فهرست مطالب

قانون جدید مهریه در سال 1401

در پاسخ به سوالی که بیشتر شما کاربران در پنل ارتباطی وکیل پرس بیان داشته اید به اینکه آیا در محاکم طرح جدید مهریه 14 سکه قابلیت اجرایی داشته است؟ یا همان (قانون جدید مهریه در سال 1401) باید بگوییم هنوز این طرح به تصویب نهایی نرسیده و در صحن مجلس قابل بررسی است . این طرح هر چند به نفع مرد بوده و او را تنها به میزان نپرداختن 14 سکه بهار آزادی مشمول ضمانت اجرایی قانونی که در رابطه با عدم پرداخت مهریه اعمال گردیده می نماید اما موجب می گردد که منافع مالی زوجه خدشه دار گردد و او تنها حق دریافت 14 سکه از مهریه تعیین شده خود را داشته باشد.

جالب تر قضیه این است که اگر زوجه نخواهد به این میزان رضایت بدهد و مهریه بیشتری مد نظرش باشد، زمانی حق دریافت نسبت به مازاد این مبلغ را داشته است که مالیات پرداخت گردیده شده باشد به بیان دیگر شرط دریافت مازاد مهریه مستحق پرداخت مالیات بوده است.

و همچنین موضوع دیگری که در این لایحه مورد بررسی قرار گرفت، راجع به نحوه دریافت مهریه بوده است که در مقالات پیشین به صورت مفصل بیان داشتیم که اصل بر آن بوده است که زوجه حق دریافت مهریه خود را به صورت عند المطالبه داشته باشد مگر شرط گردد که مهریه به صورت عند الاستطاعه پرداخت گردد که متاسفانه در لایحه جدید قانون اصلاح مهریه این شرط به صورت شرط الزامی در آمده و زوجه باید بپذیرد که حق دریافت مهریه خود را در صورتی داشته که استطاعت مالی زوج را به پرداخت مهریه بتواند اثبات کند.

خوب اگر زوجه با این شرط راجع به نحوه پرداخت مهریه موافقت ننمود و خواستار دریافت مهریه خود به صورت عند المطالبه بود در اینجا دیگر نمی تواند زوج را به علت عدم پرداخت نکردن مهریه اش مشمول ضمانت اجرایی که الزام او به پرداخت و حکم جلب بوده ملزم بنماید چرا که خواسته او به الزام زوج بر پرداخت طلبش دیگر از طریق محاکم دادگستری قابلیت پذیرش نداشته است و او صرفا حق پیگیری دعوی خود را تنها از طریق اداره ثبت داشته است. در بیان ساده تر زوجه در صورتی می تواند حکم جلب همسرش را نسبت به پرداخت مهریه بخواهد که خواستار پیگیری خواسته اش از طریق محاکم قضایی که دادگاه خانواده بوده باشد. لازم به یادآوری است که شما ابتدا به ساکن نمی توانید برای طرح دادخواست خود به دادگاه مراجعه نمایید و الزامی بوده که روندی که راجع که به موجب بخشنامه جدیدی که در قانون 1400 به تصویب رسیده پیگیری بنماید که شما را برای مطالعه راجع به این موضوع به مقاله مطالبه مهریه بررسی نمودیم ارجاع می دهم

 

 

 

جهت اخذ مشاوره تخصصی با وکیل مهریه در تهران هم اکنون تماس بگیرید. صفحه رسمی اینستاگرام وکیل پرس پلی برای پاسخ به سوالات در حوزه ماده 474

 

شماره مشاوره حقوقی تلفنی

نویسنده: خانم فائزه آخوندی کارشناس ارشد حقوقی وکیل پرس

بهترین وکلای طلاق

سرکار خانم زهره رستگار

متخصص پرونده های حقوقی، کیفری، خانوادگی به خصوص طلاق

دکتر علیرضا صالحی فر، عضو هیأت علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه خوارزمی تهران و وکیل پایه یک دادگستری با بیش از ۱۴ سال سابقه وکالت در محاکم دادگستری می باشد.

دکتر صالحی فر، دارای تالیفات متعدد علمی حقوقی بوده و بارها از ایشان به عنوان استاد مدعو و پژوهشگر برتر در دانشگاهها و موسسات علمی جهان از جمله سوئد، آلمان، استرالیا و نیوزیلند دعوت به عمل آمده است.

خانم رستگار یکی از برترین وکلای پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی در تهران می باشند. با تحصیلات عالیه و بیش از 23 سال سابقه وکالت در انواع پرونده های حقوقی، کیفری، خانوادگی به خصوص طلاق خوش درخشیده اند. خانم زهره رستگار به عنوان وکیل تخصصی در انواع دعاوی مربوط به خانواده از جمله طلاق، طلاق توافقی، طلاق از جانب زوج و طلاق از جانب زوجه، مطالبه مهریه، نفقه و حضانت فرزند فعالیت می کنند.

سرکار خانم بهاره فیض

متخصص در دعاوی خانواده اعم از طلاق

دکتر محمد تقی زاده، وكيل پايه يك دادگستري و مشاور حقوقی در شهر تهران، عضو کانون وکلای دادگستری مرکز و از بهترین، موفق ترین و با تجربه ترین وکلای تهران و فارغ التحصیل از دانشگاه دولتی علامه طباطبایی تهران می باشند.

تخصص ایشان در پرونده های کیفری علی الخصوص جرایم مواد مخدر در تمامی مراجع شامل دادسرا، دادگاه انقلاب و دیوان عالی کشور می باشد :

صبر، حسن سابقه، صداقت، پاسخگویی، دقت نظر در اظهارات مراجعین و ارائه راه حل مطلوب و پیگیری مجدانه در پرونده‌های وکالتی سبب گردیده تا ایشان در زمره وکلای خوشنام کشور قرار گیرند. در کارنامه شغلی دکتر محمد تقی زاده، سابقه وکالت در پرونده های کلان و جنجالی مشاهده می گردد.

بهاره فیض وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی، دانش آموخته ممتاز حقوق از دانشگاه دولتی شهید بهشتی تهران، رتبه 30 و برتر کانون وکلای دادگستری مرکز تهران، با بیش از ده سال سابقه فعالیت حقوقی، افتخار ارائه خدمات ملکی، حقوقی، جزائی، تجاری، خانواده، ارث و … به کلیه اشخاص اعم از حقیقی و حقوقی دارد.

آقای دکتر محمد تقی زاده

متخصص در دعاوی خانواده و طلاق

آقای اسلامی مهر با بیش از 20 سال سابقه در حرفه وکالت یکی از بهترین وکلای مواد مخدر در تهران هستند. متخصص در دعاوی کیفری، مواد مخدر، سرقت، آدم ربایی و … می باشند. سایر فعالیت های آقای اسلامی مهر در زمینه پرونده های حقوقی، خانواده، ملکی، ثبتی و … است.

آقای اسلامی مهر به عنوان وکیل پایه یک دادگستری تجارب بسیاری را در زمینه های مختلف کسب کرده اند. در دیوان عدالت اداری فعالیت داشته اند و به تنظیم انواع قراردادهای داخلی و بین المللی می پردازند.

تخصص ایشان در پرونده های خانواده و مشکلات خانوادگی و دعاوی طلاق از جمله طلاق توافقی، طلاق به درخواست زوج و طلاق به درخواست زوجه می باشد. همچنین دکتر محمد تقی زاده وکالت دعاوی در خصوص مهریه، حضانت، سلب و لغو حضانت، ملاقات فرزند مشترک، نفقه زوجه، نفقه فرزند مشترک، الزام به تمکین، استرداد جهیزیه، تهیه مسکن مستقل، اثبات واقعه نکاح، اجرت المثل ایام زوجیت و کلیه امور مربوط به مشکلات خانوادگی را بر عهده می گیرد.

سرکار خانم مونا ترابی

وکالت در کلیه دعاوی حقوقی، طلاق، طلاق توافقی و ...

جناب آقای بنی جمالی وکیل پایه یک دادگستری در تهران و خبره در پرونده های مربوط به مواد مخدر هستند. ایشان پیش از وکالت، نزدیک به 15 سال در یکی از موسسات مالی و اعتباری کشور به عنوان کارمند فعالیت داشته اند. از جمله تخصص های ایشان در زمینه پرونده های مواد مخدر، تولید و پخش انواع مواد مخدر صنعتی و سنتی، قاچاق آن به کشور، مصرف انواع مواد مخدر و … است.

خانم مونا ترابی وکیل پایه یک دادگستری و عضو کانون وکلای مرکز هستند، ایشان در زمینه وکالت 10 سال سابقه دارند و می توان گفت که از موفق ترین وکلای ایرانی هستند. دارای مدرک کارشناس ارشد حقوق خصوصی هستند و مجموعه ای قوی دارند که به حل پرونده های کیفری، ملکی و … می پردازند.

 

جناب آقای صمد زارع

متخصص دعاوی خانواده و حقوقی و ...

سرکار خانم آذین طالبی وکیل پایه یک دادگستری، مشاوره حقوقی و وکالت خود را با گرفتن پروانه وکالت صادره از کانون وکلای استان مازندران انجام می‌دهد. از تخصص های وی می توان به قبول دعاوی جرایم اقتصادی، تنظیم قرارداد، جرایم رایانه ای، کیفری، وکیل مهاجرت، حقوقی، خانواده، دعاوی شرکت ها اشاره نمود که وی با سابقه موفق خود در این زمینه ها توانسته اند تا جایگاه ویژه ای بین وکلای شهر تهران کسب کنند.

سرکار خانم آذین طالبی وکیل پایه یک دادگستری، مشاوره حقوقی و وکالت خود را با گرفتن پروانه وکالت صادره از کانون وکلای استان مازندران انجام می‌دهد. از تخصص های وی می توان به قبول دعاوی جرایم اقتصادی، تنظیم قرارداد، جرایم رایانه ای، کیفری، وکیل مهاجرت، حقوقی، خانواده، دعاوی شرکت ها اشاره نمود که وی با سابقه موفق خود در این زمینه ها توانسته اند تا جایگاه ویژه ای بین وکلای شهر تهران کسب کنند.

آقای دکتر محمد تقی زاده

متخصص در پرونده های کیفری، ملکی، خانواده و طلاق

جناب آقای محمد مومن زاده وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی با بیش از 7 سال سابقه مشاوره و همکاری با موسسات و شرکت ها، کسب رتبه برتر در آزمون های ورودی وکالت، قضاوت، ارشد، دارای مدرک کارشناس ارشد جزا و جرم شناسی دانشگاه سراسری قم، وی با سابقه درخشان چندین ساله خود توانسته است تا ورود در بیش از ۳۰۰ پرونده کیفری، ملکی، حقوقی و ارث و خانواده و … را داشته باشد. جناب آقای محمد مومن زاده متخصص در پرونده های کیفری، ملکی، قراردادها، ارث، خانواده، مواد مخدر می باشد.

جناب آقای محمد مومن زاده وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی با بیش از 7 سال سابقه مشاوره و همکاری با موسسات و شرکت ها، کسب رتبه برتر در آزمون های ورودی وکالت، قضاوت، ارشد، دارای مدرک کارشناس ارشد جزا و جرم شناسی دانشگاه سراسری قم، وی با سابقه درخشان چندین ساله خود توانسته است تا ورود در بیش از ۳۰۰ پرونده کیفری، ملکی، حقوقی و ارث و خانواده و … را داشته باشد. جناب آقای محمد مومن زاده متخصص در پرونده های کیفری، ملکی، قراردادها، ارث، خانواده، مواد مخدر می باشد.

مقالات مرتبط

مطالب پیشنهادی

33 دیدگاه دربارهٔ «قانون جدید مهریه در سال 1401»

  1. یعنی چی تنها حق دریافت 14سکه بعدش حقوقش خدشه دار بشه بابت چی طرف جوهر عقدش خشک نشده فیلش یاد مهریه میکنه همین 14تا میشه 200میلیون مردی که خودشو بکشه هم ماهی 5میلیون بگیره 1سکه هم زیادشه بخوان ازش بگیرن ای مردان ایرانی این مهریه ها رو قبول نکنین این دکان دلالهای مهریه بگیر رو آباد نکنین قحطی زن که نیست واقعا ظلمه بابت همسر نداشته مهریه بدهیم اصلا این مهریه چقدر مسخره شده رفتم خواستگاری دختره مردم خواهرش میگه خواستگار قبلی چه بخشنده بود پیشنهاد 110سکه داد و فلان گفتم خب چرا قبول نکردی من پیشنهاد 10سکه میدم میخوای بخواه نمیخوای نخواه این باید فرهنگ بشه در حد توانمان مهریه قبول کنیم 2میلیارد دختر مجرد در جهان وجود داره این نشد یکی دیگه یه سری به کشورای اطراف بزنین اصلا مهریه رو بد میدونن و زن پول پرست در جامعشون طرد میشود حتی اروپا هم اینطوره بعد ما ایرانیا شدیم کاسه داغتر از آش واقعاکه باید متاسفم باشیم که به این روز افتادیم یه زندگی عادی با آرامش هم نمی تونیم داشته باشیم مهریه و دکان دلال های مهریه بگیری کم بود که اضاف شد

  2. ا۱۴ سکه هم زیاده واقعا یه دکانی به نام ازدواج برای خانم ها ایجاد شده کاش بجای مهریه بیشتر به فکر استحکام خانواده بودند و مهریه را از مطالبه به معامله تغییر می دادند

  3. من ۱۶سال کار کردم ۳دونگ کامیون بنز تک خریدم و یکی سواری ۴۰۵ حالا بابت مهریه توقیف کردن برای ۳سال زندگی با همسرم این چه قانونی هست که کل دارایی من را بخاطر زنی که نمیخواد زندگی کنه ازم بگیره مهریه را باید به سال و ماه و روزی که زن زندگی میکنه تعین کنن مثلا سالی دوتا سکه دخترای این زمونه نصفشون زندگی کن نیستن و فقط ازدواج میکنن که بعدش مهریه بگیرن و برن بخواسته هاشون برسن

  4. سلام آخه این چجور اصلاحیه ؟؟با افزایش قیمت سکه روز به روز همونم سیصد چهارصد میلیون میشه
    دوما این قانون مربوط به ازدواجهای جدیده پس مردانی که ده ساله دارن سکه میدن باید چکارکنن ؟ یه ماه مدیم با حکم جلب میاد در خونه یا محل کار.
    با قانون جدید مرد بدبخت هم باید مالیات بده و هم اگه زن مهریه اجرا گذاشت که بیشترشون میزارن بایدمهریه بده یعنی علنا یک پول اضافی از مرد بیچاره دولت میگیره تحت عنوان مالیات.
    به نظرم بجای درصدبندی گرفتن حق الثبت باید میگفتن مهریه آزاد ولی هرزنی اجرا گذاشت فقط 14 سکه ضمانت داره و بقیه توافقی هست. و اگه زن از طریق دادگاه چیزی از مرد بگیره و حکومت درگیر باشه اونوقت باید نصف رو مالیات به دولت بده و با اینکار مطمعنا آمار طلاق و اجرا گذاشتن مهریه کاهش داره .

  5. به این مذکرها که نظر گذاشتن و این قانون ناجوانمردانه رو هم برنمی‌تابن باید گفت، نامردا، زن مجبور نیست با نفهمهایی مثل شما زندگی کنه توی هر شرایطی با هر اخلاق گندی که دارید! قانون همینطوریش زن بدبخت رو برده شماها کرده‌. این قانون ناجوانمردانه هم که حسابی دست زنها رو خالی کرده که برای طلاق هم نمیتونن دستاویزی داشته باشن… خاک بر سر این قانون الاکلنگی که یکی در میان در حق زنها و مردای اهل زندگی ظلم می‌کنه! الان با این قانون چی به سر زنهای پاکی که شوهرشان عوضی از آب درآمده و نمیتونن عسر و حرج رو ثابت کنن میاد؟! همینطوریشم مرد می‌تونه برای طلاق ندادن زن رو مجبور به بخشش مهریه کنه، هیچ، تازه از زنم باج بگیره!

  6. متاسفانه ثابت شده که دولت توی هرمسئله ای دخالت میکنه بدتر میشه،الان هم فقط برای گرفتن حق ثبت این قانونو میذارن ،اگربه فکرجوانها بودن ازدواج رو تسهیل میکردن ،به زنهاحق وحقوق مساوی میدادن ،درعوض برای مهریه هم سقف وشرایطی میذاشتن.اگه حقوق زن پایمال نشه احتیاجی به مهریه ی سنگین نیست.

  7. من ۶ ساله دارم مهریه و نفقه میدم ۶۰۰ سکه هم مهریه دارم تمام وسایل زندگی حتی تک فرزندم را دادم و شغلم راننده آژانس هست تو دنیا هیچی ندارم مگه درآمد من چقدره که هر ۸ ماه ۱ سکه برام بریدن و ۶۰۰ هزار هم نفقه مگه من خرج ندارم استهلاک ماشین ندارم خونه پدرم ۱ لقمه نون میخورم و تمام چرا اگه نتونستم سر ۸ ماه سکه بدم برم زندان نمیدونم میخوام خود معرف برم زندان خسته شدم هر چی به قاضی گفتم بابا ندارم هیچ توجهی نشد چی بگم

  8. سلام
    دوستان قضیه چیه؟
    میشه لطفاً به زبان ساده بگید جریان مهریه چی هست؟
    با تشکر
    مدیر سایت لطفا پاسخ به آدرس ایمیلم ارسال بشه برام مهمه

  9. با سلام
    هیچ راهی برای استحکام زندگی های مشترک یا بهتر گفته باشم رهایی از زندگی های بد بهتر از این نمیشود که بقول یکی از دوستان که نظر دادند .مهربه در دو بعد مشخص شود ۱.در زمان عقد مهریه را به ازای هر سال زندگی مشترک مشخص کنند و۲.برای دفاع از حقوق زنان تعداد کلی مشخص شود و شرط تمکین در نظر گرفته شود .بدین روش که در سند نکاحیه بطور مثال مشخص شود در صورت حکم عدم تمکین زن به ازای هر سال مدت زندگی مشترک دو سکه از طرف مرد به زن تعلق بگیرد.ودر صورت که زن تمکین کامل داشته باشد و مرد نخواهد زندگی را ادامه بدهد یا عسر وحرج زن ثابت شود به میزان ۱۰۰سکه (هر تعداد که در سند ازدواج قبلا توافق شده )پرداخت شود.

  10. با سلام.، این چ قانونیه ک زن هرموقع دلش خاس مهریش بذاره اجرا، مردی ک سالمه خونه زندگی داره و زنی ک نقشش از همون اول گرفتن مهریه بوده، اون مرد چ گناهی کرد ک یکماهم بازنش زندگی نداشته زنش رفته مهریه گذاشته اجرا الان من خودم همینجور شدم، مارا ب جرم ازدواج. ب زندان نندازید، با این قانون تون دگه هیچ مردی ازدواج نمیکنه و امار طلاق همینحور روز ب روز داره بیشتر میشه، اخه من از کجا بیارم مگه من زن گرفتم مهریع بدم زندان برم گناه من این بود ک اعتماد کردم روز اول مطمعن باشید اگه این روند و قانون مهریه همینجور ازدواج کنه دگه هییچ مرذی ازدواج نمیکنه

  11. برادرای من، مظلوم هست که ظالمو درستش میکنه .نمیشه گفت که همش تقصیر قانون یا خانوماست ، کسی با اسلحه بالا سرمون نبوده که .اتفاقا با لبی خندان حکم بدبختیمونو امضا کردیم.میریم دادگاه به جرم ازدواج.۹۹ در صد خانوما میگن که مگه زورت کردم که بیایی دنبالم یا خواستگاریم،که راست هم میگن .با جفت گوشای خودم شنیدم که خانوما میگن ،این خر نشد یه خر دیگه.که اگه یکم فکر کنید کسی که میخواد هوس بازی کنه دیگه نمیاد ازدواج کنه که پس خودتون باعث کاهش امار ازدواج شدید .از اونجایی که همیشه حق با خانوما هست .هیچ بحثی با هیچ زنی ندارم.

  12. هیچ راهی نداره مهریه شده چماق تو روزگاری که صبح به زور شب میشه کسی دیگه ازدواج نمیکنه کاسب کار بازار نمیتونه یه سکه در سال بده قسط و برق و مالیات و عوارض و کرایه خونه و کرایه مغازه و چه باید کرد شما راه بذار مردهای عربستان چهار زن میگین همه سکه میدن ما دینمون‌چیه کجای قران سکه اومده

  13. دلیل اینکه این همه طلاق زیاد شده همین مهریه است
    زنم خیانت کرده وقتی گفتم بخاطر بچه ها از زندگی مون برو دنبال کارها خودت تنها خونه ای که ارث پدری بود رو با گذاشتن اجرا مهریه توقیف کرده و ماشین مدل پایین که داشتم.
    اگر مهریه اش نبود عمرا این کار رو میکرد آدم میشد زندگی میکرد الان اگر مهریه اش رو بگیره از خونه پدرش بهتر زندگی میکنه

  14. پاک دکان باز کردید این دخترای امروزی زندگی کن نیستن تقی به توقی میخوره زرتی میان مهریه رو میزارن به اجرا چرا قانون نیست از مردها دفاع کنه مگه ما چقدر درآمد داریم که بخواهیم مهریه بدیم به این مفت خورها برای این زنهای از خدا بی خبر شده کاسبی که بیان تو زندگی یه جوون که زرتی مهریه رو بزارن به اجرا تو هیچ جایی از دنیا مثل مملکت ما بی صاحب پیدا نمیشه قانون نیست که قانون جنگله یه بار نشد چشم باز کنیم ببینیم یه سرو سامانی گرفته باشه این حکومت نکبت اسلامی

  15. زنم چون خواهرش طلاق گرفت با تحریک اون رفت مهریه اش رو گذاشت اجرا من هم از ترس آبروم و تنها پسرم نتونستم مقاومت نکردم و تن در دادم خونه و ماشین رو از من گرفت حالا میترسم برود و همه اش رو بفروشد ما دهه شصتی ها اشتباه کردیم و در دام افتادیم ۱۴ سکه هم زیاده فقط زن زمانی حق مطالبه داره که شوهر بخواهد طلاقش بده و الا در این اوضاع بد مالی و تجملات زنها طمع میکنن و همه میرن مهریه میزان اجرا خدا هیچوجه نگفته ۷۰۰ سکه مهر کنین این مهریه ها تجملات و تشریفاتی بود که گرفتار شدیم دولتی که این قانون مهریه رو اینطوری سفت میگیره باید قیمت سکه و وضعیت اقتصادی رو هم بتواند کنترل کند وقتی عرضه بهبود وضعیت اقتصادی ندارد نباید به مردم ظلم کند یا حد اقل دادگاه دلایل به اجرا گذاشتن مهریه را بررسی کند بعد حکم بدهد

  16. همه قانون به نفع مرداس هر کی دوست نداره هری .سکه می خوای طلاق بی طلاق هم اگاهیم به جامعه چیزی که بسیاره دختر و زن .فکرتو و سرمایتو درگیر زن ابله نکن.به هدفت فکر کن حیف از مرد خوب

  17. دیگه اینو نمیگن که علتش چی بوده ک خانم مهریشو گذاشته اجرا همش میگن زن ازدواج میکنه ک با مهریه کاسبی راه بندازه یسری ازمردها ازاینکه حق طلاق بااوناست سواستفاده میکنند یسری ها ک تاسرحددست وبزن دارن یسری ها ک مخفیانه دوست دختر یا زن صیغه ای دارن بعد اینکه خانمها متوجه میشن شوهرشون اینقدر پول دارند ک زن بازی میکنند باخودشون میگن چرا شوهرمون پولشو بازنهای دیگه قسمت کنه مهرمومیزارم ک حقمه خیانت مردها واعتیاد و کتک کاری وبدهنی بلاتکلیفی زن همه اینها باعث میشه زن ب فکر مهریش بیفته انشالله ک حق طلاق و بدن به خانمها ک راحت جدا بشن تامجبور نشن برای طلاق مهرشون رو ب اجرا بزارن .

  18. آقایانی که میگویند همین ۱۴ تا سکه هم زیاده و زنان کاسبی راه انداختند تنها چیزی که در اسلام و شرع حق زن هست رو نفی میکنند و دولت وافراد هجوم آوردن که همین و هم ازشون بگیرن !! حاضرند حقوق متعددی که همین قانون اسلام برای مردها تعیین کرده با زنان مشترک شوند و از زنانشان اجازه بگیرند بعد این حرف رو بزنند؟!!!
    مثل حق تعیین مسکن، مثل حق خروج از کشور، مثل حق طلاق که مهمترینش هست ، مثل حق کار ، حق گذاشتن نام خانوادگی زن روی فرزند و…
    خیلیهاتون میگید نه !!! چون هنوز به شیوه مردسالاری به مسئله نگاه می‌کنید و زن رو جنس دوم میبینید ..پس اگر روی دیدگاه شما بریم جلو مسئله مهریه هم جدا از مسائل بالا نیست و تنها این قانونیه که کمی به نفع زنهاست نه کاملاً ولی از صدر اسلام بوده و هیچی و هیچکس نمیتونه تغییرش بده و هر مانع اندازی بالاخره تاوان داره و راه های دور زدن خودش رو داره.. بنابراین آقایان محترم مهریه جزء حقوق زنهاست حالا هر چی میخاد تصویب بشه باید بپردازید ولی میتونید حواستون و جمع کنید موقعی که هنوز چیزی امضا نکردید ببینید برای چه مقدار دارید زیر دین میرید و تن ندهید که بعدش احیانا نتونید از عهده ش بر بیاید… ضمنا آقایی گفته بودن مهریه به تعداد سالهای زندگی مشترک!!! جناب این نَحله نیست که به تعداد سنوات زندگی مشترک مرد بپردازه مهریه س و فلسفه ی مهریه هم کاملاً مشخصه این هدیه به زن هست در جواب بله دادن به مرد و اجازه ی زناشویی به مرد بنابراین چه ۱ سکه چه ۱۰۰۰ سکه باید همون اول پرداخت کنه حالا عندالاستطاعه ش رو خانم خانومی میکنه و وقت طلاق میگیره وگرنه همون اول مرد باید بپردازید بنابراین حواسهارو جمع کنید که در ازای چه مقدار بله رو میگیرید…
    این قانون به جای مانع زدایی ازدواج بیشتر مانع تراشی خواهد کرد چون زوجه واسه ی سکه ای که هنوز نگرفته نمیاد مالیات بده و بصورت پنهان و آشکار همش گردن مرد می افته و مشکلات مالی وقت ازدواج مرد رو صد چندان می کنه و ازدواجهای غیر رسمی بسیار خواهد شد و مملکت از این بدتر رو به فضاحت خواهد رفت .

  19. آقایانی که میگویند همین ۱۴ تا سکه هم زیاده و زنان کاسبی راه انداختند تنها چیزی که در اسلام و شرع حق زن هست رو نفی میکنند و دولت وافراد هجوم آوردن که همین و هم ازشون بگیرن !! حاضرند حقوق متعددی که همین قانون اسلام برای مردها تعیین کرده با زنان مشترک شوند و از زنانشان اجازه بگیرند بعد این حرف رو بزنند؟!!!
    مثل حق تعیین مسکن، مثل حق خروج از کشور، مثل حق طلاق که مهمترینش هست ، مثل حق کار ، حق گذاشتن نام خانوادگی زن روی فرزند و…
    خیلیهاتون میگید نه !!! چون هنوز به شیوه مردسالاری به مسئله نگاه می‌کنید و زن رو جنس دوم میبینید ..پس اگر روی دیدگاه شما بریم جلو مسئله مهریه هم جدا از مسائل بالا نیست و تنها این قانونیه که کمی به نفع زنهاست نه کاملاً ولی از صدر اسلام بوده و هیچی و هیچکس نمیتونه تغییرش بده و هر مانع اندازی بالاخره تاوان داره و راه های دور زدن خودش رو داره.. بنابراین آقایان محترم مهریه جزء حقوق زنهاست حالا هر چی میخاد تصویب بشه باید بپردازید ولی میتونید حواستون و جمع کنید موقعی که هنوز چیزی امضا نکردید ببینید برای چه مقدار دارید زیر دین میرید و تن ندهید که بعدش احیانا نتونید از عهده ش بر بیاید… ضمنا آقایی گفته بودن مهریه به تعداد سالهای زندگی مشترک!!! جناب این نَحله نیست که به تعداد سنوات زندگی مشترک مرد بپردازه مهریه س و فلسفه ی مهریه هم کاملاً مشخصه این هدیه به زن هست در جواب بله دادن به مرد و اجازه ی زناشویی به مرد بنابراین چه ۱ سکه چه ۱۰۰۰ سکه باید همون اول پرداخت کنه حالا عندالاستطاعه ش رو خانم خانومی میکنه و وقت طلاق میگیره وگرنه همون اول مرد باید بپردازد بنابراین حواسهارو جمع کنید که در ازای چه مقدار بله رو میگیرید و حد نصاب مهریه نسیه دستتون باشه که یه روزی باید بدهی رو پس بدید…
    به هر روی ین قانون به جای مانع زدایی ازدواج بیشتر مانع تراشی خواهد کرد چون زوجه واسه ی سکه ای که هنوز خودش نگرفته نمیاد به دولت مالیات بده و بصورت پنهان و آشکار همش گردن مرد بیچاره می افته و مشکلات مالی وقت ازدواج مرد رو صد چندان می کنه و ازدواجهای غیر رسمی بسیار خواهد شد و مملکت از این بدتر رو به فضاحت خواهد رفت .

  20. منی که اصلا نرفتم سر خونه زندگی، سه ماه بعد عقد، مهریه اش رو گذاشته اجرا. تکلیف من چیه؟
    چه گناهی کردم ازدواج کردم! این چه قانون کثیفیه که وجود داره، پول مهریه یک طرف باید ده میلیون هم به دولت بدهم. بنظر من تو این شرایطی که حاکمه خواست ازدواج کنه، مهریه رو سکه صفر در نظر بگیره.
    به هر وکیل و … میگم میگن خوب آره مشخصه حق با توئه چون آدم فرهنگی هستی معتاد نیستی خوش اخلاقی و … ولی خوب قانون مهریه است دیگه، باید پرداخت کنی!!

  21. سلام
    نمیدونم چرا زنها رو انقدر متهم میکنید؟بعضی شما آقایون فکر میکنید همه آقایون پاکند وچشم پاک ؟بعد از ازدواج وبعد از یکی دوتا بچه ،تازه یادتون میفته وچشمتون دنبال دخترا وزنهای دیگه هرز میره،تازه اگه نخواید مواد واعتیاد وشراب و…رو به شخصه تجربه کنید؛اون دختر دسته گلی که از خونه باباش میارید ومیخواید بعد از چند سال که ازش سیر شدیدطلاقش بدید وبفرستید خونه بابایی که تازه اگه خونواده ای داشته باشه وپدر ومادرش در قید حیاط باشند؛مطمئنا کسانی که خواهر دارند خوب درک میکنند ،شما آقایون که کار وشغلتونو دارید،اون زن بیچاره چطور باید بعد از چند سال کنار شما زندگی کردن وبچه داری یهو شغل پیدا کنه؟تازه اگه تحصیلات داشته باشه وبروز باشه و…وگرنه مجبوره تو این جامعه برای گذران زندگیش به هر کاری(تاکید میکنم به هر کاری)دست بزنه؛حتی خود فروشی؛تنها راهش مهریه هست که خانم بتونه بعد از زندگی حداقل بتونه جایی واجاره کنه یا امرار معاشی داشته باشه؛ولی اگر دولت این پیش بینی رو برای خانمهای غیر شاغل ودارای فرزند داشته باشه فکر نمیکنم خانمی دچار مشکلات بشه؛شما که حق طلاق ومسکن وحتی سر کار رفتن و…دارید وزن مثل یه برده تو خونتون کار میکنه در حالی که اگر به عنوان خدمتکار پولی بگیره ماهیانه ۱۰میلیون میشه ولی موقع جدایی اجرت المثل این ایام میشه سالی یک میلیون واقعا شرم بر کسانی که قانون وبه نفع مردان نگاشتند وزن رو اینگونه ذلیل،شماهایی که قانون وبه نفع خانمها میدونید همه مادر دارید یا خواهر ؛لحظه ای مادراتونو جای تک تک مادران وزنان در حال جدایی بزارید بعد نظر بدید.

  22. فقط نگید به زن مهریه دادن بگید به مرد چه چیزای دیگه داده شده به غیر از حق های زن مثل حق طلاق و حق خروج از کشور و …. که قبل ازدواج می‌تونه بگیره حق فرزند هست که زن تا زمانی که بچه ای نیامده نمیتونه بگیره پس این خودش میشه یه ریسک که زن مهریه نداشته باشه
    و مورد بعد یه زن بیشتر وقت ها تو خونه کار می‌کنه یا کار بچه ها اگه بخاد طلاق بگیره کار پیدا کردن براش خیلی سخت تر میشه تازه اگه هم بشع در کشور ما درآمد خانم ها میزان قابل توجه ای با آقایون تفاوت داره
    حالا قسمت فرهنگی جامعه هم هست که هیچ وقت مرد مطلقه با زن مطلقه برابر نیست
    و مورد بعدی کدوم خانواده ای میزان رسیدگی مالیش برای دخترو پسرش مساوی خانواده نهایتا به دخترشون جهاز خوب میدن اما پسر خونه و ماشین و داشته باشین بیشتر اینا
    و در آخر آقایون یاد بگیرید مال خواهراتون و نکشید بالا و از اون طرف هم اعتراض کنید بگید سهم الارث مساوی با خواهرمون میخایم بعد بگید زنمونم مهریه نخاد

  23. سلام زنی که اهل زندگی باشه دنبال سکه نیست . زنانی که سکه براشون دکان شده باید ناراحت بشن .
    من ده سال قبل زن رو طلاق دادم . با سکه ای هفتصد تومن . الان ده ساله دارم هر 4 ماه یک سکه میدم . تموم زندگیم شده کارکردن برا تهیه سکه . پس کی خودم یک شب راخت زندگی کنم . من آدم نیستم . آخه چرا فک مکنین هر طلاقی مرد مقصره .هر توهینی به مردا مکنین . این قیمت سکه باید مهریه فقط 14 سکه باشه و تمام /
    مرد باید بتونه دوباره بلندبشه و زندگی تشکیل بده و بچه دار بشه .

  24. سلام بنده موارد زیادی را دیدم که مهریه زیاد واقعا هم به ضرر دختر شده و هم به ضرر پسر و باعث شده ازدواج سخت تر شود و خیلی از دختر ها و پسر ها تو خونه موندن به خاطر همین سخت گیری ها و حتی اسیبی که مهریه زیاد به دختر ها زده بعضا بیشتر از اسیبی بوده که به پسر وارد شده مثلا موارد زیادی رو دیدم که پسره رفته خواستگاری دختره و هر دو هم کفو و مناسب همدیگر هم بودن ولی چون دختر یا خصوصا پدر دختر مهریه زیادی رو تحمیل کرده این ازدواج انجام نشده و مدتی بعدش پسره با یک دختری که مهریه اش کمتر بوده ازدواج میکنه ولی هنوز همان دختری که مهریه زیاد بوده تو خونه مونده و ازدواج نکرده و سن اش داره میره بالا و هر چی سن بالاتر بره هم تعداد خواستگارا کمتر میشه و هم کیفیت خواستگارا کمتر میشه. مواردی زیادی هم دیدم که بعد از ازدواج مهریه زیاد کلی اختلاف و دعوا ایجاد کرده و باعث طلاق شده مثلا دختره از روی طمع میخواسته مهریه اش که زیاد بوده رو بگیره چون مبلغ زیاد بوده پسره هم نیت پرداخت نداشته همین باعث شده کلی دختره رو اذیت کنه و محدودیت براش ایجاد کنه تا دختره مجبور بشه مهریه اش را ببخشه و طلاق بگیره در حالیکه اگر مهریه کم بود هم ازدواج دخترها راحت انجام میشد و هم از خیلی دعواها و طلاق ها جلوگیری میشد. خدا در دین اسلام که مهریه رو قرار داده گفته با دخترهایی که مهریه شون زیاد هست ازدواج نکنید این ها شوم هستند و با دختر هایی که مهریه شون کم هست استفاده کنید اینها با برکت و خوب هستن. وقتی به احادیث که حکم و کلام خداست توجه نمیکنیم وضع اینجوری میشه

  25. بنده موارد زیادی را دیدم که مهریه زیاد واقعا هم به ضرر دختر شده و هم به ضرر پسر و باعث شده ازدواج سخت تر شود و خیلی از دختر ها و پسر ها تو خونه موندن به خاطر همین سخت گیری ها و حتی آسیبی که مهریه زیاد به دختر ها زده بعضا بیشتر از آسیبی بوده که به پسرها وارد شده مثلا موارد زیادی رو دیدم که پسره رفته خواستگاری دختره و هر دو هم کفو و مناسب همدیگر بودن ولی چون دختر یا خصوصا پدر دختر مهریه زیادی رو تحمیل کرده این ازدواج انجام نشده و مدتی بعدش پسره با یک دختری که مهریه اش کمتر بوده ازدواج میکنه ولی هنوز همان دختری که مهریه زیاد بوده تو خونه مونده و ازدواج نکرده و سن اش داره میره بالا و هر چی سن بالاتر بره هم تعداد خواستگارا کمتر میشه و هم کیفیت خواستگارا کمتر میشه.

    مواردی زیادی هم دیدم که بعد از ازدواج چون مهریه زیاد بوده، کلی اختلاف و دعوا ایجاد کرده و باعث طلاق شده مثلا دختره از روی طمع میخواسته مهریه اش که زیاد بوده رو بگیره چون مبلغ زیاد بوده پسره هم نیت پرداخت نداشته همین باعث شده کلی دختره رو اذیت کنه و محدودیت براش ایجاد کنه تا دختره مجبور بشه مهریه اش را ببخشه و طلاق بگیره در حالیکه اگر مهریه کم بود هم ازدواج دخترها راحت انجام میشد و هم از خیلی دعواها و طلاق ها جلوگیری میشد.

    خدا در دین اسلام که پرداخت مهریه واجب کرده در ادامه هم گفته به خانم ها که مهریه تون رو زیاد قرار ندید حداکثر تا ۱۲۰۰گرم نقره(مهرالسنه) و به اقایوم هم گفته با دخترهایی که مهریه شون زیاد است ازدواج نکنید و با دختر هایی که مهریه شون کم است ازدواج کنید، دخترهای با مهریه کم با برکت هستن.

    وقتی به احادیث ۱۴ معصوم(ع) که حکم و کلام خداست توجه نمیکنیم وضع اینجوری میشه.

  26. دین اسلام همیه چیزش سخته از قانون ازدواجش بگیر تا زندگی کردن باقانونش و غیرو ولی امریکا راحتن همه چیزشون و پیشرفت هم می کنن ولی مسلمون ها همیشه عقبن

  27. خانومایی که میگن مهریه تنها ویا قویترین ابزار در جهت حفظ حقوقشونه توجه دارن که وقتی امضا میزنن طبق قانون شرع و اسلام تمام و کمال دارو ندار از جمله وجودشون رو به مردشون واگذار میکنند؟ پس دیگه فمینیستی بازیتون چیه؟! اختیار طلاق،اختیار فلان و بهمان چه صیغه ای هست؟! !یا اینوری یا اونوری دیگه! بنظر من کلامهریه بعنوان نوعی ارزش گذاری در امر رابطه معنا داره و در گذشت زمان به سکه و امثلهم رسید. یک نوع داد و ستد سنتی وار. اصل در ارزش و کیفیت تعهد و رفاقت زوجین هست نه بر تعداد. پس قبول کنیم که حق مرد و زن هردو ضایع میشه در بحث مهریه اینروزها. بیایید خودمون را نفروشیم و درعوض خودمون رو وقف ساختن کنیم تا خراب کردنش. همه موجودات نیاز به جنس مخالفشون دارن دیگه. تامام.

دیدگاهتان را بنویسید