توقییف خودرو به علت کشف حجاب
فهرست مطالب

توقیف خودرو به علت کشف حجاب

آیا می دانستید کشف حجاب در خودرو موجب توقیف وسیله نقلیه می شود؟ توقیف خودرو به علت کشف حجاب یکی از موضوعاتی است که شاید شما هم با آن مواحه شده باشید.

به دلیل فراگیر شدن توقیف خودرو به علت کشف حجاب و ارسال پیامک پلیش امنیت، این موضوع را به توقیف خودرو به دلیل کشف حجاب پرداخته ایم. در این مطلب با جهات توقیف خودرو توسط پلیس امنیت اخلاقی به علت کشف حجاب، هزینه پارکینگ پلیس امنیت و اینکه افراد مشمول این قانون چگونه شناسانیی می شوند، صحبت کرده ایم.

تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا با نحوه رفع توقیف خودرو، آدرس پارکینگ های پلیس امنیت و جلوگیری از توقیف خودرو پس از ارسال پیامک کشف حجاب آشنا شوید.

در صورتی که برای رفع توقیف خودرو به وکیل پایه یک دادگستری نیاز دارید، گروه وکلای وکیل پرس می توانند شما را در مواجهه با این موضوع یاری دهند و اطلاعات لازم در خصوص رفع توقیف خودرو به علت کشف حجاب را در اختیارتان قرار دهند. مشاوره حقوقی با وکلای مسلط به فوانین شما را از مرتکب شدن به بسیاری از خطاها باز می دارد. پیشنهاد ما به شما این است که برای مشاوره حقوقی آنلاین، تلفنی و … در اسرع وقت با گروه وکلای وکیل پرس تماس بگیرید.

 

توقیف خودرو به علت کشف حجاب

کشف حجاب و بی حجابی  در خودرو دارای ضمانت اجرای توقیف خودرو توسط پلیس امنیت اخلاقی می باشد. که در این صورت فرد خاطی جهت رفع توقیف خودرو بایستی اعمالی را انجام دهد.اما اینکه چگونه بایستی جهت رفع توقیف اقدام نماید؟

خودرو چه مدت باید در توقیف بماند؟

مالک خودرو به کجا جهت رفع توقیف مراجعه نماید؟

و اینکه چه مدارکی همراه داشته باشد؟

مباحثی است که در ادامه توضیحات آنها آورده شده است. با ما همراه باشید…

یکی از مسایلی که به شدت مورد بحث عموم افراد است این است که خودرو حریم شخصی است و در حریم شخصی افراد مختارند که هر عملی را انجام دهند . نتیجه این بحث و بررسی ها چنین شد که مجلس شورای اسلامی  قانون صیانت از حجاب و عفاف را مطرح نمود. و در این قانون عنوان نمود که خودرو حریم شخصی نمی باشد و چنین مقرر شد که رویت هر گونه بد حجابی یا کشف حجاب در خودرو با برخورد قانونی از جمله: تعهد کتبی، جریمه نقدی و توقیف خودرو، همراه خواهد بود.

 

جهات توقیف خودرو به علت کشف حجاب کدامند؟

توقیف خودرو  به جهت کشف حجاب در مواردی بیشبینی شده است که اعم آنها  عبارتند از:

  • بدحجابی و بی حجابی داخل خودرو
  • استعمال دخانیات داخل خودرو
  • پوشش نامناسب و روابط نامشروع داخل خودرو
  • روزه خواری در ماه رمضان در داخل خودرو
  • به همراه داشتن سگ در خودرو
  • ایجاد آلودگی صوتی

چنانچه هر یک از موارد مذکور توسط پلیس راهور ناجا در داخل خودرو رویت گردد. ماموران پلیس راهور ناجا باید خودرو فرد متخلف را که چنین اقدامی نموده است توقیف و خودرو را به پارکینگ منتقل می نمایند.

خودرو مزبور به مدت یک تا سه هفته در پارکینگ در توقیف می ماند و پس از سپری شدن این مدت، به جرایم وی رسیدگی می گردد.

پس از توقیف خودرو، پرونده افراد متخلف به پلیس امنیت فرستاده می شود و بدین صورت افراد بدحجاب یا افرادی که کشف حجاب نموده اند را به مراجع قضایی معرفی می نمایند.

آیا توقیف خودرو به علت کشف حجاب قانونی است؟

در این باره اختلاف نظرهای بی شماری فی مابین افراد جامعه وجود دارد و بسیاری از افراد تذکرات مذکور را منافی حقوق شهروندی و آزادی افراد در حریم شخصی خویش می دانند اما این در حالیست که خودرو طبق قانون صیانت از عفاف و حجاب حریم شخصی محسوب نمیشود و لازم است که کلیه شئونات اسلامی در آن رعایت گردد.

قانون گذار در ماده 5 قانون حمایت از امرین به معروف و ناهیان از منکر چنین مقرر داشته است:

” در اجرای امر به معروف و نهی از منکر نمی توان متعرض حیثیت، جان، مال، مسکن، شغل و حریم خصوصی و حقوق اشخاص گردید، مگر در مواردی که قانون تجویز نماید.”

در سطر آخر این ماده مواردی را که قانون این اجازه را به مامورین داده است را احصا نموده است و تذکر و برخورد قانونی را مجاز نموده است. از طرفی دیگر خودرو مکان شخصی نمی باشد که مشمول تذکرات نگردد.

از این رو طبق قانون صیانت ازعفاف و حجاب، افرادی که کشف حجاب یا بی حجابی یا اعمال دیگری که در این قانون است را نقض نمایند  دارای ضمانت اجرا می باشند.

 

افراد مشمول قانون کشف حجاب چگونه شناسایی می شوند؟

یکی از تدابیر پلیس امنیت اخلاقی در مورد افرادی که در خودرو، حریم شهروندی را رعایت نمی نمایند و بدحجابی یا کشف حجاب در خودرو می نمایند و یا آلودگی صوتی ایجاد می نمایند و یا اینکه به انجام حرکات نمایشی و مزاحمت برای بانوان اقدام می نمایند، این است که  مامورینی را به صورت نامحسوس جهت این امر در سطح شهر مستقر نموده است. مامورین مذکور در صورتی که هر یک از ناهنجاری های فوق را مشاهده نمایند، شماره پلاک خودرو را ثبت می نمایند  و سپس از طرف پلیس امنیت به افراد خاطی پیامک ارسال می گردد و از آن ها خواسته می شود که در مدت مقرر شده به پلیس مراجعه نمایند.

راننده خاطی باید در مهلت مقرر شده  به پلیس امنیت مراجعه نماید و چنانچه از این دستور سر پیچی نماید در این صورت است که پلیس امنیت با مراجعه به آدرس افراد خاطی در جهت توقیف خودرو فرد متخلف اقدام می نماید .

اما گاهی ممکن است آدرس تغییر نموده باشد که در این مواقع، تخلف خودرو مزبور ثبت می گردد و زمانی که مالک خودرو قصد فروش یا انتقال خودرو مزبور را داشته باشد، با توجه به استعلاماتی که در این مواقع گرفته می شود، تخلف مزبور نیز مورد شناسایی قرار می گیرد و آن زمان با افراد متخلف برخورد قانونی صورت می گیرد.

ناگفته نماند که…

مامورین نامحسوس پلیس امنیت مجاز نمی باشند که به صورت مستقیم وارد عمل شوند و به شهروندان تذکر دهند ، بلکه صرفا وظیفه آنان ثبت تخلفات و ارسال آنها برای پلیس امنیت جهت تماس با خاطیان می باشد.

 

جلوگیری از توقیف خودرو پس از ارسال پیامک پلیس امنیت اخلاقی

پس از اینکه پیامکی از طرف پلیس امنیت اخلاقی دریافت می شود، ارسال این پیامک به منزله تخلف از سوی راننده و یا سرنشینان خودرو می باشد. و آنچه مسلم است مشخصات خودرو در سامانه پلیس امنیت ثبت شده است و فرد خاطی جهت جلوگیری از توقیف خودرو موظف است  به پلیس امنیت اخلاقی مراجعه نماید. در این مواقع چنانچه بار اول باشد که چنین تخلفی رخ می دهد، از فرد متخلف تعهد گرفته می شود و خودرو توقیف نمی گردد.

اما چنانچه فرد خاطی در ظرف مهلت یک ماه از دریافت پیامک پلیس امنیت اخلاقی، جهت توضیحات به پلیس امنیت مراجعه ننماید در این صورت  قطعا خودرو توقیف و به پارکینگ منتقل می گردد. و فرد متخلف بایستی جهت رفع توقیف از خودرو اقدامات لازم را انجام دهد. البته به جهت تخلفی که صورت گرفته است، خودرو مدتی در توقیف خواهد ماند.

 

سوال: آیا امکان حضور وکیل قانونی به جای فرد متخلف به کشف حجاب نزد پلیس امنیت وجود دارد؟

پاسخ به این سوال مثبت است و صرف حضور واجد اهمیت است و تفاوتی نمی نماید که مالک خودرو و یا وکیل قانونی وی در پلیس امنیت حضور داشته باشند.

 

رفع توقیف خودرو به علت کشف حجاب چگونه امکان پذیر است؟

جریمه بدحجابی و کشف حجاب در خودرو توقیف خودرو بین یک هفته تا سه هفته می باشد. در این مدت مالک خودرو، حق استفاده از خودرو را نخواهد داشت و پس از گذشت مهلت مقرر ، مالک خودرو و یا وکیل وی با در دست داشتن مدارک خودرو از جمله : (کارت ماشین، بیمه نامه) و مدارک شخصی از جمله: (کارت ملی و گواهینامه) به پلیس امنیت  اخلاقی محل سکونت خویش مراجعه و پس از اینکه تعهد کتبی مبنی بر عدم تکرار جرم بدهد، می تواند خودرو را از توقیف خارج نماید.

لازم است که حتما به پلاک های زوج و فرد توجه شود چراکه رسیدگی با توجه  به پلاک خودرو در روزهای زوج یا فرد انجام می گیرد.

 

هزینه پارکینگ خودرو توقیفی توسط پلیس امنیت با کیست؟

در واقع هزینه پارکینگ نیز بخشی از جریمه مالک خودرویی می باشد که به جهت بدحجابی یا کشف حجاب خودرو وی توقیف شده است و بایستی توسط خود مالک خودرو پرداخت گردد.

پس از پرداخت هزینه پارکینگ خودرو ترخیص می گردد.

 

پارکینگ پلیس امنیت اخلاقی کجاست؟

پلیس امنیت اخلاقی پارکینگ هایی را به جهت توقیف و نگه داری خودرو های متخلف در نظر گرفته است که با توجه به شهرها از نظر جمعیت، تعداد پارکینگ ها متفاوت می باشد. در شهر تهران به جهت جمعیت و تردد بالا تعداد پارکینگ های پلیس امنیت اخلاقی بالا می باشد.

 

آدرس پلیس امنیت اخلاقی در تهران کجاست؟

در تهران جهت مراجعه به پلیس امنیت اخلاقی بایستی تا ساعت 2 بعدازظهر به پلیس امنیت اخلاقی فاتب ( فرماندهی انتظامی تهران بزرگ) مراجعه شود. برای دریافت آدرس پلیس امنیت اخلاقی به صفحه زیر مراجعه کنید.

 

ادرس پلیس امنیت اخلاقی

 

برای مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری، با گروه وکلای وکیل پرس تماس بگیرید.

 

مشاور حقوقی تلفنی رایگان | وکیل پرس

مطالب پیشنهادی

انتشار نوشته در شبکه های اجتماعی:

6 دیدگاه دربارهٔ «توقیف خودرو به علت کشف حجاب»

  1. خب این کار هرچند امر به معروف و نهی از منکر است ویک فریضه الهی است اما گذارش دهنده چه کسی میتواند باشد که فعال وایستا است معصوم از گناه و مبری از خطاست که بدون ارایه ادله و شواهد و مستندات محکمه پسند برای مشترکی الیه قاضی حکم صادر میکند و شاکی محفوظ باشد بالاخره گزارش دهنده انسان است و جایزالخطا حال هرکس باشد باید ادله لازم ارایه و نیز مشخص باشد چه کسی است هرکس که باشد بصورت غیر محسوس ممکن است با کسی غرض شخصی داشته باشد به صرف ارسال شماره خودرو آیا از نظر قانونی وعقل و عرف ادله متقنی دال بر صحت گزارش است ؟آیا با قوانین قضایی و دینی منافات ندارد؟آیا این کار موجب بدبینی نسبت به انقلاب و نظام ایجاد نمیکند آخر اگر از سرنشینان یا راننده عکس گرفته شود هرچند که به نظربیشتر علما
    سرکشی به حریم خصوصی افراداز نظر اسلام حرام است

  2. تو یزد که دارالعباده ست چنین چیزی اجرا نمیشه ندیدم من ؛ من فقط خانم سر لختی پشت ماشین دیدم !!! هیچکی هم هیچی بهش نمیگه!!! نمیدونم شاید این قوانین فقط برای تهرانه

  3. مملکتی که آمار اختلاس و فساد اقتصادی اش سر به فلک کشیده برای اینکه توجه مردم را از این فاجعه منحرف کند لازم دارد قوانین عجیب و قریب تصویب کند ، دقیقاً مانند داستان معروف افزایش مالیات حاکم و جریمه برای باد معده که همه از ترس جریمه تنها به این قضیه اعتراض میکردند یا در محافلی مخفیانه بادی ول میدادند .
    خدا لعنت کنه برنامه ریز این بازیها رو که داره به زور چماق و جریمه جیب مردم رو خالی و جیب یه عده رو پر میکنه.

  4. اصلا رسیدگی نمیکنن چه وضعشه خوب وقتی ماشین توقیف داره نباید وکالت هم بشه زد دیگه ما ماشین خریداری کردیم از یه خانم رفتیم تعویض پلاک بعد از کلی الافی و … میگن توقیف داره ماشینتون برید امنیت اخلاقی رفتیم اونجا میگه دیگه تعهد قبول نمیکنیم باید ماشینو یه هفته ببرید پارکینگ میگم آقای فلانی نمیشه که ما چه گناهیی کردیم ماشینو خریدیم باز حرف خودشو میزنه الان چرا وقتی صاحب قبلی کشف حجاب کرده من باید پول پارکینگ و الافی و عقب افتادن وقت رو تحمل کنم؟ طرف هم وکالت فروش رو زده و رفته اصلا پیداش نیست اگر خودرو توقیف داره لطفا یا کاری کنید نشه خرید و فروش کرد (وکالت و …) یا شعور داشته باشید بزارید ماشینو تعویض پلاک کنیم مملکت گل و بلبل

  5. عجب طرح عالی و خوبیه
    خدا پدر و مادر کسی که این طرح رو گذاشت و پدر مادر مامورین زحمت کش رو رحمت کنه و طول عمر با عزت به این افراد بدهد.

دیدگاهتان را بنویسید