فهرست مطالب

روش وصول وجه سفته

روش وصول وجه سفته چگونه است؟ وکلای خبره در امور دعاوی مالی وکیل امروز به این سوال پاسخی ساده خواهد داد.با ما همراه باشید

ابتدا باید به اداره واخواست سفته مراجعه نمود و فرمی به اسم واخواست‌نامه را از همان اداره تهیه و جاهای خالی مندرج در آن را مطابق فرم نمونه موجود در اداره تکمیل نمایید. درصدی از ارزش سفته بابت هزینه واخواست باید تمبر زده شود و فیش واریزی بانک، به اداره واخواست داده شود.

بعد از واخواست سفته بین ۴۰ روز تا دو ماه وقت لازم است که سفته‌ها و واخواست‌نامه‌ها توسط اداره واخواست به صادر کننده آنها (متعهد) ابلاغ شود و نسخه ابلاغ شده آن، عودت شود تا امکان مطالبه وجه از طریق دادخواست به محاکم حقوقی فراهم گردد.

بعد از این مرحله می‌توان به دادگاه مراجعه و دادخواست مطالبه وجه داد که به میزان ارزش سفته که همان خواسته خواهان است مبلغ ۳.۵% تمبر دادرسی باید ابطال شود.

سفته را نمی‌توان به غیر از دادگاه در جای دیگری اقدام نمود. ضمن اینکه فقط و فقط از طریق حقوقی می‌توان پیگیری کرد و لاغیر. دادرسی هم طبق روال امروزه بسیار کند و طولانی پیش می‌رود.

همچنین بخوانید:

ضمانت ‌نامه بانکی چیست؟شرایط و ضوابط دریافت آن

جهت مشاوره حضوری و تلفنی، نگارش لایحه، درخواست وکیل و تنظیم قرارداد با شماره زیر تماس حاصل نمایید. و یا به صفحه اینستاگرام وکیل پرس دایرکت دهید

شماره مشاوره حقوقی تلفنی

 

مطالب پیشنهادی

انتشار نوشته در شبکه های اجتماعی:

دیدگاهتان را بنویسید