مزایای مراجعه به مشاور حقوقی خانواده
فهرست مطالب

مشاوره حقوقی خانواده آنلاین

زندگی امروزه با توجه به مسائل و مشکلات زیادی که به همراه دارد گاهی تنش‌هایی را میان خانواده ها به وجود می آورد خانواده به عنوان مهمترین نهاد یک جامعه مدنی همواره مورد توجه می باشد و روابط حقوقی افراد نیز به صورت ناخودآگاه مورد توجه خانواده ها می باشد مشاوره حقوقی خانواده موضوعی است که سعی داریم در این مطالعه به ابعاد مختلف آن پرداخته و نکات مهمی را در مورد رسالت و انواع آن و ویژگی‌هایی که دارد بیان کنیم تا بتوانیم به کمک دریافت فهم درست از مشاوره خانواده برای روابط مدنی خانواده ها راهنمای مناسبی بوده باشیم.

 

 مشاوره حقوقی خانواده چیست؟ و چه کمکی می کند؟

خانواده مجموعه ای از افراد با رفتارها، اعمال، حقوق و مسائل مختلف میباشد بروز اختلاف در بین این رفتار ها امری طبیعی است اما قضاوت و تصمیم گیری برای این مسائل علاوه بر تخصص و بی طرفی، تجربه و آگاهی کاملی را نیز می طلبد مشاوره حقوقی خانواده را می توان ترکیبی از مهارت ها و افراد دانست که توانایی دارند به وسیله ی آگاهی و دانش برگرفته از برخی اصول و قواعد حقوقی که بر مسائل و امور خانواده حاکم هستند اختلافات مرتبط با دعاوی خانوادگی را بررسی کرده و راهنمای مناسبی برای افراد خانواده باشند. مشاوره حقوقی خانواده را باید افرادی انجام دهند که علاوه بر دارا بودن تجربه کافی نسبت به امور قضایی دادگاه خانواده، دارای دانش کافی در باب اختلافات خانوادگی از جمله مهریه، نفقه، طلاق، حضانت فرزندان، شرایط ازدواج و حقوق زن و مرد باشند و با آگاهی و دانشی که دارند بتوانند تصمیم درست را از نادرست تشخیص داده و آن را به موکل یا مراجعه کننده خود منتقل کنند.

مشاوره حقوقی خانواده فرآیندی است که در آن خانواده ها را نسبت به اتخاذ تصمیم مناسب برای امور حقوقی خود راهنمایی می‌کند از جهت‌های مختلف مشاوره خانواده دارای اهمیت هستند و در زمینه‌های مختلف فعالیت می‌کنند که در ادامه به بررسی اهمیت و انواع آنها می‌پردازیم.

جلوگیری از مراجعه به مراجع قضایی

 

اهمیت مشاوره حقوقی خانواده

 همانگونه که بیان شد خانواده معدن و مرجع حقوق و اتفاقات مختلف است یعنی هر کدام از زن و مرد و فرزندان در خانواده دارای حقوق مشخصی هستند که گاه ممکن است نسبت به آن آگاهی نداشته باشند و با تصمیم گیری های درست یا غلط در امور دچار اشتباه شوند مثلاً ممکن است اگر خانمی در مورد مهریه که حق طبیعی او است درخواست طلب مهریه کند مبنی بر دادخواست طلاق استنباط شود در صورتی که مهریه در دورانی که زن و مرد باهم زندگی میکنند حق عندالمطالبه زن است، مشاوره حقوقی خانواده می تواند به راحتی و با روشنی و با استناد به قوانین این امور را برای زن و مرد مشخص کند و از بروز اختلافات جدی‌تر جلوگیری کند همانگونه که از نام آن پیداست با مشورت دادن حقوقی به خانواده ها می‌توانند از مراجعه آنها به دعاوی و دادگاه ها نیز جلوگیری کنند یعنی خانواده با مراجعه به مرکز مشاوره حقوقی خانواده به صورت حضوری و یا حتی تلفنی و با دریافت اطلاعات لازم می‌توانند از بروز اختلافات جدی تر جلوگیری کرده و از مراجعه به دستگاه قضایی پرهیز کنند.

وظایف مشاور حقوقی خانواده

 

چگونه می توان مشاوره حقوقی دریافت کرد؟

پیش از آنکه وارد ابعاد مختلف دریافت مشاوره حقوقی شویم لازم است بدانیم که مشاوره حقوقی خانواده در زمینه های مختلفی فعالیت میکند مثلاً افرادی که به صورت مشاورین حقوقی خانواده فعالیت می کنند با تسلط بر قوانین موجود در مورد خانواده می توانند مشورت های لازم را به هریک از زوجین ارائه دهند. این در حالی است که بسیاری از مسائل و مشکلات وجود دارد که افراد می‌توانند پیش از مراجعه به مراجع قضایی و دادگاه ها با دریافت مشاوره حقوقی نسبت به انجام دادن یا ندادن آن ها اطمینان حاصل کنند. رسیدگی به برخی از پرونده‌ها مانند نکاح های موقت و دائم، مطالبه مهریه، دعوا جهت استرداد جهیزیه، برخی از شروط ضمن عقد، نکاح، حضانت فرزندان، ازدواج های مجدد، دعواهای طلاق و برخی از مسائل خانوادگی دیگر که به طور معمول بدون داشتن آگاهی‌های لازم افراد به دادگاه مراجعه می کنند از جمله خدمات مشاوره حقوقی خانواده میباشد.  خانواده ها می توانند با دریافت مشاوره های مختلف به صورت تلفنی، حضوری یا آنلاین نسبت به این مسئله آگاهی لازم را پیدا کرده و از بروز مسائل و مشکلات جدی تر جلوگیری کنند.

 

روش های مشاوره حقوقی خانواده چگونه است؟

 

 روش های مشاوره حقوقی خانواده چگونه است؟

  1. مشاوره حقوقی خانواده تلفنی:

 مشاوره حقوقی در ابعاد مختلف و با شیوه های مختلفی صورت می گیرد برخی از مشاوره های حقوقی خانواده تلفنب است،  در این صورت مشاورانی که در زمینه های حقوقی تسلط و آگاهی لازم را دارند به صورت رایگان پاسخگویی مسائل و مشکلات شما هستند و شما را در زمینه های مختلف خانواده راهنمایی می کنند.

     2. مشاوره حقوقی خانواده تلفنی:

از دیگر خدمات این مرکز، مشاوره حقوقی خانواده تلفنی است. برخی از سایت ها و مراکز حقوقی اقدام به ارائه مشاوره تلفنی میکنند. یکی از ابعاد مشاوره حقوقی، مشاور حقوقی خانواده است و می‌توانند به صورت تلفنی پاسخگوی مراجعین خود باشند در این صورت کافیست تا علاقه‌مندان و افرادی که به مشاوره نیازمند هستند با تماس تلفنی با مرکز مشاوره حقوقی خانواده نسبت به طرح پرسش و مسئله خود اقدام کنند و مشاورانی که در مرکز حضور دارند با استناد به قوانین و با دقت به سوال و مسئله مطرح شده پاسخ می دهند از مزایای مشاوره حقوقی خانواده تلفنی می توان به جلوگیری از اتلاف وقت و عدم مراجعه به مراکز حقوقی اشاره کرد در این صورت افراد می‌توانند به صورت مستقیم با مشاور خود ارتباط داشته باشند.

 

تفاوت مشاوره حقوقی با شکایت حقوقی

 مشاوره حقوقی خانواده آنلاین: یکی دیگر از روش های مشاوره حقوقی خانواده استفاده از ابزار اینترنتی می باشد برخی از سایت های حقوقی مانند سایت وکیل پرس در ابعاد مختلف حقوقی اقدام به ارائه خدمات می کند یکی از ابعاد این سامانه که به صورت جامع فعالیت می کند واحد مشاوره بوده و یکی از قسمت های این واحد، مشاوره حقوقی خانواده است که به صورت آنلاین صورت می‌گیرد. خانواده ها می‌توانند با مراجعه به سایت های معتبر پرسش خود را به صورت اینترنتی مطرح کرده و از مشاوره حقوقی خانواده آنلاین بهره مند شوند در این صورت کارشناس حقوقی که در مرکز حضور دارد به صورت آنلاین به پرسش شما پاسخ خواهد داد و شما را در زمینه مختلف حقوقی راهنمایی خواهد کرد.

 

همچنین بخوانید:

وکیل برای شکایت از همسایه

 

مزایای مراجعه به مشاور حقوقی خانواده

مراکز مشاوره حقوقی خانواده به صورت های مختلف اقدام به ارائه خدمات می‌کنند و در قسمت‌های گذشته به آنها اشاره کردیم علاوه بر ارائه خدمات مختلف مزایای زیادی را برای مراجعین خود دارند. مراجعین می دانند به کمک مشورت های مشاور حقوقی خانواده می توانند علاوه بر آن که از بروز مسائل و مشکلات آتی جلوگیری کنند از هزینه‌های اضافی نیز که در زمینه‌های مختلف فوق صورت می‌گیرد اجتناب کنند مثلاً اگر کسی بدون آگاهی نسبت به حقوق زن و مرد در خانواده قصد اقدام حقوقی را بر علیه همسر خود در دادگاه خانواده داشته باشد در صورتی که بدون مشورت به دادگاه‌ مراجعه کند علاوه بر آن که هزینه زیادی را صرف می‌کند تا به مقصد خود برسد ممکن است سبب بروز اختلاف نیز در خانواده شود در صورتی که به راحتی برخی از زوجین و اعضای خانواده می توانند با مراجعه به مشاور حقوقی از بروز اختلافات خانوادگی نیز جلوگیری کنند.

مشاور حقوقی می‌تواند با حکمیت در امور خانواده، زوجین را در تصمیم‌گیری مناسب یاری کند تا از بروز اختلافات جدی تر جلوگیری شود، از دیگر مزایای مشاور حقوقی خانواده می توان به دسترسی سریع به آنها دانست در صورتی که افراد بخواهند به مراکز وکالت مطرح مراجعه کنند ممکن است در زمان های طولانی منتظر باشند تا وکیل مورد نظر بخواهد مشورتی را در زمینه خاصی ارائه دهد در صورتی که می توان با مراجعه به مراکز مشاوره حقوقی خانواده به راحتی و در کمترین زمان به پاسخ پرسش خود رسید و یا حتی به صورت تلفنی و آنلاین جواب پرسش خود را یافت این مراکز در کمترین زمان ممکن پاسخگوی بسیاری از هجمه نیازهای حقوقی خانواده ها خواهند بود در مواردی که ذکر شد مشاوره حقوقی خانواده میتواند برای تصمیمات آتی نیز ضرورت های لازم را گوشزد کند یعنی در صورتی که هر یک از زوجین یا اعضای خانواده تصمیم داشته باشند برای آینده تصمیم خاصی بگیرند می‌توانند به کمک مشاوره حقوقی خانواده در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند.

 نتیجه گیری

 اختلافات خانوادگی که در بین خانواده ها صورت می گیرد مطابق قانون حمایت از خانواده بر عهده دادگاه خانواده می باشد بسیاری از دعواها و اختلافات خانوادگی بر سر مسائلی مانند طلاق، مهریه، مطالبه جهیزیه و استرداد آن و زمینه های دیگر می باشد و افراد می توانند با تشریفات بسیار زیادی در دادگاه خانواده نسبت به بررسی مسائل خود اقدام کنند حضور یک وکیل مسلط و مجرب به امور خانواده می‌تواند افراد را در زمینه پیشبرد اهداف حقوقی خود یاری کند مراکز مشاوره حقوقی خانواده در زمینه‌های مختلف حقوقی راهنمای مناسبی برای خانواده ها هستند. تیم حقوقی وکیل پرس به عنوان یکی از مراکز معتبر در زمینه های مشاوره های حقوقی خانواده و سایر مسائل حقوقی اقدام به ارائه خدمات می کند از جمله خدمات تیم حقوقی وکیل پرس می توان به مشاوره حقوقی رایگان، تلفنی و آنلاین و خدماتی که در این مطالعه گفته  شد اشاره کرد علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت وکیل پرس از سایر خدمات این تیم کاربردی حقوقی بازدید به عمل آورند.

 

تعدادی از سوالات متداول پرسیده شده از کارشناسان وکیل پرس:

 

سلام شوهر من فوق العاده بددهن است من میتونم به خاطر بددهنیش ازش جدا بشم ؟

لطفا به یک مشاور خانواده مراجعه نمایید
سلام، مستاجر به علت ایرادات خانه ازجمله خرابی هود و کلید درب کمد از پرداخت کرایه خودداری می کنند لطفا راهنمایی فرمایید؟
مبالغ تعمیرات و هزینه ها برای رفع عیب با توجه به فاکتور محاسبه و بقیا از اجاره بها کسر و مابقی رو مستاجر پرداخت

سلام تامین دلیل برای چیست؟

تامین دلیل برای جلوگیری از بین رفتن مدارک است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص وکیل طلاق توافقی در تهران با شماره تلفن زیر با ما در تماس باشید.

صفحه رسمی اینستاگرام وکیل پرس را دنبال کنید

بهترین وکلای طلاق

سرکار خانم زهره رستگار

متخصص پرونده های حقوقی، کیفری، خانوادگی به خصوص طلاق

دکتر علیرضا صالحی فر، عضو هیأت علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه خوارزمی تهران و وکیل پایه یک دادگستری با بیش از ۱۴ سال سابقه وکالت در محاکم دادگستری می باشد.

دکتر صالحی فر، دارای تالیفات متعدد علمی حقوقی بوده و بارها از ایشان به عنوان استاد مدعو و پژوهشگر برتر در دانشگاهها و موسسات علمی جهان از جمله سوئد، آلمان، استرالیا و نیوزیلند دعوت به عمل آمده است.

خانم رستگار یکی از برترین وکلای پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی در تهران می باشند. با تحصیلات عالیه و بیش از 23 سال سابقه وکالت در انواع پرونده های حقوقی، کیفری، خانوادگی به خصوص طلاق خوش درخشیده اند. خانم زهره رستگار به عنوان وکیل تخصصی در انواع دعاوی مربوط به خانواده از جمله طلاق، طلاق توافقی، طلاق از جانب زوج و طلاق از جانب زوجه، مطالبه مهریه، نفقه و حضانت فرزند فعالیت می کنند.

سرکار خانم بهاره فیض

متخصص در دعاوی خانواده اعم از طلاق

دکتر محمد تقی زاده، وكيل پايه يك دادگستري و مشاور حقوقی در شهر تهران، عضو کانون وکلای دادگستری مرکز و از بهترین، موفق ترین و با تجربه ترین وکلای تهران و فارغ التحصیل از دانشگاه دولتی علامه طباطبایی تهران می باشند.

تخصص ایشان در پرونده های کیفری علی الخصوص جرایم مواد مخدر در تمامی مراجع شامل دادسرا، دادگاه انقلاب و دیوان عالی کشور می باشد :

صبر، حسن سابقه، صداقت، پاسخگویی، دقت نظر در اظهارات مراجعین و ارائه راه حل مطلوب و پیگیری مجدانه در پرونده‌های وکالتی سبب گردیده تا ایشان در زمره وکلای خوشنام کشور قرار گیرند. در کارنامه شغلی دکتر محمد تقی زاده، سابقه وکالت در پرونده های کلان و جنجالی مشاهده می گردد.

بهاره فیض وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی، دانش آموخته ممتاز حقوق از دانشگاه دولتی شهید بهشتی تهران، رتبه 30 و برتر کانون وکلای دادگستری مرکز تهران، با بیش از ده سال سابقه فعالیت حقوقی، افتخار ارائه خدمات ملکی، حقوقی، جزائی، تجاری، خانواده، ارث و … به کلیه اشخاص اعم از حقیقی و حقوقی دارد.

آقای دکتر محمد تقی زاده

متخصص در دعاوی خانواده و طلاق

آقای اسلامی مهر با بیش از 20 سال سابقه در حرفه وکالت یکی از بهترین وکلای مواد مخدر در تهران هستند. متخصص در دعاوی کیفری، مواد مخدر، سرقت، آدم ربایی و … می باشند. سایر فعالیت های آقای اسلامی مهر در زمینه پرونده های حقوقی، خانواده، ملکی، ثبتی و … است.

آقای اسلامی مهر به عنوان وکیل پایه یک دادگستری تجارب بسیاری را در زمینه های مختلف کسب کرده اند. در دیوان عدالت اداری فعالیت داشته اند و به تنظیم انواع قراردادهای داخلی و بین المللی می پردازند.

تخصص ایشان در پرونده های خانواده و مشکلات خانوادگی و دعاوی طلاق از جمله طلاق توافقی، طلاق به درخواست زوج و طلاق به درخواست زوجه می باشد. همچنین دکتر محمد تقی زاده وکالت دعاوی در خصوص مهریه، حضانت، سلب و لغو حضانت، ملاقات فرزند مشترک، نفقه زوجه، نفقه فرزند مشترک، الزام به تمکین، استرداد جهیزیه، تهیه مسکن مستقل، اثبات واقعه نکاح، اجرت المثل ایام زوجیت و کلیه امور مربوط به مشکلات خانوادگی را بر عهده می گیرد.

سرکار خانم مونا ترابی

وکالت در کلیه دعاوی حقوقی، طلاق، طلاق توافقی و ...

جناب آقای بنی جمالی وکیل پایه یک دادگستری در تهران و خبره در پرونده های مربوط به مواد مخدر هستند. ایشان پیش از وکالت، نزدیک به 15 سال در یکی از موسسات مالی و اعتباری کشور به عنوان کارمند فعالیت داشته اند. از جمله تخصص های ایشان در زمینه پرونده های مواد مخدر، تولید و پخش انواع مواد مخدر صنعتی و سنتی، قاچاق آن به کشور، مصرف انواع مواد مخدر و … است.

خانم مونا ترابی وکیل پایه یک دادگستری و عضو کانون وکلای مرکز هستند، ایشان در زمینه وکالت 10 سال سابقه دارند و می توان گفت که از موفق ترین وکلای ایرانی هستند. دارای مدرک کارشناس ارشد حقوق خصوصی هستند و مجموعه ای قوی دارند که به حل پرونده های کیفری، ملکی و … می پردازند.

 

جناب آقای صمد زارع

متخصص دعاوی خانواده و حقوقی و ...

سرکار خانم آذین طالبی وکیل پایه یک دادگستری، مشاوره حقوقی و وکالت خود را با گرفتن پروانه وکالت صادره از کانون وکلای استان مازندران انجام می‌دهد. از تخصص های وی می توان به قبول دعاوی جرایم اقتصادی، تنظیم قرارداد، جرایم رایانه ای، کیفری، وکیل مهاجرت، حقوقی، خانواده، دعاوی شرکت ها اشاره نمود که وی با سابقه موفق خود در این زمینه ها توانسته اند تا جایگاه ویژه ای بین وکلای شهر تهران کسب کنند.

سرکار خانم آذین طالبی وکیل پایه یک دادگستری، مشاوره حقوقی و وکالت خود را با گرفتن پروانه وکالت صادره از کانون وکلای استان مازندران انجام می‌دهد. از تخصص های وی می توان به قبول دعاوی جرایم اقتصادی، تنظیم قرارداد، جرایم رایانه ای، کیفری، وکیل مهاجرت، حقوقی، خانواده، دعاوی شرکت ها اشاره نمود که وی با سابقه موفق خود در این زمینه ها توانسته اند تا جایگاه ویژه ای بین وکلای شهر تهران کسب کنند.

آقای دکتر محمد تقی زاده

متخصص در پرونده های کیفری، ملکی، خانواده و طلاق

جناب آقای محمد مومن زاده وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی با بیش از 7 سال سابقه مشاوره و همکاری با موسسات و شرکت ها، کسب رتبه برتر در آزمون های ورودی وکالت، قضاوت، ارشد، دارای مدرک کارشناس ارشد جزا و جرم شناسی دانشگاه سراسری قم، وی با سابقه درخشان چندین ساله خود توانسته است تا ورود در بیش از ۳۰۰ پرونده کیفری، ملکی، حقوقی و ارث و خانواده و … را داشته باشد. جناب آقای محمد مومن زاده متخصص در پرونده های کیفری، ملکی، قراردادها، ارث، خانواده، مواد مخدر می باشد.

جناب آقای محمد مومن زاده وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی با بیش از 7 سال سابقه مشاوره و همکاری با موسسات و شرکت ها، کسب رتبه برتر در آزمون های ورودی وکالت، قضاوت، ارشد، دارای مدرک کارشناس ارشد جزا و جرم شناسی دانشگاه سراسری قم، وی با سابقه درخشان چندین ساله خود توانسته است تا ورود در بیش از ۳۰۰ پرونده کیفری، ملکی، حقوقی و ارث و خانواده و … را داشته باشد. جناب آقای محمد مومن زاده متخصص در پرونده های کیفری، ملکی، قراردادها، ارث، خانواده، مواد مخدر می باشد.

مقالات مرتبط

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید