نماد سایت وکیل پرس

دفاع وکیل در پرونده مواد مخدر

به نظر شما دفاع وکیل در پرونده مواد مخدر به چه صورت خواهد بود ؟؟ چه عواملی باعث تسلط وکیل در پرونده های مواد مخدر صنعتی خواهد بود!!

نگهداری مواد مخدر یعنی چه؟

نگهداری مواد مخدر می تواند به دلایل متعددی باشد گاهی فرد نگهدارنده خود به مواد مخدر اعتیاد دارد از این رو جهت استفاده شخصی  و به میزان مصرف خود، این مواد نگهداری می نماید اما گاهی هدف از نگهداری مواد مخدر توزیع و پخش مواد مخدر می باشد.

از این رو قانون گذار در ماده 5 قانون مبارزه با مواد مخدر تدبیری را جهت مجازات افرادی که به خرید و حمل و نگهداری و مخفی نمودن مواد مخدر اقدام می نمایند اندیشیده است و با توجه به میزان حمل و نگهداری مواد مخدر  برای مرتکب مجازات در نظر گرفته است.

 

 

مجازات نگهداری مواد مخدر چیست؟

ماده  5 قانون مبارزه با مواد مخدر در باب مجازات حمل و نگهداری مواد مخدر چنین مقرر داشته است:

  1. تا پنجاه گرم، تا دویست هزار ریال جریمه نقدی و تا سی ضربه شلاق.
  2. بیش از پنجاه گرم تا پانصد گرم، سه تا هفت میلیون ریال جریمه نقدی و ده تا شصت ضربه شلاق و شش ماه تا سه سال زندان.
  3. بیش از پانصد گرم تا پنج کیلوگرم، هفت میلیون تا سی میلیون ریال جریمه نقدی چهل تا هفتاد و چهار ضربه شلاق و دو تا ده سال زندان.
  4. بیش از پنج کیلوگرم، سی تا پنجاه میلیون ریال جریمه نقدی و ده تا بیست و پنج سال زندان و در صورت تکرار، اعدام و مصادره اموال به‌ استثناء هزینه تأمین زندگی متعارف برای خانواده محکوم.

حمل و نگهداری مواد مخدر

حمل و نگهداری مواد مخدر در حال حاضر یکی از ده جرم اول کشور را تشکیل می دهد و پرونده های مطروحه بی شماری در باب این دعاوی در محاکم در حال رسیدگی است. متاسفانه افراد بیشماری بنا به هر جهتی درگیر استعمال مواد مخدر می گردند و همین امر زمینه را برای سوء استفاده کنندگان باز می نماید که جان و مال مردم را دستخوش اقدامات خود نمایند.

 

 

جهت مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل انلاین مواد مخدر پایه یک دادگستری هم اکنون تماس بگیرید.

 

خروج از نسخه موبایل