی
دلایل و منضمات ۱عقد نامه/۲شناسنامه زوجین/۳کارت ملی زوجین/۴وکالتنامه وکیل دادگستری/۵ سند وکالت در طلاق
ریاست محترم مجتمع قضایی خانواده ۲ تهران

با سلام احتراما به استحضار می رساند، زوج (موکل) حسب وکالتنامه رسمی شماره …. مورخ …. دفترخانه …. شیراز به زوجه وکالت در طلاق داده است و در این راستا زوجه، اینجانب …. را به عنوان وکیل مع الواسطه شوهر انتخاب کرده است. لذا با عنایت به حدود اختیارات وکالتنامه مذکور با توجه به عدم تمایل و تفاهم اخلاقی زوجین، تقاضای صدور گواهی عدم امکان سازش (طلاق توافقی) مورد استدعاست.

امضاء

خواهان خانم/آقای…
خوانده خانم/آقای…
وکیل با واسطه زوج خانم/آقای …   آدرس: تهران- فلکه دوم صادقیه – بلوار آیت ا… کاشانی- نرسیده به خیابان مهران- پلاک ۹۱  ساختمان مهر  طبقه ۴ واحد ۱۳
وکیل زوجه خانم/آقای …   آدرس: تهران- فلکه دوم صادقیه – بلوار آیت ا… کاشانی- نرسیده به خیابان مهران- پلاک ۹۱  ساختمان مهر  طبقه ۴ واحد ۱۳
خواسته طلاق توافقی
دلایل و منضمات ۱عقد نامه/۲شناسنامه زوجین/۳کارت ملی زوجین/۴وکالتنامه وکیل دادگستری/۵ سند وکالت در طلاق
ریاست محترم مجتمع قضایی شهید باهنر

با سلام احتراما به استحضار می رساند: زوجین بر طبق عقد نامه …. مورخ …. در عقد نکاح دائم  یکدیگر می باشند. در مورخ …. به موجب سند رسمی وکالت شماره …. دفترخانه …. تهران، زوج  به زوجه، وکالت در طلاق با وکالت در قبول بذل داده است، که به جهت اعمال طلاق، زوجه اینجانب … را به عنوان وکیل با واسطه شوهر انتخاب کرده است که به وکالت از طرف زوج دادخواست امضاء می شود و اینجانب …. به عنوان وکیل زوجه به همراه وکیل مع الواسطه زوج از محضر محترم دادگاه صدور حکم طلاق توافقی(گواهی عدم سازش)  تقاضا می شود.

امضاء

 

گروه وکلای وکیل پرس در راستای تسریع روند رسیدگی به پرونده ها و کوتاه تر کردن هر چه بیشتر پروسه قضایی هموطنان عزیز تمامی نمونه دادخواست های قضایی دعاوی خانوادگی را داخل وبسایت قرار داده است. درنتیجه می توانید از قسمت پایین و کلیک بر روی دکمه نمونه دادخواست های دعاوی خانواده به کلیه دادخواست ها در این زمینه دسترسی داشته باشید.

 

 

برخی از پاسخ وکلای وکیل پرس به سوالات متداول شما:

سلام من در مشهد زندگی میکنم و محل کارم در بینالود ۵۰ کیلومتر تا شهر فاصله داره ، من یه خونه داخل بینالود گرفتم و قصد دارم برم اونجا ولی خانمم نمیاد و مهریه اش رو اجرا گذاشته ، من میتونم عدم تمکین خانمم رو از دادگاه بگیرم.

بله می توانید

سلام من به مدت یک سال با شرکت قرار داد داشتم الان قرار دام تمام شده و یک ماه بدون قرار داد کار کرده ام برای کار فرما حالا دستور اخراج داده اند به نظرتون من باید چکار کنم

به دفاتر پیشخوان دولت برای احراز هویت مراجعه سپس درسامانه اداره کار دادخواست خودرا ثبت نمایید.

 اگه من بخوانم خودم کارای طلاق و انجام بدم ، قانونا اجازه ش را دارم؟ شوهرم گفته هر امضایی بخوای میام میدم ولی خودت باید بری دنبال کارای طلاق انجام بدی. میخوام بدونم من میتونم خودم برم یا حتما باید شوهرم حضور داشته باشه؟

اگر شوهرتان به شما وکالت در طلاق بدهند خودتان میتوانید پیگیری نمایید.

 لازمه که ما همه توافقایی که باهم کردیم تو دادخواست طلاق توافقی قید کنیم؟

خیر نیازی نیست.در دادگاه باید ارائه دهید

اگه زن و شوهری دادخواست طلاق توافقی بدن و بعدش پشیمونه بشن  دیگه نمیشه جلوی روند طلاقو گرفت؟

اگر پیگیری نکنید پرونده بسته خواهد شد.

برای طلاق توافقی اول باید کجا مراجعه کنیم ؟

به دفاترخدمات قضایی باید مراجعه کنید.

 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص وکیل طلاق توافقی در تهران با شماره تلفن زیر با ما در تماس باشید.
.

 

 

 

بهترین وکلای طلاق

سرکار خانم زهره رستگار

متخصص پرونده های حقوقی، کیفری، خانوادگی به خصوص طلاق

دکتر علیرضا صالحی فر، عضو هیأت علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه خوارزمی تهران و وکیل پایه یک دادگستری با بیش از ۱۴ سال سابقه وکالت در محاکم دادگستری می باشد.

دکتر صالحی فر، دارای تالیفات متعدد علمی حقوقی بوده و بارها از ایشان به عنوان استاد مدعو و پژوهشگر برتر در دانشگاهها و موسسات علمی جهان از جمله سوئد، آلمان، استرالیا و نیوزیلند دعوت به عمل آمده است.

خانم رستگار یکی از برترین وکلای پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی در تهران می باشند. با تحصیلات عالیه و بیش از 23 سال سابقه وکالت در انواع پرونده های حقوقی، کیفری، خانوادگی به خصوص طلاق خوش درخشیده اند. خانم زهره رستگار به عنوان وکیل تخصصی در انواع دعاوی مربوط به خانواده از جمله طلاق، طلاق توافقی، طلاق از جانب زوج و طلاق از جانب زوجه، مطالبه مهریه، نفقه و حضانت فرزند فعالیت می کنند.

سرکار خانم بهاره فیض

متخصص در دعاوی خانواده اعم از طلاق

دکتر محمد تقی زاده، وكيل پايه يك دادگستري و مشاور حقوقی در شهر تهران، عضو کانون وکلای دادگستری مرکز و از بهترین، موفق ترین و با تجربه ترین وکلای تهران و فارغ التحصیل از دانشگاه دولتی علامه طباطبایی تهران می باشند.

تخصص ایشان در پرونده های کیفری علی الخصوص جرایم مواد مخدر در تمامی مراجع شامل دادسرا، دادگاه انقلاب و دیوان عالی کشور می باشد :

صبر، حسن سابقه، صداقت، پاسخگویی، دقت نظر در اظهارات مراجعین و ارائه راه حل مطلوب و پیگیری مجدانه در پرونده‌های وکالتی سبب گردیده تا ایشان در زمره وکلای خوشنام کشور قرار گیرند. در کارنامه شغلی دکتر محمد تقی زاده، سابقه وکالت در پرونده های کلان و جنجالی مشاهده می گردد.

بهاره فیض وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی، دانش آموخته ممتاز حقوق از دانشگاه دولتی شهید بهشتی تهران، رتبه 30 و برتر کانون وکلای دادگستری مرکز تهران، با بیش از ده سال سابقه فعالیت حقوقی، افتخار ارائه خدمات ملکی، حقوقی، جزائی، تجاری، خانواده، ارث و … به کلیه اشخاص اعم از حقیقی و حقوقی دارد.

آقای دکتر محمد تقی زاده

متخصص در دعاوی خانواده و طلاق

آقای اسلامی مهر با بیش از 20 سال سابقه در حرفه وکالت یکی از بهترین وکلای مواد مخدر در تهران هستند. متخصص در دعاوی کیفری، مواد مخدر، سرقت، آدم ربایی و … می باشند. سایر فعالیت های آقای اسلامی مهر در زمینه پرونده های حقوقی، خانواده، ملکی، ثبتی و … است.

آقای اسلامی مهر به عنوان وکیل پایه یک دادگستری تجارب بسیاری را در زمینه های مختلف کسب کرده اند. در دیوان عدالت اداری فعالیت داشته اند و به تنظیم انواع قراردادهای داخلی و بین المللی می پردازند.

تخصص ایشان در پرونده های خانواده و مشکلات خانوادگی و دعاوی طلاق از جمله طلاق توافقی، طلاق به درخواست زوج و طلاق به درخواست زوجه می باشد. همچنین دکتر محمد تقی زاده وکالت دعاوی در خصوص مهریه، حضانت، سلب و لغو حضانت، ملاقات فرزند مشترک، نفقه زوجه، نفقه فرزند مشترک، الزام به تمکین، استرداد جهیزیه، تهیه مسکن مستقل، اثبات واقعه نکاح، اجرت المثل ایام زوجیت و کلیه امور مربوط به مشکلات خانوادگی را بر عهده می گیرد.

سرکار خانم مونا ترابی

وکالت در کلیه دعاوی حقوقی، طلاق، طلاق توافقی و ...

جناب آقای بنی جمالی وکیل پایه یک دادگستری در تهران و خبره در پرونده های مربوط به مواد مخدر هستند. ایشان پیش از وکالت، نزدیک به 15 سال در یکی از موسسات مالی و اعتباری کشور به عنوان کارمند فعالیت داشته اند. از جمله تخصص های ایشان در زمینه پرونده های مواد مخدر، تولید و پخش انواع مواد مخدر صنعتی و سنتی، قاچاق آن به کشور، مصرف انواع مواد مخدر و … است.

خانم مونا ترابی وکیل پایه یک دادگستری و عضو کانون وکلای مرکز هستند، ایشان در زمینه وکالت 10 سال سابقه دارند و می توان گفت که از موفق ترین وکلای ایرانی هستند. دارای مدرک کارشناس ارشد حقوق خصوصی هستند و مجموعه ای قوی دارند که به حل پرونده های کیفری، ملکی و … می پردازند.

 

جناب آقای صمد زارع

متخصص دعاوی خانواده و حقوقی و ...

سرکار خانم آذین طالبی وکیل پایه یک دادگستری، مشاوره حقوقی و وکالت خود را با گرفتن پروانه وکالت صادره از کانون وکلای استان مازندران انجام می‌دهد. از تخصص های وی می توان به قبول دعاوی جرایم اقتصادی، تنظیم قرارداد، جرایم رایانه ای، کیفری، وکیل مهاجرت، حقوقی، خانواده، دعاوی شرکت ها اشاره نمود که وی با سابقه موفق خود در این زمینه ها توانسته اند تا جایگاه ویژه ای بین وکلای شهر تهران کسب کنند.

سرکار خانم آذین طالبی وکیل پایه یک دادگستری، مشاوره حقوقی و وکالت خود را با گرفتن پروانه وکالت صادره از کانون وکلای استان مازندران انجام می‌دهد. از تخصص های وی می توان به قبول دعاوی جرایم اقتصادی، تنظیم قرارداد، جرایم رایانه ای، کیفری، وکیل مهاجرت، حقوقی، خانواده، دعاوی شرکت ها اشاره نمود که وی با سابقه موفق خود در این زمینه ها توانسته اند تا جایگاه ویژه ای بین وکلای شهر تهران کسب کنند.

آقای دکتر محمد تقی زاده

متخصص در پرونده های کیفری، ملکی، خانواده و طلاق

جناب آقای محمد مومن زاده وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی با بیش از 7 سال سابقه مشاوره و همکاری با موسسات و شرکت ها، کسب رتبه برتر در آزمون های ورودی وکالت، قضاوت، ارشد، دارای مدرک کارشناس ارشد جزا و جرم شناسی دانشگاه سراسری قم، وی با سابقه درخشان چندین ساله خود توانسته است تا ورود در بیش از ۳۰۰ پرونده کیفری، ملکی، حقوقی و ارث و خانواده و … را داشته باشد. جناب آقای محمد مومن زاده متخصص در پرونده های کیفری، ملکی، قراردادها، ارث، خانواده، مواد مخدر می باشد.

جناب آقای محمد مومن زاده وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی با بیش از 7 سال سابقه مشاوره و همکاری با موسسات و شرکت ها، کسب رتبه برتر در آزمون های ورودی وکالت، قضاوت، ارشد، دارای مدرک کارشناس ارشد جزا و جرم شناسی دانشگاه سراسری قم، وی با سابقه درخشان چندین ساله خود توانسته است تا ورود در بیش از ۳۰۰ پرونده کیفری، ملکی، حقوقی و ارث و خانواده و … را داشته باشد. جناب آقای محمد مومن زاده متخصص در پرونده های کیفری، ملکی، قراردادها، ارث، خانواده، مواد مخدر می باشد.

مقالات مرتبط

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید