نماد سایت وکیل پرس

وکیل در دعاوی کیفری

هزینه وکیل در دعاوی کیفری

مهمترین وظایف وکیل در دعاوی کیفری چیست؟ چرا باید به دنبال وکیل متخصص در این نوع دعاوی باشیم!!؟؟ هزینه وکیل در دعاوی کیفری به چه عواملی بستگی دارد؟؟

 

 نقش وکیل کیفری در دادگاه کیفری یک چیست؟

دادگاه کیفری یک در مرکز هر استان  و البته گاهی در شهرستان ها در صورتی که رییس قوه قضاییه صلاح بداند تشکیل می گردد و متشکل از سه قاضی است که با حضور دو عضو نیز رسمیت می یابد.

دادگاه کیفری یک در جرایم کیفری که مجازات قانونی آن ها سلب حیات، حبس ابد، جرایم موجب قطع عضو جرایم تعزیری درجه 3 به بالا و جرایم مطبوعاتی است انجام وظیفه می نماید.

دادگاه کیفری یک با جرایمی سر وکار دارد که با جان افراد و یا مجازات های سنگینی همچون حبس ابد همراه است از این رو در این دعاوی حضور وکیل نه تنها لازم بلکه واجب است تا جایی که قانون گذار در جرایم سلب حیات برای افراد وکیل تسخیری ( اجباری ) نیز در نظر گرفته است اما در این دعاوی به جهت حساسیت بالای موضوع دعاوی، بهتر است از وکیل کیفری متخصص که اشراف کامل بر قوانین و رویه ددگاه ها و بخشنامه ها و آیین نامه ها دارد استفاده گردد.

 

هزینه وکیل در دعاوی کیفری چه مقدار است؟

با توجه به شکایت هایی که به این نوع وکیل ارجاع می گردد متفاوت است و هزینه ثابتی نمی توان برای آن در نظر گرفت اما از آنجایی که این نوع دعاوی از حساسیت بالاتری نسبت به سایر دعاوی برخوردارند، هزینه حق الوکاله برای این دعاوی گاها بیشتر از سایر دعاوی است.

اما آنچه مسلم است از آنجایی که در این دعاوی پای مجازات و سابقه های کیفری برای افراد مطرح است، بهتر است به وکیل متخصص که در کار خویش خبره است رجوع شود.

 

انواع جرائم کیفری:

 

 

 

خروج از نسخه موبایل