فهرست مطالب

شرایط اعمال ماده 477

در رابطه با اعمال اعاده دادرسی ماده 477 که قانون آیین دادرسی کیفری آن را در راستای حمایت از حقوق شخص متضرر که به علت شرایطی که در حیطه موارد اعاده دادرسی این ماده شناخته شده این حق را یافته که بتوانند با طرح خواسته خود از دیوان عالی کشور بوده باشد و با مطرح نمودن خواسته خود به طرقی که در تبصره ماده فوق الذکر و دستور العمل اجرایی که در رابطه با این نوع از اعاده دادرسی که یکی از طرق فوق العاده شکایت بوده و به آن تصریح گردیده شده که مقامات قضایی دیگر از جمله رییس دیوان عالی کشور ،دادستان کل کشور و سایر دستگاه های اجرایی و کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی بتوانند در مقام معترض برآیند.

اما همان گونه که در مقالات پیشین بیان نمودیم این افراد برخلاف اعاده دادرسی ماده 474حق اعلام شکایت خویش را به صورت مستقیم به دیوان نداشته اند و باید تاییدیه و مجوز قبولی این اعتراض در ابتدای امر به نظر رییس قوه قضائیه برسد و در صورت اثبات ادعا بر اینکه مغایرت بین حکم صادره با موازین شرعی بود پرونده برای رسیدگی اعم از ماهوی و یا شکلی به دیوان ارجاع بشود و تا زمان صدور حکم مجدد موجب به تعویق افتادن اجرای حکم گردد.

در ظاهر این گونه به نظر می رسد که این امر تداخلی با امر دادرسی نداشته است و تعویق نمودن اجرای حکم تا تعیین شدن تکلیف حکم نهایی موجب ایجاد اطاله در روند پرونده نبوده است اما باید گفت هر چند این دستور العمل اجرایی ماده 477 تا حدودی توانسته راه کارهایی را نسبت به تسریع بخشیدن در اینکه آیا اعتراض وارده بر حسب ادله ارائه شده توانسته مشمول اعاده دادرسی ماده 477 قرار بگیرد یا نه تصریح داشته که این مجوز بستگی به آن داشته که رییس قوه قضاییه تاییدیه مجوز ورود اعتراض را بدهد و در رابطه با احکامی که در محاکم استان به قطعیت رسیده و قرار است وارد مرحله اعتراض فوق العاده اعاده دادرسی بشود ثبت تقاضا به دیوان باید از طریق رییس کل دادگستری استان به رییس قوه قضاییه اعلام گردد تا بقیه تشریفات مربوطه برای رسیدن پرونده به دیوان عالی کشور انجام بشود.

همچنین بدانید:

ایرادات ماده 477

نحوه اعمال ماده477

و اما نکته ای که در اینجا قابل ذکر بوده آن است که تقاضای اعمال نمودن اعاده دادرسی ماده 477 برخلاف ماده 474 که شخص معترض توانسته با ارائه‌ی ادله قابل استناد درصدد اعلام اعتراضش به دیوان به صورت مستقیم بوده باشد و تشخیص اینکه این اعتراض مورد ابرام یا نقض قرار بگیرد با دیوان بوده است اما اعاده دادرسی ماده 477امری استثنائی بوده که قبول یا رد آن منوط به تایید رئیس قوه قضاییه داشته است و در این نوع از اعاده دادرسی که قرار است حکمی که قابلیت اجرا داشته مجددا مورد بازنگری قرار بگیرد و به علت آنکه با موازین شرع مغایرت داشته تا تعیین شدن حکم جدید اجرایش متوقف شود از آنجایی که این اعتراض مورد قبول واقع بشود یا نه مجوزش را رئیس قوه قضاییه باید بدهد و بررسی گردد که آیا در رابطه با حکمی که علیه شخص محکوم علیه صادر گردیده شده مغایرت حکم بر اینکه خلاف شرع بوده است وجود داشته است یا نه و در چه شرایطی ممکن است این امر باعث شود که تعلیق در اجرای حکم صورت بپذیرد که در این نوع از اعاده دادرسی در صورت تایید پرونده برای روند بررسی به شعبه ای از دیوان که زیر نظر رییس قوه قضاییه بوده ارسال خواهد شد.

سوالات متداول در خصوص شرایط اعمال ماده 477

اعمال ماده 477 منوط به چه شرایطی بوده است؟

شرط اعمال ماده 477 منوط به ارائه ادله ای بوده که بیانگر اثبات آن بوده باشد که رای صادره مغایرت با احکام شرعی داشته و مجوز پذیرش آن بارییس قوه قضاییه بوده است.

آیا پذیرفته شدن امر اعاده دادرسی موجب ایجاد اختلال جریان دادرسی پرونده بوده است ؟

تا زمان تعیین شدن حکم صادره مجدد، روند جریان پرونده متوقف گردیده خواهد شد

 

جهت اخذ مشاوره تخصصی با وکیل ماده 477 در تهران هم اکنون تماس بگیرید. صفحه رسمی اینستاگرام وکیل پرس پلی برای پاسخ به سوالات در حوزه ماده 474

 

شماره مشاوره حقوقی تلفنی

نویسنده: فائزه آخوندی کارشناس حقوقی وکیل پرس

بهترین وکلای اعاده دادرسی

آقای محمدهادی پورسینا

از وکلای باتجربه در زمینه اعاده دادرسی

دکتر علیرضا صالحی فر، عضو هیأت علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه خوارزمی تهران و وکیل پایه یک دادگستری با بیش از ۱۴ سال سابقه وکالت در محاکم دادگستری می باشد.

دکتر صالحی فر، دارای تالیفات متعدد علمی حقوقی بوده و بارها از ایشان به عنوان استاد مدعو و پژوهشگر برتر در دانشگاهها و موسسات علمی جهان از جمله سوئد، آلمان، استرالیا و نیوزیلند دعوت به عمل آمده است.

آقای پورسینا وکیل پایه یک دادگستری و عضو کانون وکلای دادگستری مرکز تهران هستند. از وکلای باتجربه در زمینه اعاده دادرسی می باشند و دعاوی خانواده، ملکی، کیفری، داوری، وصول مطالبات، جرایم علیه اشخاص، جرایم علیه اموال، اموال و مالکیت، مالکیت معنوی، ثبت اسناد و … تخصص و تجربه دارند.

سرکار خانم نسترن زمانی پور

از وکلای مجرب در اعاده دادرسی

دکتر محمد تقی زاده، وكيل پايه يك دادگستري و مشاور حقوقی در شهر تهران، عضو کانون وکلای دادگستری مرکز و از بهترین، موفق ترین و با تجربه ترین وکلای تهران و فارغ التحصیل از دانشگاه دولتی علامه طباطبایی تهران می باشند.

تخصص ایشان در پرونده های کیفری علی الخصوص جرایم مواد مخدر در تمامی مراجع شامل دادسرا، دادگاه انقلاب و دیوان عالی کشور می باشد :

صبر، حسن سابقه، صداقت، پاسخگویی، دقت نظر در اظهارات مراجعین و ارائه راه حل مطلوب و پیگیری مجدانه در پرونده‌های وکالتی سبب گردیده تا ایشان در زمره وکلای خوشنام کشور قرار گیرند. در کارنامه شغلی دکتر محمد تقی زاده، سابقه وکالت در پرونده های کلان و جنجالی مشاهده می گردد.

خانم زمانی پور از وکلای پایه یک دادگستری تهران و از وکلای مجرب در اعاده دادرسی می باشند ایشان بیش از 10 سال سابقه وکالت دارند و در انواع دعاوی کیفری، ملکی، خانواده، داوری، انحصاروراثت، قراردادها، اجرای احکام، جرایم اینترنتی، جرایم علیه اشخاص، جرایم علیه اموال و … تخصص دارند.

سرکار خانم فاطمه میر

متخصص در دعاوی دیوان عالی

آقای اسلامی مهر با بیش از 20 سال سابقه در حرفه وکالت یکی از بهترین وکلای مواد مخدر در تهران هستند. متخصص در دعاوی کیفری، مواد مخدر، سرقت، آدم ربایی و … می باشند. سایر فعالیت های آقای اسلامی مهر در زمینه پرونده های حقوقی، خانواده، ملکی، ثبتی و … است.

آقای اسلامی مهر به عنوان وکیل پایه یک دادگستری تجارب بسیاری را در زمینه های مختلف کسب کرده اند. در دیوان عدالت اداری فعالیت داشته اند و به تنظیم انواع قراردادهای داخلی و بین المللی می پردازند.

تخصص ایشان در پرونده های خانواده و مشکلات خانوادگی و دعاوی طلاق از جمله طلاق توافقی، طلاق به درخواست زوج و طلاق به درخواست زوجه می باشد. همچنین دکتر محمد تقی زاده وکالت دعاوی در خصوص مهریه، حضانت، سلب و لغو حضانت، ملاقات فرزند مشترک، نفقه زوجه، نفقه فرزند مشترک، الزام به تمکین، استرداد جهیزیه، تهیه مسکن مستقل، اثبات واقعه نکاح، اجرت المثل ایام زوجیت و کلیه امور مربوط به مشکلات خانوادگی را بر عهده می گیرد.

خانم ساناز اسدی پور

متخصص در زمینه اعاده دادرسی

جناب آقای بنی جمالی وکیل پایه یک دادگستری در تهران و خبره در پرونده های مربوط به مواد مخدر هستند. ایشان پیش از وکالت، نزدیک به 15 سال در یکی از موسسات مالی و اعتباری کشور به عنوان کارمند فعالیت داشته اند. از جمله تخصص های ایشان در زمینه پرونده های مواد مخدر، تولید و پخش انواع مواد مخدر صنعتی و سنتی، قاچاق آن به کشور، مصرف انواع مواد مخدر و … است.

خانم اسدی پور وکیل پایه یک دادگستری در تهران و دارای مدرک کارشناسی ارشد حقوق خصوصی و بیش از 7 سال سابقه در حرفه وکالت می باشند. متخصص در زمینه اعاده دادرسی، متخصص در دعاوی خانواده، طلاق توافقی، محاسبه مهریه، انحصار وراثت و … هستند. از دیگر خدماتی که در دفتر حقوقی خانم اسدی پور ارایه می شود، قبول وکالت ایرانیان خارج از کشور است. 

آقای محسن علی گل تباربائی

متبحر در امور اعاده دادرسی

سرکار خانم آذین طالبی وکیل پایه یک دادگستری، مشاوره حقوقی و وکالت خود را با گرفتن پروانه وکالت صادره از کانون وکلای استان مازندران انجام می‌دهد. از تخصص های وی می توان به قبول دعاوی جرایم اقتصادی، تنظیم قرارداد، جرایم رایانه ای، کیفری، وکیل مهاجرت، حقوقی، خانواده، دعاوی شرکت ها اشاره نمود که وی با سابقه موفق خود در این زمینه ها توانسته اند تا جایگاه ویژه ای بین وکلای شهر تهران کسب کنند.

آقای وکیل محسن علی گل تباربائی، وکیل پایه یک دادگستری، عضو کانون وکلای مرکز تهران و مدرس دانشکده حقوق هستند. از وکلای خبره و متبحر در امور اعاده دادرسی می باشند و در این زمینه کمک های بسیاری به موکلین خود ارایه می کنند. مدرک کارشناسی ارشد دارند و در حال حاضر دانشجوی دکترای حقوق خصوصی می باشند.

 

آقای مصطفی محمدی

وکیل خبره در امور اعاده دادرسی

جناب آقای محمد مومن زاده وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی با بیش از 7 سال سابقه مشاوره و همکاری با موسسات و شرکت ها، کسب رتبه برتر در آزمون های ورودی وکالت، قضاوت، ارشد، دارای مدرک کارشناس ارشد جزا و جرم شناسی دانشگاه سراسری قم، وی با سابقه درخشان چندین ساله خود توانسته است تا ورود در بیش از ۳۰۰ پرونده کیفری، ملکی، حقوقی و ارث و خانواده و … را داشته باشد. جناب آقای محمد مومن زاده متخصص در پرونده های کیفری، ملکی، قراردادها، ارث، خانواده، مواد مخدر می باشد.

آقای محمدی وکیل پایه یک دادگستری در تهران و مدیر و مسؤل موسسه وکیل سرا هستند. متخصص در دعاوی کیفری، جرایم رایانه ای، اینترنتی و سایبری می باشند. ایشان به عنوان وکیل خبره در امور اعاده دادرسی، اطلاعات کامل و جامعی در خصوص قوانین می دانند. در جلسات مشاوره ای که با موکلین دارند، به طور کامل جزئیات پرونده را توضیح می دهند.

 
مقالات مرتبط

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید