فهرست مطالب

هفته وکیل مدافع چه روزی است؟

هفته
وکیل مدافع
گرامی باد

هر ساله 7 اسفند ماه به مناسبت استقلال کانون وکلا، روز وکیل مدافع نامیده می شود. حال شاید این سوال در ذهن شما پرسیده شود که چرا 7 اسفند به این روز نامیده شده است. در روز 7 اسفند سال 1331 لایحه استقلال کانون وکلا به درخواست دکتر محمد مصدق نخست وزیر وقت کشور به تصویب مجلس شورای ملی درآمد به همین خاطر از 7 اسفند به مدت یک هفته به نام هفته وکیل مدافع شناخته شده است.

روز 7 اسفند روزی است که نهاد کانون وکلا دادگستری از قوه قضائیه جدا شد و تحت عنوان نهادی جداگانه و به صورت مستقل و مجزا به فعالیت خود ادامه داد

این کانون از سال 1331 با تصویب لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری به صورت مستقل فعالیتش را آغاز نمود و از حیطه نظارت قوه قضائیه خارج شد و  به نهادی با شخصیت حقوقی مستقل که اداره و نظارت برآن با ریاست کانون می باشد نه قوه قضائیه فعالیت خود را آغاز نمود که به وظایفی از جمله :

  • اداره امور راجع به وکالت دادگستری
  • نظارت بر اعمال وکلای دادگستری
  • رسیدگی به تخلفات و تعقیب انتظامی وکلای دادگستری
  • برگزار کننده آزمون وکالت دادگستری
  • دادن پروانه وکالت به داوطلبانی که واجد شرایط قانونی بوده اند
  • تشکیل دوره ها و کلاس های علمی و عملی برای افزایش سطح علمی و ارتقاء علمی وکلا

 

به مناسبت روز وکیل؛ مجموعه ” گاروبین ” کلیه خدمات خود شامل انجام تستهای آزمایش پزشکی و انجام تست کرونا ( کووید۱۹) جهت وکلای عزیز مقیم در تهران و خانواده های محترمشان با تخفیف ۵۰ درصدی انجام خواهد داد.

 

هدف از قصد چنین نهادی در جهت پشتیبانی و حمایت از وکلایی بوده که فعالیت شان زیر نظر کانون وکلا قرار گرفته و پروانه خود را از طریق آزمونی که سالانه زیر نظر کانون وکلا دادگستری و اسکودا برگزار شده، دریافت نموده اند و بر مبنای آن به فعالیت وکالت اشتغال یافته اند.

وکیل پرس سعی دارد در این ایام و به مناسبت هفته وکیل با ارائه تخفیفات خوب در زمینه مشاوره حقوقی خانواده و ملکی به شما عزیزان گامی هرچند کوچک در برطرف نمودن مشکلات حقوقی شما بداشته باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با شماره تلفن زیر تماس حاصل فرمایید و از مشاوره های حقوقی وکیل پرس، بهره مند گردید. شماره تماس 09101413904 (ارسال سوالات حقوقی به واتساپ) و یا تماس با شماره تلفن زیر:

همچنین می توانید از طریق صفحه رسمی اینستاگرام وکیل پرس، سوالات خود را برای کارشناسان حقوقی ارسال (دایرکت) کنید

عکس آیکون اینستاگرام
مشاوره حقوقی اینستاگرام وکیل پرس

مطالب پیشنهادی

انتشار نوشته در شبکه های اجتماعی:

دیدگاهتان را بنویسید