نماد سایت وکیل پرس

مشاوره آنلاین دیوان عالی کشور

دیوان عالی کشور مرجع رسیدگی به ایرادات شکلی در پرونده های حقوقی و در رابطه با ایرادات شکلی و ماهوی در پرونده های کیفری می باشد.

 

نحوه ابلاغ رای پرونده های دیوان عالی کشور چگونه است؟

ما به عنوان معترض رای به چه نحوی باید مطلع بشویم باید اعلام داریم که در هر دو حالت مرجع ابلاغ کننده رای دیوان عالی کشور نبوده و دادگاهی که پرونده بنا بر تشخیص دیوان به آن ارجاع شده اقدامات لازمه را راجع به صدور اجرائیه و یا فرآیند رسیدگی انجام داده و شما برای پیگیری روند پرونده خودتان با مراجعه به سامانه عدل ایران می توانید مطلع بشوید.

اما چنانچه پرونده مربوطه مرتبط با دعاوی کیفری بوده که صلاحیت رسیدگی به تجدیدنظر خواهی آن دعوی که دعاوی مربوط به ماده 428 قانون آیین دادرسی کیفری بوده،دیوان عالی کشور بوده نه دادگاه تجدیدنظر استان، و دیوان مرجع صالح برای رسیدگی به ماهیت پرونده بوده است و در اینجا حسب اینکه رای صادره بدوی از شعبه دادگاه کیفری یک مورد تایید بود و یا نقض تصمیم گرفته می شود و در صورت مورد نقض قرار گرفتن حکم از نظر ماهیت به دادگاه هم عرض شعبه مربوطه ارجاع گردیده شده است و در رابطه با سایر موارد که فرجام خواهی به لحاظ وارد بودن ایرادات شکلی به پرونده کیفری مربوطه بوده است همانند پرونده های حقوقی رفتار خواهد شد.

 

 

نحوه ابلاغ رای پرونده های دیوان عالی کشور در پرونده کیفری؟

در پاسخ به اینکه نحوه ابلاغ رای دیوان در رابطه با پرونده کیفری چگونه بوده باید تفکیک قائل گردید و اگر پرونده مربوطه در حیطه دعاوی بوده که دادگاه کیفری یک صالح به رسیدگی به آن بوده و اعتراض شما ابرام شده باشد در اینجا چون دیوان عالی کشور مرجعی بوده که رسیدگی به ماهیت پرونده شما را داشته مرجع ابلاغ دادنامه مذکور بوده و شما با مراجعه به سامانه ثنا خود و به طریقی که در مقاله مربوطه راجع به ورود به سامانه ثنا گفته شده مراجعه کنید.

 

جهت اخذ مشاوره تخصصی با مشاوره تلفنی دیوان عالی کشور هم اکنون تماس بگیرید. صفحه رسمی اینستاگرام وکیل پرس پلی برای پاسخ به سوالات در حوزه پرونده های دیوان عالی کشور

 

 

خروج از نسخه موبایل