فهرست مطالب

موسسه حقوقی چگونه موسسه ای است؟

وقتی از موسسه حقوقی صحبت میکنیم، شاید برای هر شنونده ای جالب باشد که منظوز از موسسه حقوقی، چگونه موسسه ای است ؟ در این مقاله سعی کرده ایم تا اصلی ترین سوالات و نکاتی که معمولا دانستن شان در این زمینه لازم و ضروری به نظر میرسد، را توضیح دهیم. با خواندن این مقاله خواهید دانست که مزیت مراجعه به موسسه حقوقی چه چیزهایی هستند و یا چه خدماتی در موسسه حقوقی ارائه می گردد و … البته حتما با مطالعه این مقاله، بدنبال این خواهید بود که سوالات خود را در مورد موسسه حقوقی تهران از جایی بپرسید یا بدنبال بهترین موسسه حقوقی تهران خواهید گشت. باید بدانید که میتوانید با مشاوره حقوقی رایگان گرفتن از وکیل پرس، به جواب سوالات خود برسید.

 

موسسه حقوقی چگونه موسسه ای است؟

موسسه حقوقی به مکانی گفته می شود که تعدادی از وکلای پایه یک دادگستری که سابقه ای بالای ده سال در امر وکالت دارند، با همکاری یکدیگر نسبت به ثبت موسسه حقوقی اقدام می نمایند و یک تیم حقوقی را تشکیل می دهند و امور حقوقی و قضایی را عهده دار می گردند.

 

وکالت تخصصی توسط وکلای پایه یک دادگستری در موسسه حقوقی

وکیل پایه یک دادگستری به وکیلی گفته می شود که دوران کارآموزی وکالت را با موفقیت پشت سر گذاشته است و موفق به اخذ پروانه پایه یک از کانون وکلا شده است. آنچه معمول است این است که وکلا معمولا پس از اخذ پروانه وکالت محدودیتی در قبول نوع پرونده های ارجاعی ندارند اما گاهی به جهت علاقه و گاهی به جهت رشته تحصیلی و یا دعاوی ارجاعی، برخی از وکلا پرونده های مشابه بی شماری را در یک موضوع در دست گرفته و رسیدگی می نمایند و به مرور زمان به جهت فراوانی دعاوی ارجاعی در آن حوزه بسیار متبحر می گردند و با کلیه قوانین و زوایای آن موضوع آشنایی کامل می یابند. از این رو چنانچه دعاوی از آن نوع مورد تخصصشان به آنان ارائه شود احتمال به نتیجه رسیدن دعوا بسیار بالا خواهد بود.

از این رو در موسسات حقوقی، وکلا در هر حوزه ای که بیشتر فعالیت داشته اند و مطالعات بالاتری نموده اند  قبول وکالت می نمایند.

فلذا مفهوم وکیل ملکی، وکیل خانواده، وکیل بانکی، وکیل بورس، وکیل اداره کار و…. بدین معناست که وکلای مزبور در این زمینه ها سال ها فعالیت موفق داشته اند و با زوایای کامل موضوع مورد تخصص آشنایی کامل دارند.

چه خدماتی در موسسه حقوقی ارائه می گردد؟

همانطور که نام موسسه حقوقی به ذهن متبادر می نماید در این موسسه به امور حقوقی پرداخته می شود، اعم خدماتی که موسسه حقوقی به متقاضیان خویش ارائه میدهد عبارت است از:

***خدمات حقوقی و مشاوره ای، اعم از:( حضوری و تلفنی به متقاضیان)

***تنظیم اوراق قضایی اعم از: (تنظیم لایحه، دادخواست، شکواییه، انعقاد قرارداد و….)

***تشکیل پرونده و مراجعه به دادگاه ها و مراجع قضایی، شبه قضایی،  و اداری

مزیت مراجعه به موسسه حقوقی

موسسه حقوقی متشکل از گروهی از وکلای پایه یک دادگستری می باشد، آنچه مسلم است علم حقوق آنقدر گسترده است که هیچ وکیل پایه یکی نمی تواند مدعی گردد که بر تمامی قوانین و دعاوی حقوقی تسلط کامل دارد و از همین رو در مقاطع  تحصیلی تکمیلی و دکتری علم حقوق گرایشات متعددی وجود دارد و هر کدام از این رشته ها به بررسی قوانین مرتبط با آن حوزه می پردازند.

همین امر می تواند نشان از گسترگی علم حقوق باشد و اینکه همه وکلا نمی توانند همه  دعاوی را عهده دار گردند، از این رو تدبیری که موسسات حقوقی اندیشیده اند تاسیس موسساتی است که در این موسسات وکلا به صورت جمعی و در قالب همکاری مشارکت می نمایند و همین موضوع شانس بالاتری به وکلا و مراجعه کنندگان در رسیدن به نتیجه مطلوب می دهد.

ممکن است شما به عنوان فردی که واجد دانش حقوقی لازم جهت اقامه دعوا نیستید، به یکی از وکلای محترم دادگستری مراجعه نمایید و وی را جهت انجام امور خویش وکیل خود گردانید. در این مواقع فرد مزبور به تنهایی دعوای شما را اقامه و در محکمه مطرح می نماید  و ممکن است موفق و یا با شکست رو به رو شود.

اما مزیتی که طرح یک پرونده در موسسه حقوقی دارد، این است که موضوع ارجاعی در منظر جمعی از وکلا، مورد بررسی موردی واقع می گردد و هر کدام از وکلا نظر تخصصی خود را ارائه می دهند و در نهایت آنچه مطلوب است و به سر منزل مقصود نزدیک می باشد در محکمه ارائه می گردد.

 

ویژگی های یک موسسه حقوقی قانونی

یکی از اصلی ترین اصول در شروع هر فعالیتی این است که اعضاء آن فعالیت، خدا را ناظر و حاضر بر اعمال خویش بدانند و وجدان خویش را در هر اقدامی لحاظ نمایند و اول رضایت خدای متعال و سپس رضایت خلق خدا را مد نظر قرار دهند.

امر وکالت امری است که شاید بیش از سایر مشاغل امکان تطمیع در آن وجود داشته باشد اما اینکه وکلا تا چه اندازه به قسم حرفه ای خود پایبند باشند امری است که قابلیت مشاهده در یک نظر را شاید نداشته باشد اما اینکه افرادی در گذر زمان با وجدانی بیدار فعالیت خویش را ادامه دهند و رضایت مندی موکلین بیشماری را کسب نمایند نشان از این امر است که راهی را که در پیش گرفته اند راه صحیحی می باشد.

متاسفانه کم نیستند افرادی که با وعده هایی رنگارنگ مبالغی گزاف را از موکلین مطالبه می نمایند اما در اثنای رسیدگی کاشف به عمل می آید که تجربه و دانش کافی جهت دعوای ارجاعی را نداشته اند و در این بین آنچه تلف شده است وقت و هزینه  موکلینی است که با تمام وجودشان به فردی اعتماد می نمایند. از این رو چه بهتر است که وکلا پیش از قبول هر نوع دعوایی، موضوع را به صورت همه جانبه مورد بررسی قرار دهند و صرفا بعد مالی را مد نظر قرار ندهند.

شماره مشاوره حقوقی تلفنی

مطالب پیشنهادی

انتشار نوشته در شبکه های اجتماعی:

دیدگاهتان را بنویسید