نماد سایت وکیل پرس

هزینه طلاق توافقی بدون وکیل

هزینه طلاق توافقی با کیست؟

امروز به سوالی پرتکرار از سمت شما عزیزان می پردازیم. هزینه طلاق توافقی بدون وکیل چقدر است؟ با وکیل پرس همراه باشید.

به طور کلی هر پرونده ای که در دادگستری مطرح میکنیم، شامل هزینه دادرسی میشود. این هزینه باید محاسبه و به دفاتر خدمات قضایی پرداخت گردد. از آنجایی که پرونده طلاق توافقی از جمله دادخواست های غیر مالی است هزینه دادرسی آن بین ۱۵۰/۰۰۰ تا ۱۷۰/۰۰۰ تومان میشود.

هزینه تست عدم بارداری

 با توجه به اینکه وقوع طلاق، منوط به عدم بارداری خانم میباشد، برخی از شعبات دادگاه ها ارائه تست عدم بارداری را جهت صدور حکم، الزامی میدانند. در این صورت باید نتیجه آزمایش عدم بارداری را به دادگاه ارائه داد. در برخی از مجتمع های قضایی، واحد آزمایشگاه مستقر هستند و اقدام به انجام آزمایش بارداری مینمایند که هزینه آن از ۵۰/۰۰۰ تا ۱۰۰/۰۰۰ تومان است.

 

هزینه دفترخانه برای طلاق توافقی

 دفترخانه ها تعرفه مشخصی دارند ولی اخیراً برای ثبت طلاق توسط دفترخانه طلاق، سقف معینی تعیین شده است و دفترخانه ها نمی توانند سالانه بیش از تعداد مشخصی طلاق ثبت نمایند. به همین دلیل دفترخانه ها سهمیه خود را با بالاترین قیمت، صرف میکنند.
البته این موضوع قانونی نیست ولی عملاً انجام میشود. به طور کلی هزینه ثبت طلاق توافقی در دفترخانه حدود ۱/۲۰۰/۰۰۰ تا ۳/۰۰۰/۰۰۰ تومان در شهر تهران میباشد. البته رقم اعلامی تقریبی است و هر دفترخانه ممکن است نرخ متفاوتی داشته باشد.

 

هزینه طلاق توافقی با کیست؟

 گاهی اوقات ممکن است زوجین تصمیم بگیرند که کل هزینه ها توسط آقا و یا کل آن توسط خانم پرداخت شود. بعضی مواقع هم توافق میشود که هزینه ها به صورت مساوی توسط زن و مرد پرداخت گردد. پس میتوان گفت هر طور که زوجین تصمیم بگیرند میتوانند در مورد هزینه های طلاق توافقی با یکدیگر به توافق برسند.

 

هزینه مشاوره های اجباری

هزینه هر جلسه برای هر یک از زوجین ۵۲/۰۰۰ تومان میباشد که در مجموع برای هر دو نفر ۱۰۴/۰۰۰ تومان محاسبه میگردد. حداقل لازم است که در ۵ جلسه مشاوره شرکت کنید. پس در مجموع هزینه مشاوره های اجباری حدود ۵۰۲/۰۰۰ تومان خواهد شد.

آیا می دانید:

چگونه حق طلاق خانم بی اثر می شود؟

 

جهت اخذ مشاوره تخصصی با وکیل طلاق توافقی در تهران هم اکنون تماس بگیرید. صفحه رسمی اینستاگرام وکیل پرس پلی برای پاسخ به سوالات در حوزه طلاق توافقی

خروج از نسخه موبایل